Chevrolet spark 1,0 premium - nadebudni malček

Foto: Žurnal24 Spark odlikujejo navihane in okretne poteze. Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Spark je pisan na kožo voznikom (še raje voznicam), ki potrebujejo majhen in okreten avtomobil za prebijanje skozi mestne uličice, in ki so mu zaradi navihanega videza in cene pripravljeni odpustiti kakšno pomanjkljivost.
Oglej si celoten članek
 

PLUS, MINUS

Plus: prikupna oblika, okretnost, motor v višjih obratih

Minus: sedenje, ergonomija prikazovalnikov, motor v nižjih obratih, podvozje

Leta 2005 predstavljeni naslednik modela matiz, ki je to ime na trgih Zahodne Evrope obdržal še naprej, stavi predvsem na čustva. Sprednji del je zaobljen, zanimivo oblikovani so sprednji žarometi, prek katerih se še v sprednja vrata zajeda vrhnja bočna linija. Stranski ogledali sta veliki, zadaj vozeči občudujejo okrogle luči. 3495 milimetrov ga je v dolžino, 1490 mm v širino in 1500 mm v višino, kar mu daje videz precej visokega vozila. Oranžna barva testnega sparka z najvišjo ravnjo opreme premium je še dodatno dajala videz mladostnega in prikupnega vozilca.

Oranžne so bili tudi sedežne prevleke in bočne obloge v notranjosti, da bi avtomobil nemara lahko po opremi sodil celo v kakšen razred višje, pa je na nekaterih delih skušala prepričati plastika v barvi aluminija. Vendar je pregled in otip armaturne plošče stvari vrnil na dejansko mesto.

Postavitev različnih stikal je dobra, zmotijo pa nekatere oblikovalske poteze na škodo udobja in ergonomije. © Andrej Leban

 
Volan, ki ni nastavljiv, je velik in oblikovno ni ravno biser. Je pa primerno mehak za vrtenje po parkiriščih. Voznik se mora med vožnjo ozirati na dva zaslona. Na prvem tik pred volanom so razstavljene opozorilne lučke, medtem ko so merilniki hitrosti, goriva in vrtljajev na račun uporabnosti in preglednosti umeščeni na sredino armaturne plošče. Treba je kar nekaj privajanja, pa se še vedno se voznik ne more znebiti občutka, da je predvsem merilnik vrtljajev zaradi odmaknjenosti namenjen predvsem kratkočasenju sovoznika. Zmotita tudi ročici za odpiranje vrat prtljažnika in lopute za dotakanje bencina, ki neugledno štrlita izpod obloge pri voznikovih nogah in oblikovno ne sodita niti v prejšnje desetletje.

Gumbi za upravljanje so enostavno posejani na sredinski konzoli, prestavna ročica je dolga, in se rada zatakne. Tudi sicer v sparku kar nekaj stvari (razen seveda vrat, ki jih potrebno vedno dobro zaloputniti) deluje nekoliko premehko, kot recimo pedal sklopke ali ročica ročne zavore.

Sedeži v sparku so povprečni, za daljše proge premehki. Kolenom jemlje prostor rob armaturne plošče, medtem ko peta na nogi neprestano išče oporo zaradi zelo spolzkega gumijastega dodatka na tepihu. Paket premium poleg ročne klime vključuje tudi električni pomik zadnjih stekel. Odlagalnih površin je kar precej, preglednost iz vozila je dobra. Zadaj se pač sedi meram avtomobila primerno, sedeži so namenjeni torej predvsem otrokom. Temu primerno so hvalevredno nameščene zanke za pritrjevanje otroških sedežev. Prtljažnika je za 170 litrov, s pomočjo enostavnega zlaganja zadnjih sedežev, ki se delita v razmerju 50:50, ga je mogoče razširiti na 845 litrov.

Avtomobil je namenjen predvsem šviganju po mestnih ulicah. © Andrej Leban

 
Medtem ko imajo paketi opreme direkt, plus in star vgrajen 800-kubični trivaljnik, je za najvišja paketa elite in premium namenjen litrski štirivaljnik z 48 kW (65 KM) moči. V nizkih obratih motor deluje precej sunkovito in cukajoče, zato avtomobil v počasni koloni precej izstopa. Precej bolje se agragat počuti v višjih obratih, medtem ko se pri okoli 3000 vrtljajih na zadovoljstvo voznika povsem razdivja in pri 4200 vrtljajih povleče na plano vseh 91 Nm navora. V kombinirani vožnji je motor porabil okoli 7,5 litra bencina na 100 km, kar je nekoliko več od obljub tovarne.

Za velike hitrosti (najvišja je 156 km/h) sparkovo podvozje pač ni zgrajeno. V ovinkih se precej nagiba in ne mara pretiravanj, tudi kratke neravnine vam bodo sopotniki zaradi sunkov v zadnjo plat zamerili. Zavore so namenjene umirjeni vožnji, za pomoč v sili se zanašajo na ABS. Za pasivno varnost skrbita obe sprednji varnostni blazini.

Osnovni spark z opremo direkt je kupcem na voljo za 7250 evrov, testnežu pa je zaradi vse dodatne opreme (klima, meglenke, elektrika, odbijači in kljuke v barvi karoserije, strešna nosilca) cena poskočila na 9785 evrov. V razredu cenovno ugodnih superminijev je tako že velika gneča, saj se poleg sparka za svoj kos pogače borita tudi sonarodnjaka kia picanto in hyundai atos.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.