BMW serije 7, luksuzna kočija naprednih izbrancev

Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7 Foto: Saša Despot BMW serije 7
BMW serije 7 je avto presežkov. Po čislanju lastnika, po negovanju potnikov, po vgrajeni varnosti, ki skrbi za tiste v in izven avta. Zaradi vsega, kar ponuja serijsko in na seznamu doplačil, se kosa z kočijami najznamenitejših in v Sloveniji neprisotnih avtomobilskih znamk, vendar pa zna hkrati svojo ekskluzivnost skrbno čuvati pred množicami. S ceno, kakopak.
Oglej si celoten članek

Tudi v Sloveniji so poslovno uspešni ljudje, ki zaslužek svojega dela pretapljajo v ekskluzivne stvari - vile, plovila, včasih tudi umetnost, zelo velikokrat pa seveda v avtomobile. Pri tem jih vodi različen okus - nekdo si bo za 150.000 evrov nabavil dirkaškega porscheja 911 GTS, drug bo iskal nek dinamično-potovalni GT kompromis z izdatno obloženim BMW M6 grancoupejem, tretji bo športnost črtal iz liste prioritet in se posvetil predvsem udobju, še posebej če gre za menedžerja, ki avto uporablja na dolgih razdaljah. In še posebej, če je že na tisti stopnji družbene lestvice, ko se vozi zadaj desno, šofira pa nekdo drug. Ja, tudi kakšen visok politik ali župan z davkoplačevalskim denarjem za seboj rad pogleda po tovrstnih avtih. 

BMW 7 sodi v to skupino, ki vsaj v Sloveniji nima veliko konkurence. Tu sta praktično le audi A8 in mercedes-benz razred S, sedmica nove generacije pa je najnovejša med trojico. Je tudi najboljša? Težko in zelo nehvaležno je delati takšno primerjavo, saj gre pri vseh treh za vrhunske stroje, ki vsak na svoj način nagovarjajo najzahtevnejše znamkine stranke. Ima pa zagotovo nekaj najbolj smelih rešitev.

V roke ne dobite ključa, temveč malo tablico

BMW 7 gre vsaj pri klasični različici (G11) bolj kot s prostornostjo in pretiravanji v najrazličnejših detajlih v smer tehnološke naprednosti in - če je stranka pripravljena seči globoko v žep - elektronskih pripomočkov za več udobja in brezskrbnosti na sto in en način.

Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Začne se že pri “ključu”, ki je za zdaj unikat v svetu avtomobilizma oziroma je bolj podoben majhnemu PDA-ju, saj ima zaslon na dotik, prek katerega je moč nadzirati stanje avta in domet. Še najbolj uporabna se mi sicer zdi funkcija nastavitve časa vklopa klimatizacije, vendar pa doseg komunikacije seže le nekaj deset metrov daleč. No, saj sedmica ni ravno avto za blokovska parkirišča, mar ne? 

Tudi nadzor nad alarmom in zatesnitvijo vrat in oken pride prav, saj takšenle avto hitro pade v oči “strank” na vzhodu. Da bo šofer mirno počival z obema zaprtima očesoma, pa velja vseeno namestiti še GPS sledenje. Tako ključ kot avto perfektno obvladata slovenščino. Pohvalno.

V redko katerem avtu so vsi čuti tako zadovoljeni

Preden se usedete v BMW serije 7, je potrebno pustiti marsikateri predsodek ali pomislek zunaj. Kot je denimo tisti, da bi si lahko za ceno testnega avta kupil štiri najbolje opremljene in najmočnejše škode superb. Tiste superbe, ki imajo zadaj več prostora za noge in glave potnikov ter prtljago od vse uvodoma omenjene prestižne trojice. Ne, pri takšnem nakupu razkošje prostora ni v prvem planu oziroma je temu namenjena za 15 centimetrov podaljšana različica L (G12).

A tudi v običajno dolgem petmetrskem avtu je za štiri odrasle potnike dovolj dobro poskrbljeno, obloga na stropu vozila je na mestu za glave dodatno usločeno, tako da povprečno visoki vseeno ne bodo zadevali ob strop, ob raztegovanju nog bo še najprej nastala zadrega z gležnji.

Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Anže Petkovšek bmw 730d

Četudi velika, se vrata mehkobno zapro na "klak", takrat potnik vstopi v svet prestižnega počutja. Oči se lahko pasejo v pogledu na uporabljene materiale, nosne mešičke odvisno od nastavitve intenzivnosti vonja boža eden od osmih za avto posebej razvitih parfumov, ki se jih v kartušah vstavlja v “parfumerijo” v sopotnikovem predalu, ušesa oplaja posebej za sedmico porazdeljen zvok proizvajalca Bowers&Wilkins, glavo objema plišasta mehkoba vzglavnikov. 

Foto: Anže Petkovšek bmw 730d Foto: Anže Petkovšek bmw 730d

Dodatna oprema zadnjih sedežev vključuje električno nastavljanje v vse smeri, imata tudi hlajenje in kakovostno masažo posameznega dela ali celotnega telesa. Štiriconska klima in kup zračnikov tudi zadaj? Samoumevno!

Dolgčasa tam zadaj ob dodatnem paketu opreme nikoli ne bo. Naslonjalo petega zelo zasilnega sedeža skriva obsežno konzolo z množico gumbov za nastavljanje sedežev. Posebnost pa je tudi ležišče Samsungove tablice, prek katere lahko vse te funkcije potnik/a nadzira/ta brezžično, poleg tega pa še upravlja/ta multimedio, premika/ta prvi desni sedež, brska/ta po spletu ...

Avto razume mahanje, dotikanje, pritiskanje ...

