Spremembe pri vinjetah in cestninah: To so glavne novosti!

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Na najvišji ravni dogovor glede drugačnega zaračunavanja cestnin, ki vključuje tudi bistvene spremembe glede uporabe vinjet za osebna vozila in kombije.
Oglej si celoten članek

Pogajalci Evropskega parlamenta in Evropskega sveta so pred dnevi dosegli pomemben dogovor o prihodnjem cestninjenju na evropskem osrednjem avtocestnem omrežju (TEN-T). Evropska komisija je že leta 2017, takrat še pod vodenjem transportne komisarke Violete Bulc, napovedala spremembe, s katerimi naj bi članicam praktično prepovedali uporabo vinjetnega sistema za osebna vozila. To je povzročilo burne odzive, tudi v Sloveniji, kjer je prav uporaba vinjet močno pripomogla k izboljšanju prometne varnosti in zmanjšanju stroškov za uporabnike.

Nov dogovor med pogajalci je začrtal konkretne spremembe, ki jih bodo morale članice sprejeti v naslednjih nekaj letih. Spremembe direktive o eurovinjeti gredo predvsem v smer, da bo višina cestnin za tovorna vozila nad 3,5 tone bolj primerljiva med članicami in precej bolj odvisna od emisij CO2, ki jih izpušča tovornjak. S tem pa bo tudi onemogočena uporaba vinjet za tovorna vozila, ki jo uporabljajo nekatere članice. Slovenija sicer že uporablja elektronsko cestninjenje glede na prevožene kilometre.

Foto: Andrej Leban Darsgo

Vinjete za težke tovornjake morajo biti dokončno ukinjene z letom 2029, razen za posamezne odseke, za katere bo članica lahko dokazala neproporcionalno razmerje med stroški in pobrano cestnino. V industriji so dogovor pozdravili, saj so s tem končno dobili podporo EU za velika vlaganja v razvoj tehnologij električnega pogona oziroma drugih nizkoemisijskih rešitev. 

Slovenija lahko obdrži vinjeto, a bo nujna dodatna možnost

Komisija teži tudi k odpravi vinjet za osebna vozila, kombije in avtobuse in uporabo sistema plačila glede na prevoženo razdaljo. Kljub temu pa bo v skladu z novim dogovorom med pogajalci predstavnikov članic in Evropskega parlamenta država po letu 2029 lahko še naprej uporabljala vinjetni sistem, a z nujnimi prilagoditvami. Slovenija in druge uporabnice vinjet bodo morale za voznike, ki redko uporabljajo avtocesto, obvezno uvesti dnevno vinjeto, poleg tega pa ponujati tudi opcijo tedenske in 10-dnevne. Slovenija trenutno pozna za osebna vozila tedensko, mesečno in letno vinjeto, tak sistem bo ohranil tudi prihajajoči sistem elektronske vinjete.

Uvedena bo tudi cenovna kapica za ceno vinjet za avtomobile.

Foto: Anže Petkovšek Vinjeta

Pet let po uvedbi teh pravil bo Komisija na podlagi stanja sprejela potrebne popravke, med drugim pa tudi odločitev, ali naj se lahka gospodarska vozila prestavijo v isti režim plačevanja, kot velja za težke tovornjake.

Neformalni dogovor mora še skozi fazo potrjevanja organov ene in druge institucije, končno besedo bosta imela Svet EU in Evropski parlament.

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 15

  • 06:38 9. Julij 2021.

    jebo te robi kvinta, ne kradi pridne in delovne Slovence, ker si svinja in kradeš v ukradenem koritu - nikdar …

  • 06:36 9. Julij 2021.

    kramer miljon svinja komunistićka vrni ali pa v zapor ! jebo te hitler in to dolf !

  • 11:17 8. Julij 2021.

    Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.