BMW X3 je bil predstavljen leta 2004, torej je praznoval dvajseto obletnico. In kakšen je boljši način za to, kot pripraviti novo generacijo. BMW je poskrbel za to. Navsezadnje je bil lani najbolje prodajan BMW doslej, saj je prehitel celo kultno serijo 3.
V dveh desetletjih se je več kot 3,5 milijona kupcev odločilo za tri generacije X3. Priti do nove generacije najbolje prodajanega modela v ponudbi je za proizvajalca vedno težka naloga.
Po eni strani tvega, da izdelek preveč spremeni in kupci tega ne sprejmejo, po drugi strani pa obstaja naravna želja po tehničnem in oblikovnem napredku.
Ob pogledu na novo X3 smo se v redakciji strinjali, da so se oblikovalci in inženirji odločili za tveganje. Četrta generacija BMW X3 je večja. To boste spoznali, ko boste prvič zapeljali v podzemno garažo. Navsezadnje z dolžino 4755 mm že prekaša prvo generacijo BMW X5, tudi širina 1920 mm je večja, kot se zdi na prvi pogled.
Bavarci kljub strožjim emisijskim zakonom, ki jih želijo brzdati s priključno-hibridno izvedenko (100-odstotno električnega X3 ni v ponudbi), ostajajo zvesti zmogljivim bencinskim motorjem s šestimi valji. Prav takega X3, z oznako M50 (ne gre za čistokrvni M), smo imeli možnost preizkusiti na testu. A tokrat s strešnim kovčkom, ki je bil v enaki, rdeči barvi, kot karoserija vozila, kar je dvignilo atraktivnost.
Kot obleka naredi človeka, tudi barva naredi avto. To mi je priznal lastnik nove X1, ki je dejal, da rdeča barva za BMW ni ravno značilna, a so vsekakor zadeli. BMW X3 je res doživel drastično prenovo videza – za obliko pravijo, da je monolitna.
Zanimivo, čeprav gre za terenca, nima nobene plastične zaščite za pragove in blatnike. K nizkemu koeficientu aerodinamičnega upora (Cd = 0,27) prispevajo tudi vdolbine vratnih kljuk in celotna silhueta. Spredaj gotovo izstopata ledvički, na katerih takoj opazite poševne prečke, ki smo jih spoznali na prenovljeni seriji 1.
Ledvičke so lahko za doplačilo tudi osvetljene in dobijo nov poudarek, ki ga dopolnjujejo dvojni žarometi z značilnima L-jema.
Nov oblikovni jezik se nadaljuje tudi na boku, kjer športno silhueto s kratkimi previsi, dolgo strešno linijo in izstopajočimi blatniki, poudarja še strešni spojler.
Zadku širine ne zagotavljajo le razširjeni zadnji koloteki, ampak tudi vodoravna vodila luči, ki se zaključijo v značilno obliko črke T. Vse različice razen najmočnejše - testirane X3 M50 xDrive - imajo izpušne cevi skrite pod odbijačem.
V našem primeru pa so se na zadku bohotili štirje okrogli zaključki izpuhov, ki so lahko tudi športno glasni, ko si to voznik zaželi, pa tudi, ko stisnemo gumb za zagon zmogljivega šestvaljnega bencinskega motorja.
Našo pozornost so pritegnila še prtljažna vrata, ki se skoraj brez stopničke nadaljujejo v zadnji odbijač. S tem naj bi preprečili praske na odbijaču, hkrati pa je prtljažnik bolj prostoren. Sicer meri od 570 do 1.700 litrov, kar potrjuje, da gre za družinsko odmerjen športni terenec.
Če je prostora v zadku za pot na zimske ali počitnice premalo, je BMW na testnem modelu pokazal tudi strešni kovček, ki se sicer prilega originalnim BMW-jevimi strešnim prtljažnikom.
BMW strešni kovček je bil tudi med bolje ocenjenimi na zadnjem ADAC testu, kjer so preizkusili 13 različnih strešnih kovčkov. Hvalimo predvsem to, da tudi pri avtocestnih hitrostih nismo slišali značilnega žvižganja, ki ga ustvarjajo udarci vetra ob površino. Vožnja je tudi pri 130 km/h s strešnim kovčkom na strehi precej tiha in ne moti udobja.
