Slovenija s pismom Bruslju naj zaostri avtomobilsko politiko

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Slovenija po objavi emisijske strategije leta 2030 s pismom tudi v Bruselj.
Oglej si celoten članek

Sedem držav članic Evropske unije med njimi je tudi Slovenija, je na Evropsko komisijo naslovilo pismo, v katerem zahtevajo zaostritev politike glede izpustov avtomobilov, ki jo bodo v Bruslju obravnavali naslednji mesec.

Spomnimo, Slovenija se zavzema, da bo od leta 2025 možno prvič pri nas registrirati le vozila, ki v zrak izpustijo manj kot 100 gramov CO2 na kilometer, leta 2030 pa bo ta meja zgolj še 50 gramov CO2. Predvideva se, da bo do takrat na slovenskih cestah že 200 tisoč električnih vozil oziroma priključnih hibridov.

lj obvoznica Znižanje hitrosti na Lj obvoznici za nižje emisije

Zdaj pa se je Slovenija pridružila skupini še šestih držav, Luksemburga, Avstrije, Belgije, Nizozemske, Portugalske in Irske, ki od Bruslja zahtevajo vzpostavitvi strožjih omejitev glede sprejemljivih emisij izpušnih plinov. S tem želijo pritisniti na komisijo, da ne popušča avtomobilski industriji, predvsem tisti v Franciji, Nemčiji in Italiji, ki si želi manj stroga pravila glede izpustov, saj, bi bilo to lahko pogubno za industrijo, piše specializirani spletni portal Automotive News Europe. 

HIBRID ALI PLUG-IN? Kaj bo s polnjenjem vozil, ko se bo elektrika podražila?

Evropski zakonodajalci želijo sicer do leta 2030 znižati učinke toplogrednih plinov za vsaj 40 odstotkov v primerjavi z letom 1990.

To bo spremenilo vozniško kulturo

Pri tiskovni agenciji Reuters so ekskluzivno navajali, da naj bi komisija načrtovala znižanje emisij CO2 pri osebnih vozilih do leta 2030 za 25-35 odstotkov, pri dostavnih vozilih pa med 30 in 40 odstotki.

Višji davki? Bo novi test za emisije prinesel bistveno dražje avte?

Sedmerica je v pismu navedla, da brez ambicioznih ciljev klimatski načrt ne bo uspešen. Po škandalu dieselgate s prirejanjem emisij CO2 v ZDA, so države, kjer je avtomobilska proizvodnja največja, pod vedno večjim pritiskom, da zaostrijo politiko do manj ekoloških vozil.

Evropski proizvajalci vozil opozarjajo na to, da potrošniki ne kažejo velikega zanimanja za tovrstna vozila, s tem mislijo na električna vozila in priključne hibride. Medtem pa so pri Evropski potrošniški organizaciji izračunali, da bo električno vozilo kmalu cenovno izenačeno z dizelskim, hkrati pa bo lastništvo električnega vozila na dolgi rok že kmalu veliko bolj ugodno kot lastništvo bencinskega ali dizelskega avtomobila. To so predstavili tudi na tiskovni konferenci v Ljubljani. 

Slovenija Slovenija: Konec prodaje novih avtov s klasičnimi motorji od leta 2030 naprej

Evropska komisija bo na to temo zasedala 8. novembra, ko naj bi bili znani emisijski cilji. Pričakovati je, da bodo morali avtomobilski proizvajalci predstaviti floto baterijskih vozil, da bodo lahko zadostili postavljenim standardom do leta 2030. 

"To bo vsekakor spremenilo vozniško kulturo. Kupec bo imel na izbiro množico baterijskih avtomobilov, kar bo pozitivno vplivalo na njihovo uveljavitev," je prepričan Greg Archer, direktor pri mednarodni organizaciji Transport & Environment.

Komentar Ob polnoči se bo podražila elektrika

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 14:00 30. Oktober 2017.

    Do leta 2030 se bo zamenjalo kar nekaj vlad tako v SLO. kot v Evropi tako, da politikom pisanje škodljivih …

  • 13:49 30. Oktober 2017.

    To je bilo za pričakovati! V Sloveniji,kjer se živi v razkošju si lahko vsake 3 leta privošči vsak državljan novega …

  • 13:25 30. Oktober 2017.

    pametni so kot osli ali kura sam da ne znajo si niti rit obrisat

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.