Avto po meri številnih Slovencev, tudi cenovno

Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3 Foto: Saša Despot Citroen C3
Preskusili smo najnovejšega citroëna C3, ki prinaša marsikaj novega. Najbolj očitna je oblika, manj pa orientacija med nizkocenovne avtomobile.
Oglej si celoten članek

Citroën C3 je vedno bil zelo pomemben za francosko avtomobilsko tovarno. To navsezadnje ilustrira tudi podatek, da so jih od leta 2002, ko je na ceste zapeljal prvi, v treh generacijah izdelali več kot 6,5 milijona. Tudi k nam jih je pripeljalo skoraj 20.000, kar je kar 20 odstotkov Citroënove prodaje pri nas.

Foto: Saša Despot Citroen C3

Pomembni pa so bili tudi njegovi predniki, ki so se v zgodovino vpisali vsak po svoje. Marsikdo se gotovo še spomni saxoja, AX-a, vise, dyane, amija ali spačka. Navsezadnje pa je bil majhen mestni avtomobil že citroën type C 5HP, "petite citron", s katerim se je Citroën leta 1922 napovedal tudi kot proizvajalec majhnih cenovno dostopnih avtomobilov, ki so bili vedno pomemben del njegove ponudbe.

Kljub temu, da je, z izjemo električnega avtomobilčka citroëna amija, Citroënov najmanjši "zaresni" avtomobil, je za znamko torej zelo pomemben, zato so se tudi prenove za četrto generacijo lotili zelo resno in naredili avtomobil, ki je v marsičem zelo drugačen od predhodnika. Predvsem je postal še bolj "navidezno terenski".

Foto: Saša Despot Citroen C3

Usmeritev k novim uporabnikom

Citroën C3 se je doslej, čeprav so predzadnjemu že namenili nekaj križanskih potez, uvrščal v razred kombilimuzin segmenta B. Ta je bil ob prihodu prejšnje generacije v Evropi še vedno  eden najmočnejših avtomobilskih segmentov, ob odhodu pa se je že poslovil marsikateri njegov pripadnik. Citroënu C3 so zato z novo generacijo namenili malce drugačno, bolj aktualizirano vlogo in ga vsaj deloma lahko uvrstimo v razred trenutno zelo priljubljenih križancev v razredu B SUV, torej majhnih športnih terencev.

Pravijo, da poskušajo s tem avtomobilu zagotoviti novo bazo uporabnikov. Če so namreč citroën C3 do zdaj kupovale večinoma ženske, kar navsezadnje kaže, da so pri Citroënu veliko naredili prav, naj bi ga po novem kupovali tudi moški vozniki, predvsem pa pripadniki mlajših generacij. Je pristop uspešen? To bo pokazal čas, a že zdaj, po krajšem preskusu, lahko rečemo, da so možnosti za to precej dobre.

Foto: Saša Despot Citroen C3

Najprej seveda opazimo zunanjost, s katero se je novi citroën C3 močno oddaljil od predhodnika. Če bi lahko za prve tri generacije rekli, da je v bistvu šlo za evolucijski napredek prve generacije, je z novo generacijo postal C3 povsem nov.

Novi citroën C3 ima tako precej bolj škatlasto osnovno karoserijsko zasnovo, ki na sodobni način sledi zamisli oblikovalcev studia Italdesign, Giorgetta Giugiara in Alda Mantovanija, ki sta se v začetku osemdesetih let z originalno fiat pando izvedla precejšnji prevrat v oblikovanju majhnih mestnih avtomobilov. Navsezadnje bomo lahko kmalu tudi v Sloveniji vozili tudi novo fiat pando, ki je nastala na enaki osnovi kot citroën C3.

Foto: Saša Despot Citroen C3

Prostornost in udobje

Prednost takšne oblikovne zasnove dveh kvadrov je predvsem v prostornosti kabine. Čeprav se vam, ko ga vidite v živo, morda citroën C3 zdi precej večji od predhodnika, so njegove mere dejansko ostale skoraj enake. Za dobrih 10 centimetrov je zrasel le v višino. To se odrazi v udobju potnikov, ki sedijo bolj pokončno kot v predhodniku, kar se pozna tudi v razporeditvi prostora za noge in glave. Tega je predvsem na zadnji klopi glede na velikost avtomobila presenetljivo veliko.

