Najboljše letne gume 2025: test razkril velike razlike

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
AMZS test letnih pnevmatik za leto 2025 je letos iskal najboljše gume za nekoliko bolj športno naravnane voznike, ki si želijo bolj zmogljivih pnevmatik. Primerjava pa je pokazala, da se je treba nekaterim na daleč izogniti. Predvsem so razlike pri zavorni poti.
Oglej si celoten članek

AMZS je v sodelovanju s konzorcijem evropskih avtoklubov (ADAC, ÖAMTC ...) objavil sveži test letnih pnevmatik. Tokrat so testirali zgolj eno dimenzijo pnevmatik in sicer gume v dimenzijah 225/40 R18. Gre za tip pnevmatik, ki jih najdemo na sodobnejših avtomobilih nižjega srednjega velikostnega razreda (VW golf, toyota corola, opel astra, škoda octavia, hyundai i30, mercedes razred A ...).

Primerjali so modele 18 različnih proizvajalcev. Tokrat so se ocenjevalci posvetili pnevmatikam, ki spadajo v t. i. performance razred, torej je pri njih še nekoliko bolj kot pri klasičnih gumah poudarek na boljšem oprijemu in splošnih voznih zmogljivosti, morda tudi na račun nekoliko večje obrabe in porabe.

Na testu so bile tako pnevmatike, ki sodijo tudi cenovno v premijski razred, kot tiste iz srednjega cenovnega razreda. V primerjavo so bile vključene tudi nizkocenovne pnevmatike.

Namen testa je, da bi lahko lastniki vozil med velikansko ponudbo na trgu znali izbrati pnevmatiko za svoj avto glede na slog vožnje in število prevoženih kilometrov ter seveda tudi proračun. Vendar pa se z varnostjo ne gre igrati na račun nizke cene, to je še enkrat več pokazal tudi tokratni test, pri katerem se je ena pnevmatika izkazala za naravnost nevarno.

Kaj so ugotovili?

Dobra novica letošnjega testa je, da je med 18 pnevmatikami več kot polovica oziroma kar 11 dosegla skupno oceno 'zelo priporočljivo.' Pod črto pa so med najboljšimi in najslabšimi pnevmatikami lahko razlike ogromne in odločajo o tem, ali bo voznik sposoben preprečiti nesrečo ali ne. Na testu je prišel na plano predvsem razkorak glede varnosti.

Klikni na spodnjo tabelo za povečavo podatkov.

Foto: AMZS AMZS test letnih pnevmatik, tabela

Kar dve z oceno za varnost 'zelo dobro'

Pri AMZS izpostavljajo, da sta sploh prvič doslej dve pnevmatiki za svoje lastnosti pri ključnem elementu testa - varnosti - dobili oceno 'zelo dobro.' Gre za pnevmatiki continental sportcontact 7 in bridgestone potenza sport.

Oba modela na suhi cesti ponujata odličen oprijem in veliko natančnost pri vodljivosti, zato v kritičnih manevrih ponujata visoko stopnjo varnosti. Tudi na mokri cesti ponujata zelo dober oprijem in vodljivost.

Je pa Bridgestonova pnevmatika le zadovoljiva pri ocenjevanju učinkovitosti (porabe) in trajnosti (obrabe), medtem ko je Continentalov model glede tega nekoliko boljši. 

Razlika je lahko tudi v preživetju 

Ena ključnih lastnosti dobre pnevmatike je zavorna pot in tu so bile razlike na mokri cesti od hitrosti 80 km/h do zaustavitve ogromne: razlika med najboljšo (Continentalovo) pnevmatiko in drugo najslabšo pnevmatiko med zaviranjem na mokrem - Gitijevo pnevmatiko gitisport S2 - je 6,2 metra. 

Doublecoinova pnevmatika pa se zaustavi po še dodatnih 10,5 metra za Gitijevo pnevmatiko, kar predstavlja skoraj 17 metrov daljšo zavorno pot kot pri Continentalovi pnevmatiki.

Ko isti avto na Continentalovih pnevmatikah že stoji na mestu, avto z Doublecoinovimi pnevmatikami še vedno vozi s hitrostjo približno 49 km/h. To je hitrost, ob kateri ima trk v avto pred nami ali v pešca lahko usodne posledice, opozarjajo pri AMZS.

Skupno oceno 'zelo priporočljivo' pa si je zagotovilo še devet pnevmatik, ki so se prav tako v različnih pogojih vožnje izkazale za varne in s tega stališča primerne za nakup. Imajo pa lahko nekaj manjših oziroma bolj očitnih slabosti, praviloma predvsem glede obrabe ali učinkovitosti.

Po vrstnem redu so to modeli michelin pilot sport 5 (najboljša med priporočenimi na testu glede nizke obrabe), goodyear eagle F1 asymmetric 6, vredestein ultrac oro, yokohama advan sport V107, firestone firehawk sport, falken azenis FK520, dunlop sport maxx RT2, nexen N fera sport in toyot proxes sport 2.

Štiri pnevmatike so dobile oceno 'zadovoljivo.' Pri njih so postali zelo očitni kompromisi tako glede varnosti kot tudi glede okoljskih lastnosti. Gre za pnevmatike ceat sportdrive, kumho ecsta PS71, nokian powerproof 1 ter giti gitisport S2.

Foto: AMZS AMZS test pnevmatik, pnevmatika

Poceni je lahko zelo drago

Dve pnevmatiki se morata zadovoljiti z oceno 'priporočljivo z omejitvami' in sta torej le pogojno uporabni. To sta pnevmatiki norauto prevensys 4 in syron premium performance.

V obeh primerih gre za francoski in nemški model, pri katerih je poudarek na nižji ceni, po drugi strani pa sta se obe pnevmatiki med vožnjo izkazali kot zelo nenatančni, s potrebo po stalnem popravljanju volana. Nepredvidljivost pokažeta tudi na meji oprijema. 

Če na katero izmed 18 pnevmatik na tokratnem testu ne pomislite niti v sanjah, pa je to po mnenju testnikov kitajski model doublecoin DC-100. Dobila je skupno oceno 'ni priporočljivo'.

Na suhi cesti je primerljiva zgoraj omenjenima nizkocenovnikoma, medtem ko je na mokri podlagi naravnost nevarna. Zavorna pot je kar za dodatnih 10 metrov daljša od že tako predzadnje pnevmatike na testu in s tem 'absolutno predolga.'

Pri preskusu splavanja doublecoin zelo zgodaj izgubi oprijem, na mokrem asfaltu jo je zelo težko natančno voditi.

V slabo uteho je tej pnevmatiki podatek, da lahko z njo v teoriji prevozite največ kilometrov, skoraj 20 tisoč več kot z drugouvrščeno pnevmatiko Michelina. A je tudi majhna obraba 'kitajke' verjetno del odgovora, zakaj je tako nezanesljiva. 

Varčevanje pri nakupu, na katerega ta model namiguje že z imenom, utegne biti zelo drago pri stroških popravil, lahko pa povzroči tudi težke telesne poškodbe. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 21:18 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.