Nov, večji, modernejši, a vseeno cenejši od starega

Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Citroën Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross
Na slovenske ceste je zapeljala nova generacija družinskega športnega terenca citroën C5 aircross. V primerjavi s predhodnikom je večji, z več prostora v kabini, in se umešča med C in D SUV razred vozil. Vseeno je za dobrih pet odstotkov cenejši od prehodnika. Na voljo je kot mehki hibrid, priključni hibrid in 100-odstotno električno vozilo.
Oglej si celoten članek

Citroën C5 aircross je znan po visokem udobju vožnje in obilici prostora za potnike. To so lastnosti, na katere francoski proizvajalec daje velik poudarek tudi pri novi generaciji modela, ki je uradno zapeljal na slovenske ceste.

Citroën je v panogi povzročil za veliko pisanja na račun cenovno ugodnih električnih avtomobilov ë-C3 in ë-C3 aircross, pa tudi njihovih različic s klasičnim pogonom. Podoben koncept so ubrali z največjim športnim terencem C5 aircross, ki smo ga pred kratkim vozili na mednarodni predstavitvi v Španiji. Pri Citroënu sam posebej poudarili podatek, da je kljub večjim meram in novim tehnologijam cena avta postavljena nižje od predhodnika.

Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross

Avto so pocenili

Produktni vodja William Fosse nam je naravnost napovedal, da je vstopni 1,2 MHEV kljub vsemu preskoku glede velikosti in tehnologije celo nekaj cenejši od primerljivega blagega hibrida dosedanje generacije. "Kako smo dosegli nižjo ceno, vam seveda ne smem povedati, gotovo pa si lahko predstavljate, da smo izkoristili vse notranje vire in dejstvo, da si  avto v tehničnem smislu veliko deli z ostalimi modeli v naši širši družini znamk," nam je povedal. To smo želeli preveriti tudi ob predstavitvi vozila v Sloveniji.
Trenutna cena mehko hibridne različice je v Sloveniji v primerjavi s primerljivo opremljenim starim modelom za dobrih pet odstotkov manjša, so nam povedali pri uvozniku za znamko Citroën.

Foto: Citroën Citroën C5 aircross

Generacijska menjava prihaja v času, ko se konkurenca v razredu kompaktnih SUV-jev zaostruje, na trgu je tudi vse več cenovno ugodnih kitajskih vozil. Kompaktni SUV-ji ostajajo med najbolj priljubljenimi tipi vozil v Evropi in v Sloveniji, kjer je tržni delež skoraj 23 odstotkov. Pri Citroënu verjamejo, da bodo v Sloveniji v letu 2026 prodali 360 enot modela C5 aircross, s čimer bi bili v prvi deseterici po prodaji v C SUV razredu. Njegov dosedanji uspeh (od predstavitve leta 2018 so v Sloveniji prodali 1350 enot) temelji na udobnem potovanju, prostorni notranjosti in prepoznavnem dizajnu.

Foto: Citroën Citroën C5 aircross

Zdaj med C In D SUV segmentom

Nova, Stellantisova platforma, prinaša bistveno večjo prilagodljivost – ne samo glede pogonskih tehnologij, ampak tudi dimenzij. Dolžina se je povečala na 4,65 metra, medosna razdalja je večja za šest centimetrov. To je še posebej opazno na zadnjih sedežih, ki jih je mogoče nagibati in razdeliti v razmerju 40/20/40. Zadnji sedeži so lahko tudi ogrevani, sredinski del se spremeni v počivalnik za roke in odlagališče za plastenke.

Poudarek ostaja na udobju vožnje. Na novo so razvili udobne sedeže, ki spredaj hladijo, grejejo, masirajo in nudijo dodatno bočno oporo. Pri Citroënu pravijo, da so to najbolj udobni sedeži, kar jih je znamka kdajkoli ponudila. V notranjosti so uporabili mehke materiale, ne manjka ambientalna osvetlitev, modernost izkazujejo projekcijski zaslon, 10-palčni zaslon za voznika in velik, vertikalno umeščen 13-palčni osrednji zaslon. Veliko je odlagalnih površin in predalov, v kabini skupno za 40 litrov. Ne glede na pogon ima prtljažnik prostornino 651 litrov, oziroma 1985 litrov ob podrtju sedežev v drugi vrsti.

