Audijev prvi električni avto nima ogledal!

Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron Foto: Audi Audi e-tron
Končno! E-tron je postal serijski avto. Prvi električni pri Audiju in prvi na svetu, ki nima več klasičnih ogledal.
Oglej si celoten članek

Audi je dolga leta "rajcal" z različnimi e-tron študijami najrazličnejših oblik in dosegov, tako da so vmes ljudje že ponoreli za obliko križancev. 

Zato ni čudno, da je Audi svoj prvi serijski električni avto napravil v obliki, ki je ta hip na trgu najbolj vroča, hkrati pa je po jaguarju i-paceu in mercedesu EQC to že tretji premijski električni SUV letošnjega leta. 

Foto: Audi Audi e-tron

Audi e-tron je s 4,9 metra po dolžini nekje vmes med Q8 in Q5, po višini pa je pri pri dobrih 1,6 metra precej nižji od obeh. Prav višina avta in potek strešne linije sta bila ena glavnih zalogajev za oblikovalce, saj so želeli ohraniti videz križanca, po drugi strani pa poskrbeti za aerodinamiko. Oboje je dobro uspelo, avto ima koeficient zračnega upora komaj 0,28.

Značilna za znamko je enotna prednja maska, medtem ko bodo obliko prednjih in zadnjih svetil povzemali tudi prihodnji Audijevi električni modeli. Veliko je detajlov, ki ga navezujejo na modele A6, A7 in A8.

E-trona poganjata dva elektromotorja, vsak na eni osi. Skupaj imata kar za 300 kW moči (408 KM) in 660 Nm navora, avto pozna "overboost" funkcijo, ko lahko za kratek čas poveča največjo moč. Večino časa je moč speljana zadaj, le po potrebi tudi spredaj. Še ena posebnost pri Audiju ... 

Foto: Audi Audi e-tron

Vgrajena je 95 kWh vodno hlajena baterija, ki je ena najzmogljivejših na trgu, saj ji parira le tista iz Teslinega P100 razreda. Hkrati ima e-tron napredni sistem rekuperacije, ki naj bi zmogel med vožnjo kar do 30 odstotkov energije pridobiti ob pomoči zaviranja in jadranja. Doseg po WLTP ciklu je ocenjen na 400 kilometrov, kar je nekako na ravni Mercedesovega EQC.

Na 120 kWh polnilnicah (ki jih je še zelo malo), pa je sposoben baterijo do 80 odstotkov napolniti v pol ure. Na klasični domači polnilnici je potrebnih več kot osem ur. 

E-tron ima maso 2.500 kilogramov, zato ne preseneča podatek, da je zračno vzmetenje serijsko.

Foto: Audi Audi e-tron  

Notranjost je še korak naprej od že tako zelo futurističnih okolij iz zadnjih znamkinih modelov. Poleg treh velikanskih zaslonov z raznovrstnimi informacijami in funkcijami pa je svetovna novost med serijskimi avtomobili možnost, da se e-tron povsem znebi zunanjih ogledal in jih nadomesti z dvema kamerama. Na ta način je mogoče zaradi boljše aerodinamike na eno polnjenje pridobiti dodatna dva kilometra dosega, v resnici pa bo večina kupcev verjetno ta pripomoček nabavila zaradi drugih razlogov. Slika z bokov se v primeru kamer prikazuje na dveh sedempalčnih zaslonih na vsaki strani. 

E-tron je tudi funkcionalen, saj se hvali z največ prostora za zadnje potnike med konkurenti in kar 660-litrskim prtljažnikom. Vleče lahko do 2.000 kilogramov težke prikolice. 

Okvirne cene, kot jih navajajo nemški mediji, se bodo začele pri 80.000 evrih. E-trona bodo izdelovali v Audijevi tovarni v Bruslju.

Foto: Audi Audi e-tron

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.