Ferrarijev motor spet najboljši na svetu

Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Ferrarijev 3,9-litrski twin-turbo V8 motor je žirija izbora Mednarodni motor leta spet, tako kot lani, okronala za najboljšega na svetu. Vse zmagovalce 19. izbora Engine of the Year so okronali v sredo na razstavi Engine Expo 2017 v Stuttgartu v Nemčiji.
Oglej si celoten članek

Mednarodni motor leta je priznanje, ki je v zadnjih letih močno pridobilo veljavo. Potem, ko so v zadnjem desetletju vrsto let zmagovali mali turbo motorji, je bil lani za Mednarodni motor leta razglašen ferrarijev 3,9-litrski twin turbo V8 s 493 kilovatov moči (670 KM), ki jih proizvede pri 8.000 vrtljajih v minuti in premore 760 Nm navora.

In tako je bilo tudi letos. Motor, ki ga Ferrari vgrajuje v modela 488 GTB in 488 spider, je šele četrti v zgodovini izborov, ki je ubranil naslov.

Najboljši prisilno polnjeni motor vseh časov? 

Žirija, sestavljena iz 58 novinarjev iz 31 držav, je v obrazložitvi zapisala, da je 670 konjskih moči, ki jih motor zmore pri 8.000 vrtljajih v minuti in 760 Nm navora pri 3.000 vrtljajih navora v sedmi prestavi dvosklopčnega samodejnega menjalnika, skupaj s pospeški, tisto, kar jih je ponovno prepričalo o zmagi ferrarijevega prisilno polnjenega osemvaljnika.

Foto: Ferrari Ferrari 488 GTB

Dean Slavnich, predsednik izbora International Engine of the Year Awards je dejal, da je bila neodvisna žirija sklepčna, da je ferrarijev V8 motor resnično najboljši: "To je verjetno najboljši turbo motor, ki so ga kdajkoli razvili. To je mešanica, ki dvigne srčni utrip na cesti in na dirkališču, hkrati je dizajn prefinjen, motor je zmes najbolj naprednih tehnologij. Zato je nepremagan že drugo leto zapored."

Honda spet med nagrajenci, Tesla pojem za elektriko

Nagrade so podelili še v številnih drugih kategorijah. Najboljši novi motor je postal Hondin 3.5-litrski V6 bi-turbo hybrid, ki ga lahko najdemo v acura/honda NSX. Honda si je v izboru prislužila ponovno nagrado po dolgih 11 letih.

Zaradi vse večjega poudarka alternativnim pogonskim tehnologijam so leta uvedli povsem novo kategorijo namenjeno 100-odstotno električnim vozilom oziroma motorjem. Zmaga je pripadla Tesli za model S in model X, Tesla pa je za omenjena modela slavila zmago tudi v kategoriji zeleni motor leta, kje so uvrščeni tudi čisti bencinski in dizelski motorji, kot tudi električna vozila in hibridna vozila).

Foto: EPA Superpolnilnica Tesla

Tesla se je že četrtič okitila z nazivom za najbolj zeleni motor, tudi v kategoriji popolnoma električnih motorjev pa je Tesla še vedno korak pred tekmeci, na primer pred BMW z modelom i3 in GM-ovim chevrolet boltom.

"Tesla je še vedno na vrhu, ko zadeva povsem električne sklope motorjev," je povedala žirantka Jason Cammisa iz Motor Trenda in v korist električnim teslovim vozilom dodala, da so to eni najhitrejših serijskih avtomobilov, ki so jih kdajkoli proizvedli.

1,0-litrski Ecoobost že od leta 2012 pobira nagrade

Foto: Ford Motor trivaljnik Ford ohranja primat med motorji s prostornino pod enim litrom. Že šestič zapored, vse od leta 2012 naprej, je bil za najboljši mali motor izglasovan 1,0-litrski turbo bencinski Ecoboost motor. To je že deseto priznanje žirije za motor, ki je bil trikrat okronan tudi za Mednarodni motor leta.

magovalci:

Mednarodni motor leta

Ferrari 3.9-litrski biturbo V8 motor (Ferrari 488 GTB) 251 točk

Porschejev 3,0-litrski V6 turbo motor (911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S) 216 točk

BMW 1.5-litrski trivaljni električno-bencinski hibrid (BMW i8) 151 točk

Najbolj "zeleni motor leta (Green Engine)

Teslov polni električni motor (tesla model X in tesla model S)

Najboljši 100-odstotno električni motor leta (Electric Powertrain)

Teslov polni električni motor (tesla model X in tesla model S)

Najbolj zmogljiv motor leta (Performance engine)

Ferrarijev 3.9-litrski biturbo V8 motor (Ferrari 488 GTB)

Najboljši novi motor leta (New Engine)

Hondin 3,5-litrski V6 električni-bencinski hibrid (honda/acura NSX)

Najboljši motor s prostornino pod 1,0-litra

Fordov 1,0-litrski trivaljni Ecoboost turbo motor

Najboljši motor med 1,0 in 1,4-litra prostornine

PSA Peugeot Citroenov 1,2-litrski trivaljni turbo motor

Najboljši motor med 1,4 in 1,8-litra prostornine

BMW 1,5-litrski trivaljni električno-bencinski hibrid

Najboljši motor med 1,8 in 2,0-litra prostornine

Porsche dvolitrski turbo motor (porsche 718 boxster, 718 cayman)

Najboljši motor med 2,0 in 2,5-litra prostornine

Audijev 2,5-litrski petvaljni turbo motor

Najboljši motor med 2,5 in 3,0-litra prostornine

Porschejev 3,0-litrski V6 turbo motor

Najboljši motor med 3,0 in 4,0-litra prostornine

Ferrarijev 3.9-litrski biturbo V8 motor

Najboljši motor nad 4,0-litra prostornine

Ferrarijev 6,3-litrski V12 motor

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • ode
    09:22 22. Junij 2017.

    Nerazumljivo kovanje v zvezde. Tudi ta milni mehurček se bo enkrat razpočil.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.