Povečane zunanje mere se odražajo v notranjosti, predvsem ko gre za prostornost zadnje klopi, na katero lahko potniki lažje vstopajo in imajo tudi več prostora za kolena. Tudi, ko so bil zadaj zasedeni vsi trije sedeži trije, nikomur ni manjkalo prostora za noge. Tudi občutek prostornosti je dober, poveča pa ga še panoramsko strešno okno.
Notranjost X3 je podobna električnemu iX. V notranjosti se opazi posodobljena ureditev voznikovega delovnega prostora, ki je opremljen z BMW-jevim ukrivljenim širokim zaslonom, ki deluje s pomočjo najnovejše devete generacije BMW-jevega operacijskega vmesnika iDrive.
Zaslon sestavljata 12,3-palčna digitalna armaturna plošča in 14,9 palčni za dotik občutljivi del. Večino funkcij upravljamo prek ukrivljenega zaslona s parom zaslonov. Moderno vzdušje dopolnjujeta osvetljena vrstica na dotik in ambientalna osvetlitev v vratih in sredinski konzoli. Vsa fizična stikala, z izjemo volanskega obroča, so z armaturne plošče pomaknjena na vmesni greben.
Gre sicer za ureditev, ki smo jo vajeni iz BMW-jev od iX-a naprej. Edini klasični otok upravljalnih elementov, poznan iz prejšnjih modelov, je torej med sedežema blizu naslona za roke.
Poleg elektronskega izbirnika menjalnika je med sedežema spredaj še vedno na voljo kolesce za upravljanje informacijsko-razvedrilnega sistema, znanega kot iDrive, ter nastavitev glasnosti. Dodatni gumbi na dotik olajša hitro nastavitev načinov vožnje ali pomočnikov.
Armaturna plošča je sicer zato malce manj pestra kot prej, vendar jo popestri svetleči "acton bar", ki se spreminja glede na razpoloženje potnika oziroma vozne programe, ki jih izbira, nadaljuje pa se tudi na vrata, kjer obkroži haptični upravljalnik za zračnike.
Kombinacija se nam je ergonomsko zdela dobra, predvsem zato, ker stvari na dotik delujejo zelo dobro in ni treba ponavljati ukazov z dotikanjem. Vse je pregledno, vse deluje tako, kot v premijskem vozilu mora delovati. Del zasnove BMW-jevega digitalnega kokpita je tudi odrezan volanski obroč, ki je odebeljen in prijeten na otip, deluje zelo športno.
Kot smo pri premijskih vozilih vajeni, je standardne opreme veliko, testni avtomobil je imel praktično vse, kar si lahko v BMW omislite, smo pa imeli mešane občutke glede vgrajenih materialov, saj v njem najdemo vse od premijskega usnja do kakovostno reciklirane tkanine, nas je pa zmotilo preveč plastičnih elementov za premijsko vozilo. Plastika na straneh sredinskega tunela je na primer trda, prav tako ni mehkega oblazinjenja v predalih v vratih. Na srečo so sama izdelava in detajli na visoki ravni.
Standardna oprema vključuje električno nastavljive in ogrevane sedeže, tripodročno klimatsko napravo, vstop in zagon brez ključa, samodejni menjalnik, električno pomična peta vrata, zložljiva vzvratna ogledala, navigacijo v oblaku BMW Maps ter številne asistenčne sisteme, vključno s prilagodljivim tempomatom, asistentom za ohranjanje voznega pasu in parkirnim asistentom. Udobje na krovu je povečano s standardnim akustičnim steklom.
Opcijska panoramska streha ima površino več kot en kvadratni meter! Pohvalimo lahko dobro delovanje asistentov za vožnjo, vključno s sistemom za prediktivno vožnjo, ki pomaga upočasniti pred ovinkom ali krožiščem ter odloča, kdaj je avto v teku ali rekuperaciji. Vse poteka zelo naravno in voznika v ničemer ne moti.
Avto je bil opremljen z opcijskim paketom Innovation, ki olajša vožnjo na dolgih poteh. Dobro deluje sistem, ki aktivno ohranjanja vozilo na voznem pasu in samodejno prilagajanje hitrosti glede na prometne znake.