BMW 7 skratka zadnjima potnikoma namenja pozornost, kot le malokateri drugi avto. A tudi za voznika je prihranjenih še veliko voznih in tehnoloških čokoladic. V avtu se zelo subtilno mešata analogni in digitalni pristop pri upravljanju, marsikdaj se tudi podvajata. Funkcije na osrednjem zaslonu je mogoče upravljati na dotik in prek iDrive vrtljivega vmesnika, ki je učinkovit kot vedno. Zgornji del vrtljivega gumba ne daje vtisa, da je v resnici občutljiv za konice prstov in omogoča ročno pisanje, denimo pri pisanju iskanega naslova. 

Foto: Anže Petkovšek bmw 730d BMW 7 je eden prvih avtov, s katerim se je mogoče “pogovarjati” z gestami, denimo za zvišanje in znižanje glasnosti ali pri sprejemanju in zavračanju telefonskih klicev. Ločeno nastavljanje mrzlo-toplega zraka je pri BMW modelih dolgoletna posebnost, v sedmici gre še korak naprej zaradi nevidnega dvojnega drsnika, s katerim je mogoče poskrbeti za svež zrak. Tudi ionizator sodi v tak avto. Šoferju med čakanjem ne bo dolgočasno, če bo med dodatno opremo TV sprejemnik, ki pri parkiranem vozilu izvrstno lovi vse kanale.

Motorju nič ne manjka razen prestižnosti

V testnem avtu je drdral šestvaljni dizel oznake 730d. Kljub vlogi vstopnega motorja je povsem spodobno kos limuzini, lahko dobro sune avto naprej, a je tudi zelo varčen, če ta podatek pri skupni ceni nakupa in stroškov kaj pomeni. Vseeno deluje najmanj prestižno pri celotnem avtu, saj gre za vozilo, ki se pač ne more zadovoljiti s pridevnikom “vstopni”. Brez skrbi, morebitnim posmehljivim pogledom se je mogoče enostavno izogniti tako, da oznake v tovarni sploh ne prilepijo na zadek. Na drugem koncu ponudbe je po novem tudi bencinski V12 v modelu 760. Dovolj prestižno?

BMW 730d xDrive steptronic

Motor:2.993 ccm, 195 kW (265 KM), 620 Nm pri 2.000 rt./min


Poraba na testu:8,5 l/100 km


Zmogljivosti:250 km/h, 5,8 sek 0-100 km/h


Cena:107.750 € (osnovni)/165.452 € (testni)

AvtoTest


Vrhunsko udobje in tehnologija, vožnja.


Delni kompromis s prostorom zadaj, ploski prtljažnik, velik "ključ"

Tehnologija.

Avto je pravi poligon napredne tehnologije. Med drugim je eden prvih modelov, ki ima vgrajene laserske luči, ki s svetlobnim snopom osvetljujejo objekte do 600 metrov daleč. Svetila delujejo vrhunsko, prilagajanje prometu je hipno, s posebnimi lučmi dodatno osvetljuje zaznane pešce. Te lahko nadzoruje in nanje opozarja tudi IR kamera, ki sliko kaže na osrednjem zaslonu. Skupaj je imel testni avto kar sedem različnih kamer, ki so skrbele za odličen 360-stopinjski pogled okoli avta in varno vožnjo po pasovih. Tudi parkiranje na daljinec si je moč omisliti. Prvič v avtu!

 
Vožnja.

Sedmica po cesti dobesedno plava po zaslugi serijskega zračnega vzmetenja zadnje osi. Čez zmerne grbine in luknje zapelje praktično brezčutno, zvočna zatesnjenost je vrhunska. Progresivni volan omogoča natančno doziranje kota vseh štirih koles, a sedmica se še precej bolje kot ovinkih in mestu po zaslugi dolgega medosja seveda počuti na avtocesti. xDrive pogon ne dopušča presenečenj glede izgube stika s podlago, radarski tempomat, pomočnik za držo smeri in drugi aktivni pripomočki ob prižgani masaži iz vožnje ustvarjajo počitek.

 
Konkurenti.

Aktualni Lexus LS je pod kožo star že sedem let in je iz neke druge dobe. Tudi sicer sta izzivalca lahko le dva - mercedes-benz razred S in audi A8. Oba sta na voljo tudi v podaljšanih različicah, oba vrhunsko skrbita za voznika in potnike, v oba je vgrajene nebroj različne tehnologije, zato gre lahko cena v oblake. Rahlo v prednosti po prestižu je gotovo avto z zvezdo na nosu. Onkraj meja je bolj kraljevskih znamk na trgu še kar nekaj. Ko denar in razvratne ideje niso problem, sta v prestižni igri tudi še veliko dražja bentley flying spur ali RR ghost. 

 
Vrednost.

Testni avto je živi dokaz, kako soodvisna sta naprednost in ekskluzivnost lahko s ceno. Vse zgoraj opisane posebnosti prijajo, a stanejo. Avto je imel vgrajene za kar 57.700 evrov dodatne opreme, kar je denimo približna cena modela 525d xdrive! Končna cena avta 165 tisočakov je zato vrgla na rit vsakega, ki sem mu jo omenil, ter ohladila poprej zagreta čustva. Pa je avto res vreden takšnega denarja? Gre za tehnološki biser. Gre tudi za pravi počivalnik na kolesih. Kdor potrebuje še ogromno dozo samopotrditve in ekskluzivnosti, je na pravi poti. Tiste štiri škode superb pa naj vozijo pragmatiki.

 





Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 21:23 26. Februar 2016.

    Mah en kup displejev v žepu...a se nebi mogli zmenit z enim proizvajalcem mobilnih telefonov in bi imeli vse v …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.