Dodge viper, ikona fantovskih posterjev, jemlje slovo

Foto: Dodge Dodge viper Foto: Dodge Dodge viper Foto: Dodge Dodge viper Foto: Dodge Dodge viper Foto: Dodge Dodge viper
Poslavlja se še ena avtomobilska legenda, ki je v obliki fotografij na posterjih pred leti krasil marsikatero fantovsko sobo. Modela dodge viper očitno ne bodo več izdelovali.
Oglej si celoten članek

Na podlagi detajlov iz sveže pogodbi med družbo Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in vplivnim sindikatom United Auto Workers je moč sklepati, da bo ena izmed glavnih žrtev procesa prestrukturiranja proizvodnje proizvajalca prav ameriški športnik dodge viper, saj ga načrti po letu 2017 ne predvidevajo več.

Dogovor predvideva, da bodo v zameno v ZDA obdržali proizvodnjo naslednje generacije avtomatskega osemstopenjskega menjalnika. FCA proizvodnjo intenzivno seli v Mehiko.

Znal je pičiti, a ne prepričati

Odhaja torej tipični predstavnik ameriškega športnega avtomobila, kjer ogromen motor in športna vožnja štejeta največ.

Dodge viper (gad) je bil kot koncept dvosedežnega športnika predstavljen leta 1989 in je pomenil velik prelom s tistim, kar je javnost do takrat videla prihajati iz tovarn matičnega Chryslerja. Proizvodnja se je pričela leta 1991, posodobitve so prišle še v letih 1996, 2003 (druga generacija) in 2008. 

Leta 2010 je bil zaradi težav matičnega Chrylserja a ponos ameriškega športnega avtomobila začasno že na hladnem, a so proizvodnjo spet zagnali pred dvema letoma. Nič kaj uspešno, lani so denimo prodali le 714 viperjev. 

Viper v nasprotju s corvetto nikoli ni uspel pridobiti statusa legende, kar bi mu pomagalo dvigniti prodajo. Kritiki so mu očitali slabo uravnoteženost podvozja in mase ter preveč robato uporabnost, v nasprotju s corvetto.

V nosu mu je vedno grmel V10 motor, ki se v zadnji generaciji  bohoti z 8,4 litri (!) prostornine. Skupna moč je 480 kW (640 KM). Da viper ni le neka glasna roputulja, dokazuje rezultat, da je v svoji najbolj ekstremni cestni verziji ACR z dirkališčem v Laguni Seci pred kratkim opravil hitreje kot porsche 918 spyder.

Pred meseci so se sicer pojavili namigi, da naj bi viperja izdelovali celo v štirivratni različici, a bo očitno šef FCA Sergio Marchionne namesto tega raje potegnil kabel iz vtičnice.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.