Armaturna plošča ni le oblikovalska rešitev v notranjosti vozila, temveč pomembna vez med voznikom in strojem – avtomobilom. Če niste pozorni na njena opozorila, se lahko zgodi marsikaj.
Pred kratkim se je kolegici zgodila nevšečnost, ki jo je zaradi nepozornosti, kaj ji sporoča
armaturna plošča, stala precej denarja. Gospodična se je namreč kot ponavadi brezskrbno vozila po
svojih nenavadnih poteh, ob čemer seveda ni bila pozorna na merilnik temperature hladilne tekočine,
ki je opozarjal, da se avto pregreva. Njeno oko je zbodla šele rdeča lučka za temperaturo in nivo
hladilne tekočine, a še vedno ni reagirala, dokler se izpod motornega pokrova ni krepko pokadilo in
v kabini pošteno zasmrdelo. Avto je nekajkrat trznil in se počasi ustavil. Sledilo je panično
klicanje vlečne službe in vleka na servis.
|
Ni dvoma, da se je avto pregrel. © iStockphoto
|
|
Ko so pregledali stanje, so presenečeni voznici razložili vse tegobe, ki jih je bil deležen
njen jekleni konjiček, najhuje pa ji je bilo slišati, da bi večino od njih lahko preprečila. Prišlo
je namreč do pregrevanja vozila zaradi napake na vodni črpalki. Posledično se je povišal pritisk v
motorju, razneslo je povezovalno cev hladilnega sistema, počila pa je tudi glava motorja. Izkušeni
vozniki veste, kaj to pomeni, saj vašo denarnico to zaboli mnogo bolj kot ubogi motor. Če bi naša
gospodična povišano temperaturo opazila takoj in avto nemudoma odpeljala na servis, bi ji zamenjali
samo vodno črpalko, tako pa so k popravilu dodali še cev, tesnilo motorja in glavo. Res ogromen
strošek. In dober nauk, kako visoka je lahko cena zaradi nesoglasja v komunikaciji s svojim
ljubljenčkom.
Lahko je še huje
Oglejte si video, kako so se včasih, ko še ni bilo armaturne plošče, pravi moški
soočili s tovrstno težavo. Na nevšečnost jih je opozoril šele dim, nato pa so se rešitve lotili kar
sami, seveda nekateri bolj, nekateri žal manj uspešno.
Spoznavanje z armaturko
Na kontrolni oziroma armaturni plošči ponavadi najdemo poleg merilnika hitrosti, ki ga moramo
v zadnjem času zaradi visokih kazni spremljati vsak trenutek, tudi merilnik vrtljajev, ki je lahko
tudi pokazatelj večje porabe goriva, če se vrti samo v coni visokih vrtljajev pri voznikih s težko
nogo, in merilnik stanja goriva v rezervoarju. To so le osnovni podatki, ki jih večina voznic dokaj
dobro pozna. Ne smemo pa zanemariti kontrolnih lučk, ki so prav tako pomembne za samo vožnjo in
delovanje motorja.
|
Alarm! Temperatura hladilne tekočine je previsoka. © iStockphoto
|
|
Ponavadi so te lučke razdeljene v tri kategorije. Zelo pomembne so tiste, ki opozarjajo na
pritisk in stanje olja v motorju in hladilne tekočine. Te lučke ponavadi zasvetijo rdeče in v
navodilih običajno piše, da mora voznik nemudoma ustaviti vozilo. Kajti nadaljevanje vožnje lahko
povzroči težjo okvaro motorja. Potem so oranžne lučke, ki opozarjajo na nepravilno delovanje –
diagnozo motorja, ali pa na rezervo v rezervoarju. Pri tem bi morali brez odlašanja zapeljati na
servis, da tam odpravijo vzrok, oziroma na bencinsko črpalko, da enostavno dotočimo gorivo. V
kategoriji manj pomembnih lučk pa so tiste, ki nas zgolj opozarjajo na uporabo luči in smernikov.
Srečnežem (ali lenobam) z novejšimi avtomobili pa ni treba toliko razmišljati, saj vam bo LCD
zaslon najverjetneje točno sporočil, kaj je (spet) narobe.