Dacia najbolj obdarjena znamka leta?

Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia Foto: Saša Despot Dacia
Dacio sta očitno obdarovala Dedek Mraz in Božiček obenem. V novo leto vstopa s skoraj v celoti prenovljeno paleto svojih vozil, LED dnevnimi lučmi in celo avtomatskim menjalnikom. Madonca, ali sploh še govorimo o Dacii?
Oglej si celoten članek

Romunska znamka pod okriljem Renaulta dobro ve, kaj počne. Leta 2004 je šele vstopila na slovensko tržišče, takratnega logana pa so mnogi gledali postrani in zviška. Kljub sledeči hudi krizi (ali pa prav zaradi nje) ima danes Dacia na trgu sedem različnih modelov in osvojen 4,5-odstotni tržni delež, z nekaterimi modeli, denimo dusterjem, pa je v vrhu razreda. Tudi na drugih trgih gre Dacii odlično, rekordno prodajo bodo letos zabeležili kar v 27 državah od 44, kjer je prisotna.

“Pri Dacii ne stavimo na revolucionarnost in tehnološko naprednost, vse je znano in funkcionalno,” je ob predstavitvi novosti za 2017 povedal direktor prodaje pri Renault-Nissan Marjan Murn.

Brez težav povedo, da so njihove stranke nekoliko posebne, da so to vozniki, ki jim “dol visi”, kaj si o njihovem avtu misli sosed. Zanje je povsem dovolj to, da vsaka dacia v celoti izpolnjuje vsakodnevne potrebe tako glede transporta kot glede vloženega denarja. Ni dodatkov, ki jih lastniki sploh ne bi znali uporabljati.

A hkrati nočejo zamujati trendov v industriji, zato so denimo dacie že nekaj let lahko opremljene z infotainment sistemom na dotik, serijska za slovenski trg pa je ročna klima.

Foto: Saša Despot Dacia Sedaj so stopili v korak še na drugih področjih, saj so medgeneracijsko prenovo hkrati privoščili kar štirim modelom hkrati. Njihov dizajn je odslej bolj poenoten, tako imajo modeli sandero, sandero stepway, logan in logan MCV nove odbijače, LED dnevne luči, zadnja svetila pa so razdeljene z novo kvadratno grafiko. V paleti so tudi nove barve, medtem ko robustni model sandero stepway z nekaterimi elementi odslej spominja na večjega brata dusterja.

Znotraj je pri omenjenih prenovljenih modelih opazen povsem nov volan, ki odslej vključuje tudi hupo (dacie so bile ene zadnjih aktualnih modelov s hupo še na levem smerniku), impulzne smernike, dodali so nekaj drugačnih lepotnih oblog in spremenili ključ, ki pa še vedno ni zložljiv. Tudi naslednji detajl bodo dosedanje stranke hitro opazile - stikala za dvig stekel so (končno) našla mesto na vratih, zato se je sprostilo kar nekaj prostora za dodatna odlagališča. Vse izvedenke imajo tudi asistenta za speljevanje v klanec, znamka pa je prišla nasproti tudi z ugodnim doplačilom za parkirne asistente in kamero, ki v kompletu stanejo 300 evrov. Vendar je pogoj vgrajen infotainment.

Pri agregatih gre omenit nov vstopni motor, ki bo končno upokojil legendarno Renaultovo oznako 1,2 16V. Nov motor je precej lažji in ima oznako SCe75, je trivaljnik in ima prostornino 1 litra. Atmosferski motor zmore največjo moč 55 kW (75 KM) ter 97 Nm navora, obeta pa normno porabo 5,2 litra za 100 kilometrov.

Pri znamki zelo stavijo tudi na LPG, zato so vsi modeli prilagojeni za uporabo tega alternativnega energenta pri bencinskem 0,9-litrskem turbomotorju. Dizla sta dci 75 in dCi 90.

Foto: Saša Despot Dacia Novost za Dacio je menjalnik Easy-R, ki je v svojem bistvu robotiziran menjalnik in omogoča avtomatsko prestavljanje. Je pa menjalnik na voljo le pri opremi laureatte ter osnovnem motorju 0,9 TCe in to pri modelih sandero, logan, logan MCV in duster (zgolj dvokolesni pogon). Tako za menjalnik kot za LPG je treba doplačati tisoč evrov.

Najcenejšo dacio je mogoče dobiti za 7.990 evrov kolikor stane sandero, logan stane od 8.140 evrov dalje, karavanski logan MCV je še od 500 evrov dražji (odvisno od opreme in motorja). Sandero stepway je ocenjen na najmanj 9.690 evrov. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 18:26 14. December 2016.

    sem imel stepwaja 1,6 let.2010, pa sem menjal za clio 4 let. 2012 1,2motor,narejen v Turčiji ampak sem naredil napako,je …

  • 13:19 14. December 2016.

    Racionalen nakup tudi glede zanesljivosti. Na ADAC in JD Power je Dacia zelo zelo visoko.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.