BMW 4 je zaviral in speljeval namesto nas

Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Foto: Anže Petkovšek bmw 420d
Tehnika zna že danes v marsičem nadomestiti voznika. V BMW serije 4 gran coupe smo preizkusili nekatere napredne sisteme. Delujejo odlično, vozilo samo zavira in se tudi ustavi, nato pa spelje. Voznik zna to še vedno narediti z večjim občutkom.
Oglej si celoten članek

BMW serije 3 in 4 smo preizkusili v večini kombinacij, in teh ni malo. Tokrat sem bogato opremljen model 420d gran coupe s štirikolesnim pogonom xdrive izkoristil za preizkus nove tehnologije. Znajo Bavarci narediti boljše sisteme od cenejših proizvajalcev, sem se vprašal pred testom?

Paket M sport je za tiste, ki jim je bliže dinamika in luxury line za tiste, ki prisegajo na bolj eleganten prihod. Dvolitrski turbo dizel je racionalna izbira za tiste, ki še nimajo dovolj privarčevanega za bolj zmogljive motorje, štirikolesni pogon pa varna izbira. Cena je odvisna od želja kupca. V  našem primeru je segla do 67 tisočakov.

Na prvi pogled že ime - gran coupe ali veliki kupe, nakazuje, pa tudi številka, 4, da je štirica bolj prestižna od klasične serije 3. Po eni strani je dobro, da so ga z imenom ločili od trojke, saj se podobnega recepta poslužuje tudi audi s kupejevskim A5.

Foto: Anže Petkovšek bmw 420d

Luxury kot luksuz

Oba stavita na eleganco, kupejevsko linijo strehe, a uporabnosti bistveno niso načeli. Štiri vrata (zadnja s stekli brez okvirjev), pet sedežev in velik prtljažnik premore BMW serije 4 gran coupe. Kupeja s športnim paketom s poudarkom na dinamičnih detajlih, športnejšem podvozju in zavorah smo v različici 420d že preizkusili, a brez štirikolesnega pogona, ki je bil del testnega vozila z paketom opreme luxury. Potem so tu še paketi modern line, M Sport in BMW individual.

Najlažje je opremski paket luxury line prepoznati po obilici kroma, v notranjosti pa so za dodatno eleganco poskrbeli z imitacijo lesa, usnjem in tepihi iz velurja. Testni model je bil, tudi zaradi dodatkov v vrednosti 20 tisočakov, bogato založen z opremo.

Tehnika dela kot "švicarska ura“

Tokrat sem se bolj kot na motorizacijo osredotočil na varnostne sisteme, ki jih ni manjkalo, head-up zaslon, radarski tempomat in drugi uveljavljeni sistemi, ki so danes razširjeni tudi v najnižje avtomobilske sisteme.

Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Pa so ti sistemi upravičeno dražji od cenejših, "ljudskih" konkurentov. Cenovno vprašljivo, tehnično pa sistemi delujejo bolje, so bolj pregledni, z njimi rokovati je enostavno. Za začetek. Projekcijski zaslon (head-up), na vetrobranskem steklu pred očmi voznika izpisuje vse najpomembnejše informacije, ki jih voznik za varno vožnjo potrebuje. Pri tem niti malo ne moti njegove osredotočenosti na cesto.

Številke in grafika se pred očmi voznika izpisujejo, oziroma izrisujejo v barvah. To se mi zdi pomembno, saj je lažje ločevati med podatki. Sistem deluje v kombinaciji z navigacijo, kot tudi kamero na vrhu vetrobranskega stekla in radarskim tempomatom na dnu motorne maske.

Navigacija. 2.635 evrov stane odličen navigacijski sistem professional. To je nekajkrat več kot stanejo prenosne navigacijske naprave. A v BMW deluje odlično. Vsi ukazi so prevedeni v slovenski jezik, tudi vodička jasno navodila podaja vozniku v slovenskem jeziku. In to brezplačno!, kar je za premium znamke velikokrat nenavadno. Vsi ključni podatki navigacijske naprave se zavoj za zavojem izpisujejo na vetrobranskem steklu. Head-up zaslon je del serijske opreme.

Foto: Anže Petkovšek bmw 420d

Na vetrobranskem steklu se izpisuje tudi trenutna hitrost, še bolj uporabno pa se mi zdi prepoznavanje prometnih znakov. Pri nekaterih sistemih je izpisovanje omejitve hitrosti povezano s podatki na navigacijski napravi, pri BMW pa s širokokotno kamero na vrhu vetrobranskega stekla. No, to funkcijo premorejo tudi modeli, ki jih na trgu dobimo za dobrih deset tisočakov, a ne s projiciranjem na vetrobransko steklo. Sistem deluje hitro in tudi v dežju - preizkušeno. V povprečju od vožnje mimo prometnega znaka, do projiciranja na steklo pred očmi voznika nista minili niti dve sekundi. Pohvalno ne prepoznava zgolj fiksnih znakov ob cesti, ampak tudi znake postavljene na cestišču, recimo na deloviščih.

Ustavil in speljal je sam

Foto: Anže Petkovšek bmw 420d Dodatno je v pomoč tudi ekran med merilniki, dodatno pa je imel testni model na volanu tudi tipke za aktivacijo in nastavitve radarskega tempomata. Ta vozniku omogoča vzdrževanje varnostne razdalje do vozila pred njim. Sistem tudi samodejno zavira do ustavitve in sam tudi spelje, ko pred njim spelje ustavljeno vozilo. Teoretično bi se lahko samo z vihtenjem volana, brez uporabe prestavne ročice in dotikanja pedalk peljali iz Ljubljane do Kopra. Voznik lahko enostavno, z izbiro občutljivosti, kar omogočata tipki na volanu, nastavlja varnostno razdaljo do vozila pred seboj. Izbira ukaza se mu jasno izriše na merilnikih. Sistem deluje zelo dobro, saj se je vozilo varno ustavilo na semaforju brez mojega posredovanja in tudi samo speljalo z mesta. Sicer veliko kasneje, kot bi sam, tudi zavira boj grobo, kot to znam sam. Za vsakodnevno vožnjo, sploh nekoga, ki veliko časa preživi na cesti, je to dodatek, brez katerega že danes ne gre več.

67.000 evrov z dodatki je še vedno drago, a popusti in pogajanja, lahko deloma rešijo tudi to dilemo. Za tistega, ki si želi napredno tehniko, elegantno obliko, dobre vozne lastnosti ... lahko kupe uvrsti na seznam želja.

Podatki o vozilu: BMW 420d gran coupe xDrive (luxury line)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1995 ccm
Najvišja moč: 134 kW (184 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 380 Nm med 1.750 in 2.750 vrtljaji
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.678 x 1.404 x 1.825, medosna razdalja 2.810
Najvišja hitrost: 234 km/h
Pospešek: 7,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 480-1300
Poraba na testu: 6,9 litra (kombiniran cikel), 133 g CO2/km
Cena (v evrih): 47.150 € (osnovni) / 67.013 € (testnik)

Plusi: Izgled, vozne lastnosti, delovanje naprednih sistemov;
Minusi: Dragi dodatki, končna cena;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.