Med obvezno opremo v prtljažniku mora biti odslej tudi to …

Foto: Elaflex
Foto: Elaflex
Avto vam brez tega nujnega dodatka naslednjič morda ne bo želel več vžgati. Kje in za koliko kupiti?
Oglej si celoten članek

Spreminjajoči emisijski standardi ne vplivajo le na izdelavo avtomobilov, temveč tudi na vzdrževanje. Prehod na emisijski standard euro 6c, ki prične za vse nove avte veljati s 1. septembrom letos, bo vplival tudi na navade lastnikov dizelskih vozil. Če prej ne, bodo morali lastniki novejših sedaj veliko pozorneje spremljati nivo še ene izmed tekočin, ki skrbijo za pravilno delovanje avta - AdBlue.

AdBlue je dodatek, ki pri dizelskih motorjih skrbi za čiščenje izpuha strupenih dušikovih izpustov NOx. Je del selektivnega redukcijskega katalizatorja (SCR), brez te tekočine pa sistem čiščenja ne deluje. V preteklosti in tudi že pri prvi generaciji euro 6 motorjev so sicer nekateri avtomobili za čiščenje uporabljali le filter trdnih delcev, a z zaostritvijo standarda brez Adblueja praktično ne gre več.

Foto: Žurnal24 AdBlue

Tukaj pa za lastnike nastanejo posledice. V preteklosti so AdBlue dolivali v namenske rezervoarje le ob obisku rednih servisov, saj je bila poraba relativno majhna. In tudi, ko je sredstva zmanjkalo, je marsikateri motor brez pritoževanja delal naprej.

Če bodo lastniki prebrali najnovejše edicije navodil za uporabo njihovega avtomobila, pa je sprememb kar nekaj. Najprej je tu višja poraba dodatka AdBlue, saj povprečen dizelski avto srednjega razreda glede na opozorila iz uporabniških priročnikov porabi med 1,5 do 2 litra tekočine na 1.000 kilometrov, kar je med 3 in 5 odstotki dizelskega goriva. Pred izbruhom afere Dieselgate in obdobjem zaostrenih standardov je bila poraba precej nižja, le okoli 1 do 2 odstotka. Ker je povprečen rezervoar za AdBlue velik med 15 in 20 litri, to pomeni, da je lahko potrebno dotakati tekočino večkrat letno in to tudi izven servisnih intervalov.

Druga sprememba je, da moderni motorji ne dovolijo več vožnje brez AdBlue. Zato na zaslonu merilnikov opozarjajo voznika na nizek nivo, ko pa se rezervoar do konca izprazni, elektronika ne dovoli več vnovičnega vžiga motorja. Lahko torej ostanete parkirani in takrat vas reši le klic servisne službe, sprehod do bencinske črpalke oz. specializirane trgovine. Morda še najbolj elegantna možnost pa je, da imate v prtljažniku svojega novega avta vedno s seboj manjšo rezervno količino tekočine. AdBlue sicer ni vnetljiv in ni bistveno nevaren za zdravje. A pozor! AdBlue ima omejen rok uporabe, v optimalnih pogojih je lahko skladiščen do največ 18 mesecev.

Foto: Saša Despot VW T-roc

AdBlue ni posebej nevaren za zdravje, pri stiku s kožo zadostuje umivanje z milom. Na oblekah ali tapetah pa lahko pusti madeže.

Kje ga (ceneje) točiti?

Možnosti so tri:

Najdražja možnost je, da tekočino kupite sami v ročki (običajno 5 ali 10 l) in jo natočite skozi dolivno odprtino, ki se največkrat nahaja kar poleg odprtine za gorivo. Liter AdBlue v tem primeru stane preračunano od 1,6 evra pa celo do 3,3 evra na liter, kot je cena v spletni trgovini slovenskega naftnega trgovca. Za 15 litrski rezervoar torej vsaj 24 evrov.

Malce cenejša možnost so servisi. Naše poizvedovanje med različnimi pooblaščenimi servisi je pokazalo, da vam za liter AdBlue v povprečju zaračunajo nekaj manj kot evro na liter. Potem pa je tu še strošek točenja, ki znaša kakih pet evrov - za 15 litrski rezervoar bi torej moralo biti 20 evrov dovolj.

Najcenejše pa boste do AdBlue prišli na točilnih avtomatih na črpalkah za tovornjakarje - v Sloveniji jih je čez 70, večinoma so ob avtocestah in drugih glavnih prometnicah. Tam je cena za liter le okoli 0,70 evra, našli pa smo enega, kjer bi natočili lahko že za 0,39 na liter. Torej je rezervoar poln že za precej manj kot 10 evrov.

Foto: Žurnal24 AdBlue

A bodite zelo pozorni, da sredstva ne zlijete v dizelski rezervoar, ali pa goriva v rezervoar za AdBlue. Že nekaj kapljic dizla lahko onesnaži celoten rezervoar za AdBlue in onemogoči delovanje prečiščevanja izpuhov. V tem primeru nikar ne zaženite motorja, potrebno je praznenje rezervoarja.

Foto: Žurnal24 Izpuh

Ste vedeli, kaj vse je vgradnja rezervoarja za AdBlue povzročila?

- Ker tekočina pri -11 stopinjah Celzija zmrzne, morajo imeti avtomobili dodatne grelce, ki jo ohranjajo pri ustrezni temperaturi. 

- Zaradi vgradnje rezervoarja za AdBlue so se pri Mazdi morali odpovedati drugi izpušni cevi, ki je zadnje desetletje krasila najmočnejše dizelske različice pri modelu mazda6.

- Resnična: pride lastnik novejšega avtomobila na bencinsko črpalko in reče: "Pet litrov Clearbluja, prosim."

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 21:19 30. Julij 2018.

    Pač zopet nekaj kaj so si izmislili, da navadnemu človeku otežijo življenje. Drugače pa že sedaj obstajajo naprave, ki avto …

  • 19:00 30. Julij 2018.

    Andrej, tokrat si pa z naslovom popolnoma v temo brcnil! Prosim lepo, no...obvezna oprema v prtljažniku? Daj mi povej: a …

  • 16:04 30. Julij 2018.

    Vedno se najdejo in se bodo najdli nadomestki...v tem primeru mogoče celo tud voda, deluje...in avto bo užgal brez adblueta...tekočina …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.