Na nas se je obrnil bralec (ime hranimo v uredništvu), ki se mu je na vrhniškem klancu na primorski avtocesti pokvaril osebni avtomobil. Kot pravi, želi deliti svojo izkušnjo z javnostjo z namenom, da bi voznike seznanil s potencialno dragimi praksami, če se v trenutku okvare na avtocesti ne odločate razumno.
Ko se mu je pokvaril avto, je do njega pristopila ena od vlečnih služb, domnevno Darsovih pogodbenih partnerjev. "Imena vlečne službe se ne spomnim, voznik pa je bil v rumeni majici," opiše. Dodal je, da je s svojega telefona skušal poklicati avtovleko, a začuda ni imel signala. Zato mu ni preostalo drugega, kot da sprejme pomoč omenjene vlečne službe. K sreči je voznik te vlečne službe pristal na to, da mu posodi telefon, da pokliče avtovleko. Ko je voznik poklical asistenco svoje zavarovalnice, se je odpeljal dalje, kmalu zatem se je na mesto okvare pripeljalo Darsovo tovorno vozilo, ki je s signalizacijo ustrezno zaščitilo mesto okvare.
Kot je dejal naš bralec, mu je voznik Darsovega tovornega vozila zaupal, da so tovrstni primeri, ko je avtovleka – te naj bi krožile po območju Vrhniškega klanca, kjer so okvare vozil pogoste zaradi močnega naklona –, zelo hitro na mestu okvare, pogosti. Tudi to, da vozniki ostanejo brez mobilnega signala, naj ne bi bilo redko, bralec je posumil o tem, da avtovleke morda uporabljajo motilce signala. Na Darsu sicer primerov, da bi kdo poročal o motilcih signala, v zadnjih dveh letih ne beležijo.
Prevoz, ki drago stane
Če sprejmete prevoze takih avtovlek, se morate zavedati, da vas lahko drago stanejo, zato je pametno vnaprej preveriti, kakšna je cena in poklicati svojo zavarovalnico oziroma asistenčno službo ter preveriti, ali vam bo v tem primeru krila stroške avtovleke. Vozniki teh avtovlek so lahko zelo vztrajni, včasih celo vsiljivi.
Ima pa Dars na avtocesti svoja pravila pri okvari vozil, ki jih je dobro upoštevati. "Če osebno vozilo obtiči na voznem, prehitevalnem, počasnem, zaviralnem ali pospeševalnem pasu, za varnost in čim hitrejšo sprostitev prometa poskrbi pogodbena avtovleka družbe DARS, ki bo okvarjeno vozilo nemudoma odstranila," so zapisali pri Darsu v odgovoru za Žurnal24. Toda kot pravijo na Darsu, vam bo te stroške avtovleke povrnila vaša zavarovalnica, če imate z njo sklenjeno ustrezno zavarovanje. O tem smo sicer že pisali tukaj.
Darsov cenik razkriva, da bo osnovni strošek avtovleke z avtoceste 84,18 evra (pomoč na cesti za vozila do 3.500 kg (do 25 km v eno smer in do 1 ure dela). Vsaka dodatna ura dela vas bo stala 70,15 evra, vsak dodatni kilometer pa 2,10 evra. Cena sicer utegne biti nižja, saj Dars v ceniku določa najvišje dovoljene cene.
"Dars preko kamer na avtocestah vidi okvaro oz. prometno nesrečo in pošlje svojo vlečno službo. Strošek tega reševanja oz. vleke vozila je na strani voznika, ki je imel okvaro/nesrečo. Če ima tak voznik sklenjeno tudi asistenco, lahko na naš asistenčni center pošlje zahtevek za povračilo tega stroška (račun z Darsa), ki ga stranki tudi povrnemo. Pri povračilu stroška stranki s strani zavarovalnice pa seveda upoštevamo tudi vrsto asistenčnega kritja, ki ga je stranka sklenila," so nam pred časom pojasnili v zavarovalnici Generali (podrobneje tukaj).
"V primeru, da se okvara zgodi na odstavnem pasu, v odstavni niši ali na počivališču, lahko uporabnik pokliče svojo asistenco ali pa uporabi storitev pogodbenih partnerjev DARS. Vsa potrebna navodila bo prejel ob klicu na številko prometnoinformacijskega centra 1970, kjer so naši operaterji na voljo 24 ur na dan," so še zapisali na Darsu.
Na Darsu so nam sicer pojasnili, da so za izvajanje storitev odstranjevanja ovir z avtocest in hitrih cest, pomoči na cesti in dela z avtodvigali na Vrhniškem klancu pristojni pogodbeni partnerji: Avtovleka Jerneja Kopitar s. p. in Assistence Coris d.o.o., s pogodbeni podizvajalci: Avtovleka Sukič Darko s.p., Avtovleka Stanislav Kavšek s.p., SINT Novo mesto d.o.o, Alfa-Car Rovan Sandi s.p., Avtovleka Čepon, Miha Jesenko s.p., Avtovleka Martin Štucin s.p., Avto-Kras d.o.o., Avtovleka Pajer d.o.o., Avtovleka Setnikar d.o.o., Vzdrževanje in popravilo motornih vozil, Urban Kosmač s.p., Avtovleka Damjan Zalar s.p., Avtovleka Žerjal d.o.o., Avtovleka in popravila Jan Koren s.p., Avtoprevozništvo Matevž Dolinar s.p., Šušteršič d.o.o..
Za zagon avta 120 evrov
Na podoben primer drage avtocestne pomoči so pred kratkim opozorili tudi na Facebook profilu Granični prijelaz Maljevac, kjer so posvarili tuje voznike pred spornimi praksami v Sloveniji. Tako je eden od voznikov vlečni službi moral plačati kar 120 evrov za vžig vozila s kabli.
"Na avtocesti Ljubljana–Maribor je imel voznik na bencinski črpalki Petrol Lukovica neprijetno izkušnjo s slovensko vlečno službo. Prispela je črna vlečna služba, ki je že bila parkirana na bencinski črpalki. Zagnali so mu avto – delo ene minute. Za to so mu zaračunali 120 evrov!" so opozorili.
dezurni@styria-media.si
Kar koli špekulirat o cenah je potrata časa. Kakšne so pa kaj cene drugod po Evropi? Če imaš kaj za …
a se ne da vprašat kolk stane ?
Očitno je pozabil ugasniti luči na že slab akomulator. Namesto, da bi na pumpi kupil novega , za manj denarja …