Družinski mondeo, ki si želi tudi izven urejenih poti

Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo Foto: Žurnal24 Ford mondeo
Ford je z aktualno generacijo mondea tega ponudil tudi v različici s štirikolesnim pogonom, ki karavansko različico naredi še bolj vsestransko in celoletno uporabno, vožnja z njo pa je še bolj suverena in nič manj udobna. Le cenovni pribitek ni nezanemarljiv.
Oglej si celoten članek

Mondea zadnje generacije ne potrebujemo posebej predstavljati, saj je na trgu že nekaj časa, pred tem pa smo kupci na stari celini morali še čakati približno dve leti po lansiranju modela onstran Atlantika. Kljuv temu pa tudi danes oblikovno velja za enega najbolj mod(er)no oblikovanih srednjih limuzin, ki z veliko motorno masko v stilu aston martinov deluje športno in obenem dražje kot predstavlja cenovni listek (t.i. „price tag“) vozila.

Najbolje vozen in vodljiv mondeo...

Kot rečeno pa se razlogi za tokratni test skrivajo v pogonu, ki je prvič elektronsko krmiljeni štirikolesni in so ga pri Fordu upravičeno poimenovali intelligent AWD. Zakaj pametni boste vprašali? Zato ker premore napredno elektroniko, ki vseskozi budno spremlja dogajanje pod kolesi in hipoma reagira na izgubo stika s podlago in (lahko tudi) večji del navora pošlje proti zadnjemu kolesnemu paru.

Delovanje sistema lahko voznik opazuje tudi preko posebnega merilnika, ki prikazuje kam in koliko navora gre na posamezno os, s pomočjo sistemov kot so vectoring control pa ob pretiravanju v ovinkih „pobegle“ centrifugalne sile ponovno  umirja in umešča znotraj posamezne osi. Najpomembneje pri tem je, da je delovanje povsem samodejno in za voznika praktično nezaznavno, edino kar ta občuti je izredno vodljivost in vozne lastnosti skoraj 4,9 metrov dolge karavanske karoserije. 

Foto: Žurnal24 Ford mondeo

...le manjšega volanskega obroča bi si želeli

Mondeo s štirikolesnim pogonom je tako še bolje vozen kot ostali, pozitivno presenečenje pa predstavlja tudi le 66 kilogramski prirastek pri teži, ki se pozna le minimalno, ampak v nasprotju z S-maxom ni moteč. Nagibanja v ovinkih je namreč tu občutno manj, težišče pa nižje kot pri štirikolesno gnanem enoprostorskem bratu.

Manj pozitivno pa se obnese recimo volanski mehanizem, kjer bi si želeli za prejšnjo generacijo značilno neposrednost volanskega mehanizma, v kombinaciji z manjšim volanskim obročem. Po našem mnenju bi, že če bi krožnico malenkost zmanjšali, bi tudi drugi efekt bil manj, če ne kar nezaznaven. Električni servo pač terja svoj davek pri neposrednosti in informativnosti, ampak to danes tako ali tako pesti večino konkurentov. 

Sprejemljiva (le) cena (s popustom)

AWD pogon si pri mondeu lahko omislite v kombinaciji z 110-, oziroma z 132 kilovatnim dvolitrskim TDCijem, po našem mnenju pa se zaradi boljše poskočnosti in primernosti naziva avtocestna križarka, zdi bolj ustrezna slednja. Tudi z šibkejšo bo večina povsem dobro shajala, ampak, če boste veliko na poti in velikokrat bolj obtežili avto, vam je bolj zmogljiva različica bolj pisana na kožo. Je pa res, da si lahko slednjo omislite zgolj v kombinaciji s powershift avtomatiko.

Foto: Žurnal24 Ford mondeo

Ta je zaradi natančnosti in hitrosti pretikanja odlična in opraviči 1.960 evrski cenovni pribitek, se pa ta v kombinaciji z AWD pogonom kar poveča. Pri Fordu namreč „pametni“ AWD cenijo na kar zasoljenih 3.720 evrov, kar s prej omenjenim in bolj zmogljivim 2.0 TDCijem pomeni še dodatne tri evrske tisočake pribitka. To je pa že vredno razmisleka, ali potrebujete toliko moči in prestavo avtomatiko, čeprav mi oboje kar priporočamo. Takole gnani in prestavljiv mondeo podkrepljen še s štirikolesnim pogonom je namreč najbolj suvereno vodljiv in vozen mondeo, kakšnega bi tudi najraje zapeljali v našo garažo. 

Minimalni prirastek pri teži in porabi

Z minimalnim prirastkom pri teži in porabi/emisijah (138 namesto 128 gramov CO2) ter prav nič izgubljenih litrov pri prtljažniku (z mini kolesom pod dvojnim dnom še vedno 500 do 1.605 litrov) je to najbolj uporaben mondeo, s katerim bo vožnja tudi v najboljši užitek in najbolj brezskrbna. To pa dandanes ko je vedno več stresa v naših življenjih zelo pomembno. 

Podatki o vozilu (Ford mondeo karavan 2.0 TDCI AWD powershift titanium)
Motor: 1.997 ccm, turbodizelski, štirivaljni
Moč in navor: 132 kW (180 KM), 400 Nm pri 2.000 vrt/min
Zmogljivosti: 216 km/h, 9,5 sek o 0 do 100 km/h
Poraba: 7,1 l/100 km (testna), 138 gramov CO2 (tovarna)
Cena: 39.430 € (osnovna) / 44.570 € (testna)/ 37.930 (testna s popustom)

Plusi: oblika, oprema, tehnološka naprednost uporabnost, vozne lastnosti

Minusi: zmogljivosti, cena brez popusta

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.