Po skoraj štiridesetih letih je namreč Ford pripravil sodobno reinkarnacijo "evropskega mustanga" kot so tedaj imenovali avtomobil, ki je v letih 1969 do 1986 zelo uspešno nadomeščal ameriško legendo.
Zadnje čase ima evropski avtomobilski svet rad sodobne reinkarnacije starodobnih legend in sodobni ford capri tudi na samosvoj način sedi temu trendu, a zares zgolj z zelo osnovno kupejevsko obliko in imenom. Sicer pa je povsem drugačen avtomobil, ki niti tehnično niti oblikovno s predhodnikom nima veliko skupnega. Nsprotno kot denimo fiat 500 ali električna renaulta 4 in 5.
Sodobni ford capri je namreč električni družinski križanec, lahko bi tudi rekli petvratni SUV-kupe, ki sicer še vedno nosi športne družinske gene, a v ospredje postavlja poslovno in predvsem družinsko uporabnost. Z dolžino 4,634, širino 1,872 in višino 1,626 metra ter medosno razdaljo 2,767 metra se uvršča med manjšega explorerja in večjega mustanga mach-E ter športnosti ne zagotavlja le z videzom, ampak tudi s kombinacijo dinamičnega podvozja, vzmetenja in volana.
Za tiste, ki si želijo le privlačne športne oblike, sicer pa so zadovoljni z razmeroma šibko motorizacijo in dosegom, je na voljo osnovna različica z močjo 125 kilovatov in baterijo s kapaciteto 52 kilovatnih ur. Nad njo je še različica z 210 kilovatnim motorjem in baterijo s kapaciteto 77 kilovatnih ur. Mi pa smo na testu vozili najbolj zmogljivo in najbolj športno različico ford capri AWD, ki ji dva elektromotorja zagotavljata štirikolesni pogon z močjo 250 kilovatov, baterija s kapaciteto 79 kilovatnih ur pa doseg do 592 kilometrov.
Električna dinamika in športnost
Kaj to pomeni v praksi? Nobena skrivnost ni, da se caprijeva električna platforma imenuje MEB, torej gre za zadevo, ki jo je Ford v okviru sodelovanja dobil od Volkswagnove skupine. Lahko bi rekli, da so jo kljub vsemu malce obdelali po svoje, saj se je štirikolesno gnani capri izkazal za zelo dinamičen in športen avtomobil, ki dobro obvlada tudi ovinke in silovite pospeške.
Ford capri preimum AWD
Motor: 2x električni
Največja moč: 250 kW
Največji navor: 679 Nm
Kapaciteta baterije: 79 kWh
Zmogljivosti: 180 km/h; 5,3 s do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.634 x 1.871 x 1.639, medosna razdalja 2.767
Prtljažnik (v litrih): 572 – 1.510
Poraba: 16,3–16,5kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), doseg 592 km
Cena testnega vozila: 56.040 eur (Ford bon in financiranje: 50.397 eur)
250 kilovatov moči, predvsem pa 679 njutonmetrov navora se namreč odrazi v silovitih pospeških. Kdor to zna, lahko z njim že v zelo športne 5,3 sekunde pospeši do 100 kilometrov na uro, vsi drugi pa smo lahko veseli, da pogonu nikoli ne zmanjka moči. In to presenetljivo dobro prenese tudi podvozje, saj kljub kombinaciji silovitim pospeškom in razmeroma visoke karoserije avto ne izgubi stika s podlago. Seveda pod pogojem, da je voznik pri zdravi pameti, saj pogon lahko hitro preseže njegove sposobnosti. In tudi komunikacija voznika s podvozjem je zelo učinkovita.
Morda bi rekli, da bo takšen capri elektriko porabil prej kot bi trenil. Niti ne. Povprečno se je namreč poraba goriva gibala v okolici 17 kilovatnih ur in tudi med energetsko zahtevno dinamično vožnjo iz Stahovice na prelaz Črnivec se je dvignila na 44 kilovatnih ur.
