Že nekaj let so znane težave, ki jih imajo proizvajalci avtomobilov, ker so v določenem obdobju proizvodnje vgrajevali varnostne mehove japonskega proizvajalca Takata. Izkazalo se je, da so lahko v redkih primerih te blazine nevarne v primeru proženja zaradi trka. Ob tem lahko v skrajnem primeru celo popusti del ohišja blazine, kovinski delci pa so v takšnem scenariju potencialno zelo nevarni za potnike. Prišlo je do več smrtnih žrtev.
V preteklosti so po vsem svetu različni proizvajalci avtov zaradi tega v delavnice pooblaščenih serviserjev vpoklicali že na desetine milijonov vozil s Takatinami blazinami, na primer pri Toyoti, Nissanu, Hondi, BMW, Mercedesu ... Na servisu običajno preverijo komponente in jih po potrebi zamenjajo.
Zadnji val vpoklica je postal odmeven tudi v Sloveniji, saj je zajel nekatere modele dveh množičnih znamk Volkswagen in Citroën. Pri obeh opozarjajo svoje stranke na potencialno nevarnost v določenih njihovih modelih in odsvetujejo njihovo uporabo do opravljenega servisnega postopka. To ne pomeni, da imajo sporne Takatine blazine vgrajeni kar vsi avti teh znamk, temveč samo določeni modeli določenih letnikov.
Pri Stellantisovi znamki Citroën, oziroma uvozniku te znamke za Slovenijo podjetju Emil Frey so se odločili še dodatno obrniti na javnost s sporočilom, s katerimi želijo podati celovito pojasnilo glede aktualnih vpoklicev.
Kot poudarjajo, jih izvajajo v sodelovanju s proizvajalcem in pristojnimi institucijami, saj želijo, da so "vsi lastniki vozil pravočasno in ustrezno obveščeni, hkrati pa da se vsi potrebni varnostni ukrepi izvedejo čim prej in učinkovito."
Citroën namerava v okviru vpoklicev izvesti preglede za nekaj več kot 400 tisoč vozil, gre predvsem za modele citroën C3, C4, DS3 in DS5. Po podatkih skupine Stellantis je v Sloveniji na slovenski odgovornosti skupaj dobrih 9.000 vozil. Pri znamki so že začeli z akcijo vpoklica, pri katerem morajo avtomobilom izvesti menjavo zračne blazine. Glede na dosedanje primere nepravilnega delovanja gre za različne stopnje nujnosti.
Poudarjajo, da za pridobitev aktualnih in realnih podatkov o vozilih na naših cestah aktivno sodelujejo z Ministrstvom za infrastrukturo, od katerih po oddaji vloge za poizvedbo prejmemo trenutno stanje glede zadnjih znanih lastnikov registriranih in neregistriranih vozil, tudi tistih, ki so že reciklirana, uničena, ukradena in posledično neaktivna v naših sistemih.
Nekatera vozila v sistemu so iz različnih vzrokov tudi v fazi 'postopka'. Za takšna vozila se aktivira stanje prepovedi administrativnih postopkov, kar pomeni, da vozila ne bo možno registrirati oziroma zamenjati lastništva, dokler akcija ni opravljena.
Poleg tega se dopolnjujejo tudi baze vozil, saj tudi druge države lahko ugotovijo, da so bila nekatera vozila uvožena v Slovenijo in jih dodajo na listo naših strank. Tako bodo v okvir vpoklica v naši državi prišla tudi tista vozila, ki bi morda morala te postopke opraviti že v kakšni drugi državi, pa so bila prej prodana naprej na naš trg. Število registriranih in neregistriranih avtov, ki jih zadeva vpoklic, se pri nas posledično lahko dnevno spreminja, poudarjajo pri Emil Frey.
"Naši pooblaščeni serviserji so z obveščanjem svojih strank, za katere imajo kontaktne podatke, do konca junija opravili menjavo na že več kot 2.500 vozilih. Seveda je zaradi trenutne medijske izpostavljenosti število klicev in terminov nekoliko povečano, zato se lahko število dni do prostega termina podaljša. Poudarjamo, da lahko stranka za menjavo izbere katerikoli pooblaščeni servis Citroën," pravijo pri Emil Frey.
"Poudarjamo, da lahko stranka na servisu z izkazanim lastništvom že danes preveri obstoj akcije za njeno vozilo, tudi če ni prejela klica serviserja ali pošte."Emil Frey Slovenija
Predvidena dela v okviru vpoklica lahko opravijo tudi v sklopu rednega servisnega obiska. "Po zadnji oceni se trenutno na naših cestah vozi 4.000 vozil z neopravljeno katero od akcij vpoklica. Za ta vozila imamo pripravljeno posebno informacijo in poziv, ki jo bo stranka prejela po pošti," so še povedali pri zastopniku znamke Citroën.
Brez opravljenega vpoklica ne bo prometnega dovoljenja
Pri uvozniku so opozorili še, da v kolikor se stranka na prejeto pošto ne bo odzvala in dogovorila termina, bomo ta vozila uvrstili na seznam prepovedi administrativnih postopkov. To pomeni, da za takšno vozilo v skladu z možnostjo, ki jo dopušča slovenska zakonodaja, ne bo mogoče opraviti tehničnega pregleda, s tem pa tudi ne bo imelo veljavnega prometnega dovoljenja za uporabo v prometu.
Jaz sam šraufam vse svoje 4 avtomobile. Kako v takem primeru? Prav bi bilo, da zadevo preverijo na tehničnem, ne …