X3 je na račun posebnih nastavitev podvozja in elektronsko krmiljenih blažilnikov, ki neodvisno spreminjajo svojo togost na posameznem kolesu glede na razmere na cestišču, način vožnje in nastavljeni način (comfort, sport in sport+) zelo stabilen in hiter v ovinkih, avto je neverjetno okreten tudi pri velikih hitrostih. Krmiljenje je natančno, zaradi česar je različica M50i s štrikolesim pogonom namenjena voznikom, ki želijo zmogljiv SUV z natančnim krmiljenjem in visoko stopnjo udobja. Zavore M Sport zagotavljajo odlično zavorno zmogljivost in dosleden učinek tudi pri intenzivni uporabi. Podvozje ni pretirano trdo, zato je takšen BMW X3 zelo dober tudi za običajen, vsakdanji promet. Najtršo nastavitev boste uporabili le občasno, če potrebujete maksimalno natančnost in stabilnost v ovinkih, a takrat bo udobja manj.
Pod dolgim prednjim pokrovom je bil v našem primeru trilitrski bencinski šestvaljnik v različici M50 xDrive – s štirikolesnim pogonom. Gre za najmočnejši šestvaljni vrstni bencinski motor, ki je bil kdaj vgrajen v model M Performance.
Njegov 3,0-litrski motor M TwinPower Turbo podpira 48 V blago hibridna tehnologija. V menjalnik vgrajen elektromotor zagotavlja 13 kW (18 KM) moči in 200 Nm navora. Največja moč 293 kW (398 KM) in navor 580 Nm sta na cesto usmerjena prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika Steptronic Sport in inteligentnega štirikolesnega pogona BMW xDrive.
Na papirju BMW X3 M50 xDrive z mesta do 100 km/h pospeši v 4,6 sekunde, pospešek pa se ustavi pri 250 km/h.
Zmogljiv pogonski sklop je združen s tehnologijo šasije po meri, ki težkemu in velikemu športnemu terencu zagotavlja zelo dobro okretnosti, dinamiko, hkrati pa je krmiljenje zelo natančno in prijetno trdo.
Čeprav je imel testni avto paket M Sport, smo vseeno večino časa vozili v načinu Comfort, saj dobro uravnava vožnjo čez neravnine in luknje na cesti. Kljub 20-palčnim pnevmatikam je vožnja v večini primerov precej udobna.
Če je dvolitrski dizel bolj primeren za nižje obratovalne stroške, pa šestvaljnik nikakor ne razočara po športni plati, pa tudi pri porabi goriva, ki je bila tudi na račun strešnega kovčka v povprečju 10 litrov na 100 kilometrov. Podatek ni pretiran.
Šestvaljnik odlično sodeluje s standardnim osemstopenjskim menjalnikom Steptronic s prestavnima ročicama na volanu. Preizkusili smo tudi funkcijo Sport Boost za posebej intenzivno pospeševanja, kjer menjalnik pretika natančno hitro, agregat pa se kljub maksimalni distribuciji moči prav nič ne obotavlja.
Serijsko se sicer moč spremenljivo porazdeli na vsa štiri kolesa prek četrte generacije inteligentnega sistema štirikolesnega pogona BMW xDrive. Porazdelitev moči prek lamelne sklopke pošilja več moči na zadnja kolesa, kar ima za posledico izboljšan oprijem, vodljivost, kar smo najbolj občutili, ko smo lahko natančno in hitro premagovali ovinke.
V primerjavi s predhodnikom nas je ob povečanem udobju najbolj prepričala prav stabilnosti v ovinkih, pa tudi udobna in tiha vožnja pri avtocestnih hitrostih.
Pod črto
BMW X3 ni povsem brez pomanjkljivosti, a te so manjše. Lahko mu zamerimo malo preveč plastike v kabini, pa čeprav je odlično sestavljena, verjamemo, da bo tudi zasnova kabine, ki nam je sicer všeč, delila mnenja. BMW X3 M50i xDrive je vozilo, ki združuje vrhunsko tehnologijo, odlično zmogljivost in udobje. Za tiste, ki imate radi veliko moči, je lahko idealna izbira, za druge je še vedno na voljo bolj racionalno zasnovana dizelska X3.
Osnovni model stane 59.800, X3 M50i xdrive 83.900 evrov, naš testni primerek pa je z vso opremo stal 92.643 evrov. Iz BMW še sporodačjo, da ob nakupu novega BMW kupec prejme še brezplačen paket servisov BMW Service Inclusive
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Ta avto je samo za tiste,ki ne vejo kam z denarjem.400 konjev za “divjanje po naših “cestah“30 na uro,ali pa …
hm dobim brezščaćen paket servisov. no ja. tole je neke vrste kreditiranje a ne ? čemu bi danes plač neki, …