Fiatov tehnološki biserček

Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair Foto: Jakob Helbl Fiat 500 twinair
Rezki zvok dvovaljnika je bila doslej tista češnja na torti, ki je fiatu 500 manjkala pri vzdrževanju kontiunitete s svojim ljudskim in legendarnim predhodnikom izpred desetletij. Ta češnja je zdaj tukaj in ni nič manj kot svetovni motor leta 2011, titulo pa upraviči z izjemno željo po vrtenju in varčno vožnjo. Varčen pa ni pri ceni, ki jo zahteva.
Oglej si celoten članek

Motor s prostornino 875 ccm razvije največjo moč 62,5 kW in maksimalnih 145 Nm ob izpustu 95 g CO2/km, kar je za bencinski motor brez hibridne pomoči izjemen rezultat. Ker motorju pri vrtenju pomaga turbo polnilnik, je ob pritisku na stopalko zelo odziven, dolga in dobro preračunana prestavna razmerja petstopenjskega menjalnika pa poskrbijo, da je mogoče avto peljati zelo lenobno ali prek vseh avtocestnih omejitev, ne da bi pri tem bolela ušesa. Skrivnost je v originalnem, elektro-hidravličnem nadzoru odpiranja in zapiranja ventilov, ki optimizirajo delovni takt motorja glede na trenutne potrebe. Dodatni, le redko omenjeni presežek motorja, je njegova masa, saj ta znaša le 85 kilogramov.

S pritiskom na sistem ECO motor izgubi nekaj navora, zato ga je smiselno uporabljati le na ravninskih poteh, je pa v zameno motor še bolj varčen. Na slednje pa vedno najbolj vpliva masa voznikove noge. Na našem testu smo na večstokilometrski razdalji, ki je vključevala tako avtoceste, kot mesta (stop&start je seveda serijski), uspeli porabo zbiti na 5,3 litra bencina.

Če se je turbinski polnilnik le prepogosto vrtel, pa je poraba zlahka poskočila tudi prek sedmih litrov.

Butičnost ima v krvi

Vse ostalo iz fiata 500 poznamo že od prej. Njegova oblika še vedno vleče poglede kot poln kozarec marmelade lepi nase ose. S stališča mestne vožnje sta nam všeč progresivni volan in preglednost, manj pa neudoben položaj za volanom. Prijetno preseneti velikost prtljažnika, klimatska naprava pa je pred poznopoletno vročino pokazala belo zastavo.

Na nič manj kot 15.300 evrov je bil ocenjen testni 500, za katerega je na voljo le en, sicer bogat paket opreme lounge. Ker je avtomobil v prvi vrsti namenjen damam, srčno upamo, da jih bo čimveč pogledalo proti vrhu cenika ponudbe in v zameno za tehnologijo izpustilo kakšen doplačljivi detail.

Še enkrat skok v preteklost. Fiata 500 iz leta 1957 je prav tako poganjal dvovaljni motor, le da je imel ta takrat 9,5 kW moči, oz. več kot šestkrat manj, če omenjamo vse manj pomemben faktor modernega motorja. A kljub takšnemu tehnološkemu preskoku je tisti prijetni šklopot izpod motornega pokrova ostal presenetljivo isti. Pohvalno.

Podatki o vozilu: (fiat 500 twinair)
Motor: 875 cm3
Vrsta: dvovaljni bencinski
Moč: 62,5 kW (85 KM)/ pri 5.500 vrtljajih na minuto
Navor: 145 Nm pri 1.900 vrtljaji na minuto
Poraba: 5,3 litra/100 km (mešani cikel – test), 95 gramov CO2/km
Zmogljivosti: 173 km/h, 11sekund od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.546x1.627x 1.488, medosna razdalja 2.300, prtljažnik (v litrih): 182 
Masa: 1.005 kg  
Cena: 15.300 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.