Foto: Citroën Citroën C5 aircross

Stavi na udobje

Zračno vzmetenje bi močno podražilo vozilo, zato pri Citroënu vztrajajo pri vzmetenju s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki. Vsak amortizer ima dva progresivna omejevalnika, enega za kompresijo in drugega za raztezanje. Za razliko od klasične rešitve torej tudi vertikalno raztezanje kolesnega sklopa nadzira omejevalnik ter upočasni gibanje na koncu hoda. Citroën je to razmeroma enostavno in poceni tehnologijo, ki je nadomestila nekdanje hidrovzmetenje in izvira iz motošporta, v zadnjih letih razširil na številne modele. Serijsko je bilo že pri prejšnji generaciji C5 aircross.

Foto: Citroën Citroën C5 aircross

Vse izvedene so bile tudi znatne aerodinamične izboljšave: oblika karoserije je bila optimizirana in je zdaj približno deset odstotkov bolj aerodinamična kot pri predhodniku. Samo s tem naj bi doseg električnih različic povečali do 30 kilometrov. Oblikovno je videti bolj športen - novi so LED-žarometi z matrično tehnologijo, platišča merijo do 20 palcev. Na zadnjem delu so tako imenovana "svetlobna krila", ki ustvarjajo prepoznaven videz, hkrati pa usmerjajo pretok zraka okoli karoserije.

Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross

MHEV, PHEV, EV

C5 aircross je voljo v treh pogonskih različicah. Vsi pogonski sklopi so elektrificirani. Osnovni model ima blagi hibridni sistem s trivaljnim motorjem z močjo 100 kW/136 KM in sinhroni električni motor s trajnimi magneti z 12 konjskimi močmi (9 kW – največja moč 28 KM/21 kW), ki ga napaja baterija (0,9 kWh) pod voznikovim sedežem. Električni motor je vgrajen neposredno v novi 6-stopenjski samodejni menjalnik eDCS z dvojno sklopko. 

Foto: Citroën Citroën C5 aircross

Vstopna cena za mehki hibrid je po ceniku 28.990, oziroma 27.490 evrov v primeru izbire hišnega financiranja, kar je dobrih pet odstotkov manj kot pri primerljivo opremljene predhodniku, so nam zatrdili pri uvozniku.

Foto: Gregor Prebil Citroën C5 aircross

Tisti, ki iščejo več moči, se lahko odločijo za priključni hibrid, ki združuje štirivaljni 1,6-litrski turbo motor s 150 konjskimi močmi (110 kW) in električni motor z 92 kW (125 KM), ki ga napaja 21 kWh baterija, nameščena v podu na sredini vozila. Skupna moč je 195 konjskih moči (143 kW). Električni motor je vgrajen v novi 7-stopenjski samodejni menjalnik eDCS z dvojno sklopko. Električni doseg je okoli 100 kilometrov. Priključni hibrid ni na voljo z osnovno opremo, ampak od drugega opremskega paketa dalje in stane po ceniku 41.390 evrov, oziroma 39.890 evrov v primeru financiranja. S primerljivo opremo je za okoli 10 tisoč evrov dražji od mehkega hibrida.
Cenovno se med oba hibridna pogona umešča 100-odstotno električni model. Na voljo sta dve velikosti baterij. 73 kWh baterija za doseg do 520 kilometrov prihaja v kombinaciji z električnim motorjem z 210 KM/157 kW. Baterija s kapaciteto 97 kWh na papirju obljublja doseg do 680 kilometrov, v tem primeru ima elektromotor moč 230 KM/170 kW. Z enosmernim tokom lahko baterijo polnimo s hitrostmi polnjenja do 160 kW.

Električni C5 aircross z manjšo baterijo stane po ceniku 38.990 evrov, ob izbiri financiranja in ob upoštevanju subvencije Borzen pa 30.990 evrov. Osnovna cena električnega modela s podaljšanim dosegom je slabih sedem tisoč evrov nad osnovno električno različico.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 10:36 8. November 2025.

    Kje je C8 ,vse kar je dobrega so prenehali delat,hočejo prodat sama jajca in to drago

  • 07:20 8. November 2025.

    Opel Grandland z drugimi lucmi.... pa kdor ga bo kupil naj previdno dela z njim.....dobava rezervnih delov je tudi vec …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.