Električni avto za direktorje

Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4 Foto: Saša Despot BMW i4
Električni avtomobili so zaradi vgrajenih velikih baterije bistveno težji. To je dejstvo. In velika masa in športna vožnja nista najboljša prijatelja. BMW-jev i4 je ena od izjem, poleg hitrega pospeška omogoča tudi zabavo v ovinkih. Sploh i4 eDrive, ki ima pogon le na zadnji kolesi. Test.
Oglej si celoten članek

Avtomobilski proizvajalci sicer pravijo, da vozne lastnosti električnih vozil izboljšuje nizko težišče, saj težke baterije po pravilu vgrajujejo v dno vozila. V praksi se pogosto izkaže, da so električna vozila na račun velike moči elektromotorjev in velikega navora, ki je na voljo v hipu, zares hitra, a ko je treba hitro izpeljati ovinek, so pogosto tudi manj stabilna, voznik ima bistveno slabši občutek na volanu.

Foto: Saša Despot BMW i4

BMW je eden od avtomobilskih proizvajalcev z največ izkušnjami z izdelovanjem modernih električnih vozil. BMW i4 gran coupe, to je športno-elegantna različica električne štirice, ni nikakršna novost. Na trgu je že toliko časa, da ga je BMW lani prenovil. Prenova obsega manjše oblikovne osvežitve zunanjosti in notranjosti, nove žaromete in novi infozabavni sistem. Na vseh različicah so najbolj očitne spremembe žarometov, ki so dobili novo BMW-jevo grafiko. Drugačna je tudi oblika ledvičk, nekaj pa je tudi novih kolesnih platišč.

Foto: Saša Despot BMW i4

V notranjosti je nova zasnova volanskih obročev, ki so v osnovnih različicah dvokraki, v bolj športnih različicah pa trikraki s prisekanim spodnjim robom. Stikala na volanskih obročih so vsa osvetljena. Vse različice so dobile tudi novo zasnovo z ukrivljenima zaslonoma, ki delujeta z najnovejšim operacijskim sistemom iDrive 8.5. Pri i4 je izboljšano tudi načrtovanje poti z vključenimi možnostmi postankov za polnjenje.

Foto: Saša Despot BMW i4

Na testu smo imeli priložnost preizkusiti različico i4 eDrive40 grancoupe z elektromotorjem na zadnji osi in zajetno baterijo s kapaciteto 81 kW. Posvetili smo se pogonu. To je avto, ki je na račun olajšav zelo zanimiv za vodstvene kadre v podjetjih in je kljub na videz visoki ceni za fizične kupce kot službeno vozilo ugodnejša opcija od bencinske ali dizelske štirice. Vse več podjetij zaradi ekoloških zahtev svojim zaposlenim celo odreja izključno nakup električnega vozila. Kaj ima torej ponuditi BMW gran coupe v električni i4 različici?

Foto: Saša Despot BMW i4

V 20 minutah baterijo napolnili za dve uri vožnje po avtocesti

BMW i4 je ob predstavitvi pred manj kot tremi leti hitro postal eden najbolje prodajanih električnih avtomobilov na trgu. Vzrok je kombinaciji dizajna, udobja in odlične zmogljivosti.

Največja polnilna moč 205 kW je nad standardom trenutne ponudbe električnih vozil, a ne predstavlja vrha. Številka je še toliko bolj zanimiva, ker je to vozilo zgrajeno na 400 V arhitekturi. Nekateri Korejci lahko polnijo še veliko hitreje, kar je predvsem posledica 800 V arhitekture. Proizvajalec avtomobilov navaja, da se baterija v idealnih pogojih lahko napolni od 10 do 80 odstotkov svoje kapacitete v pol ure. Testno polnjenje je potekalo na Petrolovi ultra hitri polnilnici moči do 200 kW V BTC. Baterija vozila je bila ogreta na idealno temperaturo, kar dokazuje moč tik po začetku polnjenja pri 35-odstotni napolnjenosti baterije, ki je bila 184 kW. Polnjenje smo izklopili točno po 20 minutah, ko je bila baterija napolnjena do 75 odstotkov. Tik pred zaključkom je na polnilnici izpisalo, da se polni še s 64 kW. Iz 34 odstotkov na 75 odstotkov napolnjenosti je polnjenje trajalo 20 minut, s povprečno 98,42 kW. Baterijo smo napolnili s 33,7 kWh energije, kar pomeni, da smo v 20 minutah pridobili za skoraj 200 kilometrov dosega.

Foto: Saša Despot BMW i4

BMW i4 ima predgretje baterije, ki deluje samodejno - ko načrtujete pot s pomočjo navigacije. Prednost je tudi možnost ročnega vklopa predgretja, česar mnogi električni avtomobili ne ponujajo.

Moč vgrajenega polnilnika je sicer 11 kW, kar je danes standard za električne avtomobile. 22 kW bi bila zaželena opcija, ki pa jo ponujajo le nekatere izbrane znamke. Moč polnjenja v primeru polnjenja z izmeničnim tokom je mogoče v nastavitvah zmanjšati, določite pa lahko tudi zgornjo mejo napolnjenosti baterije, po kateri se polnjenje izklopi. To velja tudi za polnjenje z enosmernim tokom. Čas polnjenja pri uporabi vgrajenega polnilnika je 8,5 ure. Postavitev polnilnega priključka na desni zadnji strani se zdi ustrezna. Polnilni priključek je dobro zavarovan s plastičnimi pokrovčki za polnjenje z izmeničnim in enosmernim tokom.

