Elektrifikacija avtošol: Tihi val, ki bo spremenil izpite za vedno

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Električna vozila se počasi, a vztrajno uveljavljajo tudi v slovenskih avtošolah. Čeprav njihov delež še ni velik, sogovorniki napovedujejo, da bo prihodnost vsekakor v avtomatskih menjalnikih pa tudi v elektriki.
Oglej si celoten članek

V AMZS šoli vožnje trenutno uporabljajo dve vozili z avtomatskim menjalnikom, obe na električni pogon. "Eno je predelano za osebe s posebnimi potrebami, drugo pa uporabljamo za usposabljanje kandidatov, ki se odločijo za vozniški izpit z avtomatskim menjalnikom," pojasnjujejo.

Za zdaj največ zanimanja v AMZS šoli vožnje prihaja s strani tujcev, ki morajo svoje vozniško dovoljenje zamenjati za slovensko. A trend vožnje z avtomatskim menjalnikom se po besedah AMZS-ja počasi krepi. "V prihodnosti bo tak način opravljanja izpita postal vse bolj priljubljen," so še ocenili.

Šola vožnje Šmarca: pet električnih vozil in posebne polnilnice

Še bistveno bolj pogumno v elektrifikacijo stopajo v Šoli vožnje Šmarca, kjer so v floto vključili že pet električnih vozil. "Vsak učitelj, ki vozi elektriko, ima doma hišo, kjer smo v lastni izvedbi namestili polnilnico. Tako vozilo polni čez noč, mi pa mu porabo posebej obračunamo," je za Žurnal24 pojasnil direktor omenjene Borut Žagar.

Dnevne potrebe šole vožnje z električnim vozilom so približno 300 kilometrov, zato po njegovih besedah domet ni več ovira. Vozila, ki jih uporabljajo v avtošoli, imajo praviloma baterije s kapaciteto med 50 in 60 kWh, kar zadošča za ves dan učenja vožnje.

Ključna bo sprememba zakonodaje

Žagar je prepričan, da bo pravi preobrat oz. "boom" nastopil, ko se bo slovenska zakonodaja zgledovala po nemški, kjer se je avtomatski menjalnik v vozniškem dovoljenju izenačil z ročnim. "V Nemčiji kandidat naredi izpit na avtomatiku, nato pa v šoli vožnje opravi še nekaj ur na ročnem menjalniu in s tem pridobi dovoljenje za oba. Ob tej spremembi se je v Nemčiji v avtošolah močno povečala uporaba avtomatikov, večinoma gre za električna vozila. Prepričan sem, da se bo enako zgodilo tudi pri nas," je napovedal.

Že danes se avtošole pri izbiri novih vozil srečujejo z omejitvami, je še pojasnil. "Nekaterih modelov se z ročnim menjalnikom sploh ne da več naročiti – na voljo je le še avtomatik. Proizvajalci nas silijo, da razmišljamo v tej smeri," je opozoril Žagar.

Kdo izbira elektriko?

Če se pri AMZS-ju srečujejo s tujci, pa Žagar pojasnjuje, da je med kandidati za vozniški izpit na avtomatskem menjalniku del takšnih, ki se ne počutijo dovolj samozavestni pri vožnji z ročnim. A vse pogosteje odločitev narekujejo domače navade. "Veliko staršev nas pokliče in pove, da imajo doma samo avtomobile z avtomatskim menjalnikom. Skupaj potem ugotovimo, da je učenje z avtomatikom hitrejše in pogosto tudi bolj logična izbira," je zaključil Žagar.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 21:48 12. Oktober 2025.

    Delati izpit na avtomatiku ni najbolj pametna odločitev, kaj pa veš kdaj boš moral sesti v avto z ročnim menjalnikom …

  • 18:11 11. Oktober 2025.

    Morda onesnažujejo v LJ? Malo ''morgen''. Vsi dizli v LJ, osebni, naredijo toliko izpustov kot 20 minut kamioni po obvoznicah. …

  • 09:45 11. Oktober 2025.

    Le zakaj še nimajo električnih,in tukaj po mestu onesnažujejo naš zrak

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.