Ste že slišali za negativno porabo? Pri električnih avtomobilih je ta zaradi rekuperacije dejansko možna. Capri je namreč med spustom s Črnivca proti Gornjemu Gradu "porabil" –11 kilovatnih ur elektrike. Dejansko to seveda pomeni, da je njegov elektromotor toliko elektrike proizvedel. Z motorjem z notranjim zgorevanjem je kaj takšnega pač nemogoče doseči. Na regionalnih cestah med Gornjim Gradom in avtocesto pri Šentrupertu pa se je poraba gibala celo med ugodnimi 9 do 10 kilovatnimi urami.
Po 189 prevoženih kilometrih je v bateriji, ki je bila ob začetku poti napolnjena do 80 odstotkov, seveda pod enakimi pogoji, ostalo še za dobrih 180 kilometrov vožnje, torej bi se lahko odpeljali še na morje in z malce optimizma in preudarne vožnje morda tudi nazaj.
Učinkovito zagotavljanje dodatnega dosega
Pri Fordu so se na predstavitvi električne pume gen E pohvalili, da so s krivuljo polnjenja poskrbeli predvsem, da je v bateriji čim prej spet dovolj energije za naslednji 100 kilometrov. Je bil takšne obravnave deležen tudi capri? Da bi to preverili, smo ga priključili na DC polnilnico, ki je zanesljivo precej presegala njegovo največjo deklarirano moč polnjenja 185 kilovatov.
Brez posebne predpriprave, tudi ta je sicer možna, se je v zadnjih izdihih letošnjega prvega vročinskega vala baterija začela z 18-odstotne kapacitete polniti z močjo 135 do 140 kilovatov in s takšno močjo vztrajala do 55-odstotne kapacitete, ko je začela moč polagoma padati za približno deset kilovatov na pet odstotkov kapacitete.
Kaj pa odgovor na zgornje vprašanje? Očitno je bil pristop pri polnjenju caprija podoben kot pri pumi gen E. V začetku je namreč polnjene potekalo s hitrostjo 14 dodatnih kilometrov na minuto, kar pomeni, da je bilo po desetih minutah v baterijah dovolj sveže energije za približno 150 dodatnih kilometrov vožnje.
Prednosti električne platforme
Električna platforma je sicer capriju prinesla tudi druge prednosti. Med njimi je gotovo prostornost, saj se bodo tako potniki spredaj kot tudi zadaj težko pritoževali nad pomanjkanjem prostora. Sedeži so tudi udobni in tudi v bolj ostrih ovinkih solidno zadržijo telesa na mestu.
Tudi odlagalnih površin in vdolbin je več kot dovolj, v grebenu med voznikom in sovoznikom je velika 17-litrska pokrita "skrinja", zabava pa predvsem skriti predal za velikim pokončno orientiranim 14,6-palčnim zaslonom infotainmenta. Zadevo, ki jo poznamo že iz nekaterih drugih fordov, so poimenovali "my private locker".
Družinske prevoznike bo razveselilo tudi dejstvo, da prtljažnik razpolaga s 572 do 1.510 litri uporabne praznine in da lahko takšen capri vleče tudi prikolico do največje dovoljene mase 1.200 kilogramov.
Kar se tiče upravljanja, je to znano že iz eksplorerja in vseh avtomobilov, ki so nastali na isti platformi. Pred voznikom je zato soliden dvodimenzinalni prikazovalnik pomembnih podatkov, ki ga podpira tudi projekcijski zaslon, večina funkcionalnosti pa poteka preko za dotik občutljivih stikali. Na volanskem obroču so ta morda celo preveč občutljiva, saj sem denimo kljub vročini ves čas testa vključeval gretje volana. Seveda pa se tudi vozne načine izbira z obvolansko ročico.
Ford je morda v svet elektromobilnosti sprva vstopil precej obotavljivo in se je z mustangom mach E v začetku malce iskal. Vendar pa je vmes zaostanek gotovo zelo uspešno nadoknadil, kar dokazujejo njegovi novi električni avtomobili, kakršni so explorer, puma gen E in seveda capri.