Globalno utopničost nadomestil evropski realizem

Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel
Malo avtov na sredini svoje življenjske poti doživi tako pozitiven obrat.
Oglej si celoten članek

Ford ecosport je imel do lani precej neevropski pristop. Utopično je upal, da bomo v Evropi sprejeli neprepričljivo indijsko kakovost izdelave, nefordovsko obnašanje na cesti, pa celo rezervno pnevmatiko na zadnjih vratih, ki se povrh odpirajo vstran. Hvala lepa za takšen globalizem! Primerjava PRIMA testa križancev B segmenta je jasno pokazala, kje so konkurentje boljši. 

Danes je ecosport precej drugačen avto, saj je bila medgeneracijska prenova nadpovprečno obsežna. Ni sicer mogla odpraviti nepraktičnega odpiranja zadnjih vrat, se pa zelo pozna, da so prenovo poverili evropskim inženirjem in da ga sedaj izdelujejo v evropski Romuniji. Vidna in čutna kakovost je narasla, v opremi titanium je dobršen del notranjosti oblečen v mehke materiale, trda plastika se je pomaknila v ozadje. A še zdaleč od idealov, testni avto je s seboj prevažal ropotajoče čričke, za katere sem mislil, da smo jih iz avtomobilov pregnali vsaj pred kakim desetletjem.

Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel

Glede notranje praktičnosti je ecosport prav kul avto. V primerjavi z drugimi B-križanci se vstopa in sedi višje, kar bo verjetno predvsem starejši publiki še bolj všeč. Štirje potniki imajo glede na zunanje mere dovolj prostora, prtljažnik je robustno uporaben, ima prilagodljivo dno. Med prednosti ecosporta v razredu je potrebno šteti enostavno rokovanje s funkcijami avtomobila: gladka ročica menjalnika, mehkoben volan, veliki in razločni gumbi klimatske naprave … Vgrajeni Sync3 ima prijazen in logičen vmesnik. Ostaja pa ecosport brez tako pomembnega varnostnega pripomočka, kot je samodejno zaviranje v sili AEB. Precejšen minus.

Na vsa štiri kolesa gnan mali križanec je prava redkost. Še večja redkost pa, da takšen pogon križanec poleg vseh izboljšav dobi že v zrelih letih.

Glavni razlog za tokratni test ecosporta je bil pogon. Vgrajen je bil posodobljen 1,5-litrski dizel s 4x4 pogonom, ki je novost v ponudbi. Z njim se ecosport lahko postavi ob bok dacii duster, mazdi CX-3, suzuki vitari ali seat aroni, ki so med redkimi kompaktnimi križanci z možnostjo štirikolesnega prenosa moči. Pogon deluje le v avtomatskem režimu, to pomeni, da šele ob zdrsu prednjih koles samodejno prenaša do 50 odstotkov moči na zadnji kolesni par, niti ga ni mogoče odklopiti. Morda ecosport res ni takšen robustnež kot kakšen dacia duster ali suzuki vitara, vseeno pa je mogoče po slabi podlagi in v klance priti kar daleč. Za strme spuste sicer nima posebnih pomagal, zanesti se bo treba na precej dolga prestavna razmerja menjalnika in zavore.

Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel

Žal je AWD oznaka na voljo le pri močnejši različici dizla. Ta je tudi zaradi nastavitev menjalnika bolj primeren za višje hitrosti, saj pri nizkih vrtljajih išče pot iz turboluknje. V klancih je zato potrebno pravočasno prestaviti. Poraba vsaj 6,5 litrov na 100 km je nekoliko višja od pričakovanj. Pod črto torej znova velja - 4x4 (in zato obvezni dizel) le, če ju res potrebujete za vaš tip poti.

Ecosport pri hitrejši vožnji daje boljši občutek kot nekoč. Nagibanje so skušali umiriti, ostaja pa dokaj anemičen volan. Zavore delujejo zelo dobro.

Ford ecosport 1,5 TDCi s 4x4 pogonom in v kar bogati titanium opremi stane vsaj 23.260 evrov. Ne sliši se malo in zares ni. Še posebej ob pogledu na cenike Dacie ali Suzukija, ki naj bi bila po vsebini najbližje.

Podatki o vozilu (Ford ecosport 1,5 TDCi 92kW 4x4 titanium)

Motor: 1.499 cm3, dizel
Moč: 92 kW (125 KM) pri 3.600 vrt/min.
Navor: 300 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.096 × 1.765 × 1.653, medosna razdalja 2.519 
Prtljažnik (v litrih): 356-1.238 
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 127 g/km
Zmogljivosti: 181 km/h, 11,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 23.260 
Konkurenti: suzuki vitara, seat arona, dacia duster, renault captur, peugeot 2008, hyundai kona, ...

PLUSI: napredek pri izdelavi, enostavna raba, zavore.

MINUSI: 4x4 le pri najmočnejšem dizlu, turboluknja.

Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel Foto: Saša Despot Ford ecosport dizel

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.