Čudno: tega starodobnika nihče noče!

Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan
Nekateri starodobni avtomobili so zelo iskani in hitro najdejo novega lastnika, zgodi pa se, da kakšen nikakor ne najde novega lastnika. Takšen je odlično ohranjeni primerek tatre 600, ki že tri leta neuspešno išče kupca.
Oglej si celoten članek

Tatra 600, znana tudi kot tatraplan, morda ni najbolj slovit model znamenite znamke iz moravske Koprivnice, vendar je kljub temu vredna zanimanja. Tatra 600, ki je na ceste zapeljala po drugi svetovni vojni leta 1948, je bila namreč uresničitev Tatrinih stremljenj k izdelovanju manjšega in bolj sodobnega avtomobila.

Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan

Moravska znamka se je namreč pred vojno bolj posvečala velikim razkošnim modelom, kakršni sta bili znameniti tatri 77 in 87, vendar pa je bil ves čas v načrtu tudi manjši avtomobil, čigar razvoj je prekinila druga svetovna vojna.

Tatra 600 je od obeh večjih modelov prevzela tedaj revolucionarni koncept, ki je vključeval aerodinamično karoserijo, zračno hlajeni motor v zadku, ki je poganjal zadnji kolesi, in šasijo z osrednjo nosilno cevjo. A ker bi šlo za cenejši model, je namesto osemvaljnika za pogon skrbel 4-valjni bokserski motor z delovno prostornino 1.950 kubičnih centimetrov, ki je razvijal moč 38 kilovatov.

Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan

Tatra 600, ki se je lahko pohvalila z ugodnim količnikom zračnega upora, je z njim dosegla največjo hitrost 130 kilometrov na uro. Avtomobil je bil torej za svoj čas zelo sodoben z velikim prodajnim potencialom, vendar je prišel v nerodnem času.

Februarja 1948 so namreč v Češkoslovaški oblast prevzeli komunisti, v planskem gospodarstvu, ki so ga uvedli, pa je bil ta avtomobil namenjen le partijskim aparatčikom in direktorjem nacionaliziranih podjetij. Proizvodnjo tatraplana so poleg tega preselili v Mlado Boleslav, saj so matično tovarno povsem usmerili v proizvodnjo gospodarskih vozil. Spomladi 1952 je tako iz Koprivnice prišel zadnji tatraplan in njegovo proizvodnjo so zaupali Škodini tovarni.

Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan

Kar pa se je izkazalo za slabo odločitev, saj so v Mladi Boleslav na tatraplan gledali kot na vsiljivca. Kakovost proizvodnje je hitro padla in avtomobili so se radi kvarili. S tem se je slabo zapisal tudi na tujih trgih, ki jim je bilo namenjenih približno tretjina izdelanih avtomobilov. Nazadnje so izdelali le 6.342 tater 600 in le 2.100 od teh je prišlo iz Škodine tovarne. Le leto po selitvi v Mlado Boleslav so tatraplan nehali izdelovati. Gre torej za precej redek model, saj jih do danes ni preživelo prav veliko.

Presenetljivo je torej, da je eden od odlično ohranjenih primerkov tatraplana v ponudbi spletnega prodajalca rabljenih avtomobilov Mototechne že od leta 2020, torej dobra tri leta, in do zdaj ni bil zanj nihče zainteresiran. K temu je verjetno pripomogla cena, saj lastnik zanj zahteva približno 71.000 evrov, morda pa tudi dejstvo, da tatra 600 ni tako znan avtomobil kot večji tatri 77 in 87.

dezurni@styria-media.si

Foto: Mototechna Tatra 600, tatraplan

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.