Druga cev bo pregnala čakanje

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Celo 30 kilometrov v dolžino je minuli vikend merila kolona vozil pred Karavanškim predorom na avstrijski strani. Skozi drugo cevjo po optimističnih ocenah že v dobrih petih letih.
Oglej si celoten članek

Vlada je konec julija sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta za dograditev avtocestnega predora Karavanke in projekt uvrstila v načrt razvojnih programov 2014-2017. Po načrtih bodo zgradili novo predorsko cev v dolžini približno 3530 metrov in manjkajoči del avtoceste v dolžini približno 620 metrov. Ko bo trasa umeščena v prostor, kar naj bi se zgodilo do konca 2015, bodo pri Darsu pričeli z aktivnostmi izdelave projektne dokumentacije. 

Predvidoma v letu 2016 bodo tako lahko začeli z aktivnostmi projektiranja in odkupi zemljišč, po pridobitvi gradbenega dovoljenja pa s postopki javnega naročanja oddaje gradbenih del. To bi po trenutni okvirni časovnici potekalo v letih 2017-2020..

Ciljni rok za izgradnjo druge cevi karavanškega predora, ki povezuje Slovenijo in Avstrijo, ostaja leto 2019. Glede na kompleksnost projekta obstaja tveganje, da bi se projekt nekoliko zavlekel in da bi bil končan v letu 2020, vendar si na Darsu prizadevajo, da bi jim to uspelo že leta 2019. Takšna je tudi pričakovana časovnica ministrstva za infrastrukturo in prostor.

Ocenjena investicijska vrednost za izgradnjo druge cevi karavanškega predora znaša približno 250 milijonov evrov, pri čemer bo slovenska stran financirala 44 odstotkov, avstrijska pa 56 odstotkov. Bolj natančne ocene bodo znane, ko bodo izdelani projekti na višji ravni, so pojasnili na Darsu. Na infrastrukturnem ministrstvu dodali, da bodo poskušali projekt financirati tudi z evropskimi sredstvi.

Druga cev bo zagotavljala predvsem večjo pretočnost in varnost prometa v predoru. Koristi si lahko obetajo tudi avtoprevozniki, saj poleti v predoru predvidoma ne bo več zapor za tovorna vozila, kar bo podjetjem omogočalo boljši izkoristek razpoložljivega delovnega časa voznikov in bo v določeni meri povečalo produktivnost.

Turisti pa bodo zadovoljni, ker bo pretočnost med najbolj obremenjeno poletno sezono precej boljša, na obeh straneh Karavnk namreč nastajajo dolge kolone vozil, ker se dva pasova združita v enega samega.

Glede na to, da mednarodni mejni prehod Karavanke ne sodi med najbolj obremenjene mejne prehode v Sloveniji in glede na prometne tokove se zaradi odprtja nove predorske cevi obremenjenost cestnega omrežja v Sloveniji sicer ne bo povečala. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:17 6. Avgust 2014.

    Prvo to kar ti pišeš, drugo pa kolikor sem prebral nekje drugje je itak v planu da se potem ko …

  • 20:14 5. Avgust 2014.

    Kako je konec čakanja? Če je rečena letnica 2019, to pomeni, da se bo vse skupaj najverjetneje zavleklo med leti …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.