EU bo vsem avtomobilom nataknila filtre

Foto: Wikimedia
Foto: Wikimedia
Že s septembrom 2017 bodo morali imeti novi modeli avtomobilov z bencinskim pogonom dodan filter trdnih delcev, ki je bil doslej značilen le za dizle. Prve analize so pokazale, koliko bo zaradi tega dražji avto.
Oglej si celoten članek

Evropska komisija, ki se je v zadnjem letu spopadala s številnimi kritikami zaradi neučinkovitih politik na področju nadzora toplogrednih in zdravju škodljivih emisij v prometu, je v torek predstavila nov ukrep, ki bo precej vplival na proizvodnjo avtomobilov. Članice EU, torej tudi Slovenija, so predlog že potrdile.

Nova pravila proizvajalcem nalagajo, da bo moral imeti s septembrom 2017 vsak na novo homologiran model avta, ki uporablja bencinski motor po principu neposrednega vbrizga goriva GDI (praktično vsi novejši bencinarji), vgrajen filter trdnih delcev. Eno leto kasneje, torej septembra 2018, pa bodo morali biti s tem filtrom opremljeni tudi že obstoječi modeli novih avtomobilov. 

"Proizvajalci bi morali že začeti oblikovati avtomobile z zmanjšanim izpustom emisij in pri bencinskih motorjih vpeljati potrebne filtre, ki so že v vsesplošni rabi pri dizlih," je ob tem opomnila bojevita komisarka za industrijo Elzbieta Bienkowska. 

Avtomobilske znamke nad odločitvijo niso preveč zadovoljne, saj so si prizadevale, da bi pravila stopila v veljavo šele leta 2019. Pri njihovem združenju ACEA opozarjajo, da imajo na voljo premalo časa za implementacijo novih pravil.

Bencinar in trdni delci? Od kdaj?

Doslej je bilo v zavesti ljudi, da s trdnimi delci, ki so najbolj opazni v obliki oblakov črnega dima iz kakšnega starega dizla, onesnažujejo zgolj dizelski motorji. Vendar novejša generacija bencinskih motorjev z neposrednim vbrizgom goriva v primerjavi s starimi bencinarji zaradi drugačnega načina izgorevanja mešanice takoj po hladnem zagonu ali pri višjih obremenitvah v zrak izpuščajo celo za desetkrat več zdravju zelo nevarnih trdnih delcev. 

Če so filtri trdnih delcev novost za bencinarje v EU, so v ZDA že precej razširjeni, saj je tam z njimi opremljenih že kakih 35 odstotkov novih vozil. 

Foto: Tenneco Filter trdnih delcev Analiza Mednarodnega komiteja za čist transport (ICCT) je pred časom pokazala, da vgradnja filtra proizvajalce odvisno od velikosti motorja in tipa filtra stane nekje med 100 in 150 evrov, v kar pa je vključeno tudi delo. Ločena analiza interesnega zruženja Transport & Environment na drugi strani navaja, da posamezni filter stane okoli 50 evrov. Dodaten strošek, kakršen koli že bo, bo seveda tako ali drugače preračunan v nakupni ceni avta. 

Da bodo z 2017 veliki večini svojih bencinarjev nataknili filtre, so že pred meseci prostovoljno napovedali pri koncernu Volkswagen.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 22:56 21. December 2016.

    POVZETEK Mojega izuma:<br /><br />TERMOROTACIJSKI MOTOR NA VSA TEKOČA GORIVA, rešuje v glavnem tri znane probleme v motorni tehniki:<br />a) …

  • 22:52 21. December 2016.

    Težko je razumeti Evropsko komisijo in vse naravovarstvenike, da se poslužujejo s takšnimi primitivnimi sistemi za manj onesnaževanje ozračja od …

  • 14:22 21. December 2016.

    Niso dizli so bencinarji. Je pa res da so se v zadnjem času razpasli mali turbobencinarji ravno zaradi malo manjše …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.