Foto: Saša Despot BMW i4

Zadnji pogon zabaven in obvladljiv

Različica z enim elektromotorjem ob veliki moči 250 kW in 430 Nm navora, je na račun zadnjega pogona predvsem zagotovilo za zabavno vožnjo, vendar od voznika zahteva še več vozniškega znanja za obvladovanje vozila. Različica z dvema elektromotorjema, po enim na vsaki pogonski osi, ima navor razdeljen na vsa štiri kolesa, kar zagotavlja več stabilnosti.

Foto: Saša Despot BMW i4

Vendar pa teh 295 kW lahko resnično zadene, še posebej v športnem načinu, ko je odziv plina najbolj agresiven. Pospešek od 0 do 100 km/h v 5,6 sekunde je na ravni športnih vozil, a kar razveseljuje, je sama vožnja . Natančno krmiljenje, odlična zvočna izolacija notranjosti in kljub velikim kolesom zelo udobna vožnja. Električni avtomobil se odlično obnese na cesti tudi pri bolj agresivni vožnji in je še vedno dovolj okreten, spreten in hiter. Vožnja z njim je dobesedno veselje in BMW nadaljuje odlično uveljavljen trend, ki smo ga imeli že priložnost občutiti pri prejšnjem modelu.

Foto: Saša Despot BMW i4

Za električne avtomobile je običajno, da pri manjših hitrostih zagotavljajo hiter pospešek in se zdijo živahni, pri večjih hitrostih pa izgubljajo moč. Pri BMW i4 eDrive40 vam s tem ni treba skrbeti, avtomobil impresivno vleče tudi nad 140 km/h. Ni brutalen avto, v katerem bo potnikom slabo, je pa hiter, ne glede na to, ali pospešujete z mesta, ali želite hitro prehiteti počasno vozilo. Vselej pokaže, da je moči in navora več kot dovolj.  

Foto: Saša Despot BMW i4

Standardno podvozje je res zelo dobro uravnoteženo. Je nekoliko mehkejše od najbolj zmogljivih električnih BMW modelov, zelo dobro absorbira neravnine in zagotavlja, da lahko hitro odpeljete tudi bolj zaprte in odprte ovinke. Natančen volan pripomore k samozavesti voznika, saj je občutek zares dober. BMW i4 eDrive40 tehta več kot 2,1 tone, a zahvaljujoč bateriji, nameščeni v dnu med kolesi, ponuja nizko težišče in zelo zanimivo porazdelitev teže. Bavarski avtomobil zato dobro obvladuje ovinke. Med slabše plati zagotovo spada obračalni krog, ta je precejšen, kar se pozna tako pri parkiranju kot obračanju vozila na parkiriščih pred hišo.
Kombinacija relativno lahkega sprednjega dela, specifične porazdelitve teže in pogona na zadnji kolesi naredi i4 za res dober vozniški stroj. V i4 se lahko igrate s prenosom teže, na primer pred nenadno spremembo smeri pritisnete na zavoro, da prenesete težo na relativno lahek sprednji del in s tem omogočite večji oprijem sprednjima kolesoma. Pri vsem tem je v veliko pomoč informativen volan, ki zahvaljujoč pogonu na zadnji kolesi, dodatno z natančnostjo pomaga pri sledenju v ovinek in ob izhodu iz ovinka. i4 zna po pritisku na plin stresti zadnjico, a je zelo obvladljiv in poslušen.

Foto: Saša Despot BMW i4

Zmogljiv, a zelohkrati varčen električni avto, cena premijska

Poraba je za tako zmogljivo vozilo precej ugodna. Preizkušali smo ga v vročem delu leta, v juliju, s temperaturami okoli 30 stopinj Celzija. V medmestni vožnji, na relaciji Kamnik - Ljubljana sem se vozil s porabo 16,5 kWh/100 km, v kombiniranem prometu je bila poraba 19,4 kWh/100 km. Tudi na avtocesti je ohranjal ugodno porabo, nekaj nad 21 kWh, kar pomeni, da se lahko s tem vozilom samozavestno odpravite tudi na daljšo avtocestno pot z ocenjenim dosegom med 350 in 380 kilometri.
BMW i4 je ta hip eden boljših električnih avtomobilov. Lahko je športen, celo zabaven, lahko je zelo umirjen in tih potovalnik z zmerno porabo energije in še vedno dovolj hitrim polnjenjem, da tudi postanki na ultra hitri polnilnici ne bodo predolgi.

Cena je seveda premijska, 60 tisočakov je osnovna cena, testni avtomobil je imel še za 23 tisočakov dodatne opreme. Veliko, če imate podjetje in lahko počrpate vse ugodnosti, ki jih ponuja država, je lahko nakup že precej bolj smiseln.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 08:04 19. September 2025.

    Zanimivo, da reklame potrebujejo le nemška (premium) jajca.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.