Sedeži niso le prostorni, ampak tudi udobni, kar glede na Citroënov zgodovinski sloves že kar pričakujemo, občutek v kabini pa je precej podoben tistemu, ki smo ga bili nekoč vajeni v majhnih mestnih avtomobilih. Tudi razgled naokoli je soliden, zadnja okna pa so dovolj velika, da se malčki v otroških sedežih ne bodo počutili utesnjene, pa tudi odrasli potniki ne. Tudi prtljažnik je s 310 osnovnimi litri soliden in tudi precej povečljiv. Malce nerodno pa je le nalaganje predmetov preko visokega nakladalnega roba.

Foto: Saša Despot Citroen C3

Zanimiva je tudi ureditev voznikovega delovnega okolja, ki ga pri Citroënu imenujejo C-ZEN, odrazi pa se predvsem na merilnikih. Ti so integrirani v lično razčlenjeno armaturno ploščo, ki jo deloma popestri tudi obloga iz tkanine. Citroënovi oblikovalci so merilnike uredili na podoben način, kot smo že vajeni iz Peugeotovega i-coockpita. Zelo nizek in širok zaslonček merilnikov je namreč v armaturno ploščo integriran tako, da nanj gledamo preko volanskega obroča zanimive nepravilne jajčaste oblike.

Zadeva je torej urejena podobno kot v peugeotih, vendar tega na prvi pogled niti ne opazite, saj je pogled na merilnike dober in v vsakem položaju sedenja nemoten, ureditev pa je tudi zelo preprosta in pregledna, da ne zmoti pozornosti.

Foto: Saša Despot Citroen C3

Iz armaturne plošče izstopa tudi osrednji zaslon, z ureditvijo, ki tistim, ki so sedeli v Citroenu ali katerem drugem avtomobilu iz skupine Stellantis, ne bo tuja. Pod zaslonom je ostalo tudi nekaj neposrednih gumbov, ki olajšajo predvsem upravljanje klimatske naprave. Da pretežno v sivi barvi urejena kabina ne ostane preveč siva, a poskrbijo ambientalna svetloba ter vložki iz svetlih barv, ki jih okrepijo še rdeči našitki z vzpodbudnimi sporočili.

Klasični pogon

Citroën C3 je voljo tudi z električnim in blagim hibridnim pogonom, primerek, ki smo ga vozili na testu, pa je imel pod pokrovom osnovno motorizacijo, 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 74-kilovatov (oziroma ¸100 'konjev'), ki je svojo moč preko šeststopenjskega ročnega menjalnika prevajal na prednji kolesi.

Nekoč bi bili nad takšno kombinacijo v majhnem avtomobilu navdušeni in tudi danes se ne moremo pritoževati. Tako motorizirani citroën C3 je namreč več kot dovolj poskočen, da bo kos vsem nalogam, ki jih pred voznike postavljajo vsakdanje dolžnosti, omogoči pa celo nekaj dinamike, čeprav je v tem primeru motor treba pognati v vrtljaje. Tudi na avtocesti je motor dovolj zmogljiv in tudi ne preglasen, solidna pa je tudi poraba goriva, ki se je na testu gibala v okolici šest do sedem litrov na sto kilometrov. Poraba sicer ni tako ugodna, kot Citroën navaja v tehničnih podatkih, a tudi pretirano visoka ne.

Foto: Saša Despot Citroen C3

Kot rečeno, citroën C3 s tem motorjem ni najhitrejši avtomobil, saj pospeški do 100 kilometrov na uro uradno znašajo 10,6 sekunde, a to povsem ustreza njegovi naravi in namenu udobnega vozila za vsakdanje prevoze po mestu in okolici. To je podkrepljeno tudi s podvozjem, ki so ga opremili z vzmetenjem s progresivnimi blažilniki in poskrbi za solidno kombinacijo udobnega blaženja neravnin in solidnih voznih lastnosti.

Citroën C3 na svoj način torej vrača Citroënov sloves solidnega preprostega avtomobila za precej ugodno ceno. To drži tudi v primeru tesnega avtomobila, ki se je s polnim nazivom imenoval citroën C3 max turbo 100 S&S BVM6. Zanj bi bilo s popustom namreč treba odšteti 18.700 evrov. Za osnovni citroën C3 pa je treba v Sloveniji odšteti 16.490 evrov. Na prvi pogled se to morda ne zdi malo, a dejstvo je, da se s cenami citroën C3 giblje v okolju nizkocenovnih avtomobilov in za denar ponuja veliko.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Citroen C3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 19:09 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.