Družinska zabava med ovinki

Foto: Gregor Prebil Ford focus ST Foto: Gregor Prebil Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Gregor Prebil Ford focus ST Foto: Andrej Leban Ford focus ST Foto: Gregor Prebil Ford focus ST Foto: Gregor Prebil Ford focus ST Foto: Gregor Prebil Ford focus ST
Fordov ST karavan je enako vpadljiv in hiter kot kombilimuzina, a precej bolj praktičen. Tudi dobro opremljen pod 30 tisočaki.
Oglej si celoten članek

Adrenalinski fantje, ki so vmes postali možje in očetje, doslej med cenovno dostopnimi hitrimi karavani niso imeli veliko izbire. Pravzaprav le octavio RS, na katere novo generacijo pa bo potrebno še kar nekaj časa počakati.

Ford je storil pogumen korak v to smer in hkrati z nabrito kombilimuzino kupcem ponudil tudi bolj uporabnega karavana. Da so storili prav, priča podatek o prodaji, saj se pri nas polovica ST-jev proda v karavanski različici, skupaj na evropskih trgih pa še vedno presenetljivih 40 odstotkov.

Ostaja lep in hiter, postal še uporaben

ST karavan je hiter, nastopaški in predvsem zelo praktičen avtomobil. Razlika s kombilimuzino je 730 evrov dodatka, v zameno pa ponuja zelo dinamično skrojeno zunanjost, katere zadek je morda še bolj všečen kot pri kombilimuzini. Tako kot slednjo tudi karavana odlikujejo velika mrežasta "usta" pod prednjim pokrovom motorja ter dve izstopajoči in sploščeni cevi izpuha na zadku. "Ja, kje pa montiraš vlečno kljuko?" smo na ulici takoj slišali pripombo na njuno sredinsko pozicijo. To je res, nezmožnost njene montaže jemlje kar nekaj karavanske namembnosti.


Sicer pa je v prtljažniku v osnovi 476 litrov prtljažnika, kar je več kot sto litrov več in zadostuje za družinsko uporabo, podiranje naslonjal v ravno dno pa ga s 1.700 litri naredi za prav nesramno hitrega dostavnika. Čeprav je za okoli 20 centimetrov daljši, je le malenkost težji od kombilimuzine, kar je zelo pomemben podatek za nadaljevanje. Drugačno je tudi zadnje podvozje, ki je prilagojeno za večje obremenitve, zato je v osnovi občutek malenkost mehkejši kot pri kombilimuzini.

Tudi karavana poganja 2,0-litrski ecoboost motor, ki zmore 184 kilovatov moči. Ta se na prednji par koles prenaša zvezno, turbina pa poskrbi za dovolj navora tudi v nižjih vrtljajih, tako da se je mogoče peljati po cesti povsem "civilno." Štirivaljnik je takrat še pritajeno tih. Ko napne glasilke, je rezek, a zaostaja za bobnenjem petvaljnega Volvovega predhodnika v prejšnji generaciji ST. Davek sodobnega igranja s številkami izpustov ogljikovega dioksida pač. Fordovi inženirji so odlično kompenzirali nekaj dodatnih kilogramov, saj je karavan povsem enako hiter pri pospeševanju kot kombilimuzina.

Foto: Andrej Leban Ford focus ST Ko je treba napasti ovinke, ima torej ST vse prave predispozicije. Prek izjemno neposrednega volana je mogoče s filigransko natančnostjo risati linijo, čemur zadek vestno sledi, vektorsko prerazporejanje navora pa se izvrstno bojuje proti podkrmarjenju, ko od avtomobila zahtevamo hitre izhode iz ovinkov. Od enega do drugega skrajnega zasuka volanskega obroča nista niti dva polna kroga, kar priča o gokartskem občutku neposrednosti, a o kakšni trdoti ni sledu, saj je elektroojačevalnik celo preveč močan in krni informacije izpred prednjega para koles. V celoti je podvozje zelo všečno uravnoteženo, saj je po eni strani zelo zmogljivo, po drugi pa potnikov ne namuči s trdoto niti med daljšimi potmi. Ena od redkih zamer je le dokaj velik rajdni krog. 

Kaj bi dali za naperke ...

Takšnih avtomobilov gotovo ne kupujemo zaradi porabe. A je ta dandanes še kako pomembna. Poskusili smo, in da, mogoče se je peljati z enomestno številko. A je treba s stopalko za plin delati nežneje kot z dekletom na prvem zmenku, motor pa bo takrat vedno daleč stran od rdečega polja. Če pa bomo z avtom delali tako kot z družico po 15 letih zveze, potem bo poraba hitro 12 ali 13 litrov na sto kilometrov, obiski črpalke pa pogostejši kot tisti pekarne.

Kakovost izdelave je zelo dobra, sedenje na Recarovih sedežih, ki pri opremi ST2 še niso popolnoma usnjeni, izvrstno. Na vrhu armaturne plošče so tradicionalno trije merilniki za pritisk olja, pritisk v turbini in temperaturo olja. Je pa avtomobil precej siromašen glede kakšnih časovnih pomagal, saj je potovalni računalnik zelo klasičen.

Malce slabše od tekmecev, denimo megana RS, je pri ST pretikanje med prestavami. Vse bi bilo vsaj za razred bolj všečno, ko bi poznal še dvojno sklopko z naperki na volanu ... V plus ST štejemo končno ceno, ki kljub nekaterim dodatkom ni presegla 30 tisoč evrov. Skušajte si predstavljati, kaj za ta denar dobite pri premium znamkah. Tako vpadljivega in hitrega avta gotovo ne.

Podatki o vozilu (ford focus ST karavan (ST2))

Motor: 1.999 cm3, bencinski.
Najvišja moč: 184 kW (250 KM) pri 5.500 vrtljajih/minuto
Navor: 340 Nm med 2.000 in 4.500 vrtljaji
Poraba na testu: 10,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 169 g CO2/km
Zmogljivosti: 248 km/h, 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 476/1.700
Cena: 25.730 (osnovni)/28.325 evrov (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.