Ima komaj za plastenko, a želi izprašiti male rakete

Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST
Fiesta ST v svet malih raket prinaša številne originalne rešitve in obljublja zabavo v pravem pomenu besede.
Oglej si celoten članek

Ford fiesta ST nadaljuje tam, kjer je končala prejšnja, sicer zelo čislana generacija. Čeprav majhni športni avti, narejeni na osnovi B-avtomobilov, zadnja leta morda niso več tako v modi, pa fiesta ST deluje kot odličen odgovor na potrebe časov - dostopen, napreden, močan, a hkrati tudi vsakdanje kultiviran avto z veliko čustvi.

Od klasične fieste ima ST nekoliko širše in nižje podvozje, ki je v Sloveniji standardno postavljeno na kar 18-palčna platišča. ST motorna maska, odbijači, pragovi in velikanski zadnji spojler na daleč sporočajo, s kom imamo opravka, znotraj so serijski Recaro sedeži in še številni drugi detajli, značilni za športen avto. ST ima lahko tudi polne LED žaromete. 

Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST

Če vse našteto zveni dokaj običajno med tekmeci, kot so renault clio RS, polo GTI, peugeot 208 GTI in opel corsa OPC, pa je nekaj posebnega fiestin pogon. ST ima namreč nov 1,5-litrski aluminijasti motor z le tremi valji, in še od trojice se eden lahko izklaplja in dodatno varčuje z gorivom pri nižjih obremenitvah. Iz "plastenke" pa zaradi številnih inovativnih rešitev pri motorju, turbini in izpušnem sistemu prehaja na prednji kolesni par kar 147 kW moči (200 KM). To je dovolj za razmeroma zelo hitrih 6,5 sekunde do 100 km/h, igla hitrosti se ustavi pri 232 km/h. Menjalnik je vedno ročni šeststopenjski. Obljubljena normna poraba je le 6,0 litra. 

Pri podvozju so uporabili številne rešitve, ki zagotavljajo zelo dobro lego na cesti. Najprej je tu poleg nadzora vektorjev navora še opcijska delna zapora diferenciala, medtem ko so pri zadnji premi, ki v osnovi uporablja torzijski drog, uporabili "ne-enotne, ne-izmenljive smerno navite vzmeti". Karkoli že to pomeni, njihov namen je izboljšanje stabilnosti in agilnosti. Veliki zavorni diski so spredaj prisilno hlajeni. 

Že omenjena poraba želi pokazati, da je fiesta ST lahko povsem vsakdanji avto. To tezo dopolnjuje možnost, da je lahko fiesta ST po novem tudi v petsedežni različici. Za piko na i pa prvič pri ST modelu Ford uvaja še gumb za različne režime vožnje: "normal" je namenjen vsakdanji učinkovistosti, "sport" spremeni motorno mapo za boljšo odzivnost in poglobi zvok, "race" pa dodatno izklopi nadzor zdrsa in zminimalizira posredovanje ESC. Tudi launch control pozna fiesta ST, pravcata posebnost pa je tudi opozarjanje prek lučk, kdaj je nujno prestaviti, podobno kot v formuli 1.

Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST

Že iz klasičnega avta je mogoče v avtu pričakovati veliko serijske varnostne opreme, velja izpostaviti 8-palčni Sync 3 infozabavni vmesnik in premijsko ozvočenje. Dolg je tudi seznam opcijske opreme.

Cena za fiesto ST v akcijski ceni je 24.920 evrov. Trivratna različica je slabih 300 evrov cenejša. 

Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST Foto: Saša Despot Ford Fiesta ST

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 08:39 19. Junij 2018.

    lep ja, cenovno pa nemogoč. Že navadne Fieste, malo opreme zraven, 18 jurjev, ni pa problem tud 24.000. Halooooooo? V …

  • 07:35 19. Junij 2018.

    Zelo lep in cenovno dostopen sportnik.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.