Podatki o vozilu (Subaru forester 2.0 X)
|
|
Motor: 1994 ccm, bencinski 110 kW ali 150 KM pri 6000 vrt/min
|
Japonski SUV je torej dobil novo obliko. Oblikovno so ga približali bolj zahtevnim tržiščem, hkrati pa ga tudi znatno povečali (11 centimetrov v višino, 7,5 v dolžino in 4,5 v širino). V primerjavi s predhodnikom je tudi za centimeter višje dvignjen od tal in ima za devet centimetrov večjo medosno razdaljo, ki po novem zagotavlja več prostora na zadnjih sedežih.
Notranjost je stilska različica tribece, kar je dober izbor, vendar pa kljub večbarvnim merilnikom vseeno manjkajo detajli, ki bi poživili vzdušje v notranjosti, pa tudi volan in prestavna ročica petstopenjskega ročnega menjalnika bi bila lahko oblečena v usnje, kar bi še dodatno prispevalo k udobju. Prevladuje trda plastika, vendar pa bi težko napisali kakšne zamere na končno obdelavo. Kot je bilo pri foresterju to v navadi do zdaj, je praktičnost v prvem planu tudi pri novem modelu. Vanj se še vedno vstopa brez pretiranega znanja gimnastike, številna odlagalna mesta so dobro razporejena po vseh delih notranjosti vozila, na zadnji klopi pa je več prostora za noge.
Zaradi večjih zunanjih dimenzij je za 63 litrov narasel tudi prtljažnik, v katerega lahko zložimo za 450 litrov predmetov, kar ni ravno svetovni rekord, ga pa po drugi strani ravna površina in pravilna oblika naredita zelo uporabnega. Forester je dobil popolnoma nov videz, vendar so pod karoserijo obdržali vse stvari, ki so ga krasile. Temeljito obdelan in nizko postavljen 2,0-litrski bencinski štirivaljni bokserski motor je s 110 kW/150 KM in 193 Nm navora pri 3200 vrtljajih dobro kos svoji nalogi, lenoben je le pri nižjih vrtljajih. Avtomobil krasita še stalni simetrični pogon na vsa štiri kolesa (50:50) in izjemna funkcionalnost v vseh razmerah. Avtomobil ostaja še naprej neverjetno dobro vodljiv izven asfaltiranih poti. Voznik ima tudi pri večjih hitrostih popoln nadzor nad vozilom. Testna trasa nas je vodila čez nekaj 10 kilometrov grobega makadama, kamenja in lukenj. Na »prvo žogo« je obesa mehka in popolno požira neravnine, potniki nimajo občutka, da se vozijo po razriti cesti. Tudi hitrejša vožnja po taki cesti zagotavlja občutek varnosti in popolne kontrole. K temu prispeva že proslavljeni pogon, ki preko viskozne sklopke enakomerno razporedi moč na zadnji in prednji kolesi. Vozniku so v pomoč tudi reduktor motorne moči ter sistemi za pomoč pri speljevanju v klanec.
Zasluga za odlične off-road karakteristike leti tudi na novo platformo, poimenovano Subaru DC3 (Subaru Dynamic Chassis Control Concept), ki je znatno bolj čvrsta od predhodne. Kljub visokim standardom aktivne varnosti, ki je bila vedno eno od načel Subaruja, je novi model v vseh različicah opremljen s sistemom stabilnosti in kontrole zdrsa kolesa ter nizom zračnih blazin in zračnih zaves, in to po celotni dolžini avtomobila.
Kljub obljubam proizvajalca, da bo novi bencinski atmosferski motor manj požrešen od predhodnika, se na žalost tudi novi forester pogosto ustavlja na bencinskih črpalkah. Poraba se kljub zmerni vožnji ni spustila pod 10,5 litra na 100 kilometrov. Tudi zato že težko pričakujemo turbodizelsko različico. Osnovna različica foresterja vas bo stala 28.990 evrov. Nas je prepričala.