Ford focus po obnovi meri še višje

Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus Foto: Saša Despot Ford focus
Ford focus z novim 1.5-litrskim dizelskim motorjem in infotainment sistemom je ujel konkurenco še na zadnjih področjih, na katerih doslej ni preveč blestel.
Oglej si celoten članek

V roke sem dobil ključ, oziroma zaradi opreme titanium pravilneje obesek forda focusa karavana, v katerem je po pritisku na gumb zabrnel povsem sveži dizel. Kaj je novega, je uspel obdržati mesto med najboljšimi, je nekoliko spremenjena podoba z atraktivnejšim nosom vse, kar ponuja v ostri tekmi z ostalim? Focus me ni pustil razočaranega, nasprotno, še enkrat več je potrdil, da v velikostnem in cenovnem razredu, ki se imenuje po njegovem največjem nemškem tekmecu, težko najdemo boljšo alternativo.

Dopiljeno podvozje, varčen motor

Že pred prenovo si je podvozje verjetno zaslužilo naslov najboljšega glede agilnosti, sedaj je z nekaterimi spremembami tudi tišji med premagovanjem slovenskih cestnih jam. Ostaja blag občutek trdote, a vozniki bolj dinamične sorte ga bodo le cenili.

Foto: Saša Despot Ford focus Še bolj je zanimiva sprememba pri motorju, saj je 1,6-litrskega dizla nadomestil za deciiter manjši agregat. Čeprav bi si želel, da bi se na polno zavrtel še pri kakih sto ali dvesto vrtljajih nižje, je velik korak naprej v primerjavi z lenobnim predhodnikom in je pusti zelo dober vtis glede vsestranske uporabnosti - z njim nos ne deluje pretežko v ovinkih, odličen je glede porabe v vseh režimih vožnje. Na testu sem zlahka držal porabo pri 5,6 litra, tudi pri dinamičnem krogu je računalnik kazal pod šestimi litri. Avto z njim res ni ravno šprinter, a vse ostalo "štima."

Menjalnik? Dobesedno v malem prstu, za hitro, a natančno premikanje med prestavami zadostuje mezinec. Vzor tudi premium znamkam in njihovim ročnim menjalnikom! Focus je na voljo tudi z dvosklopčno avtomatiko, po novem tui z naperki ob volanu.

Napredna pomagala ne dovoljujejo stresa

Focus mi je všeč zaradi številnih naprednih sistemov, ki jih ponuja. Danes že samoumeven je sistem city AEB za samodejno zaviranje, pa nova generacija držanja vozila znotraj svojega pasu, ki deluje dvostopenjsko in vozniku čim manj moteče samodejno popravlja volan. Tisti bolj mrzle sorte bodo cenili možnost ogrevanega volana, oni s fobijo pred parkiranjem enega najboljših in najbolj enostavnih asistentov na trgu ta hip, na listi doplačil je tudi radarski tempomat, pa izbira barve notranje osvetlitve z vrtenjem gumba ...

Kaj pa me je pustilo mlačnega? Odločilnih zamer je malo, a vseeno zgolj 490 litrskih prtljažnik v tem razredu, v katerem se nekateri tekmeci dotikajo ali celo presegajo mejo 600 litrov, ni dovolj. Je pa prostor tam zadaj vsaj dobro premišljen. Tudi prednji sedeži so rahlo razočaranje, saj ne nudijo dovoljšnega udobja za stegna, medtem ko je sicer ličen nov trikraki volan naredil korak nazaj glede upravljanja s tempomatom. Če je bilo to pri prejšnji različici mogoče miže, sem moral sedaj čisto vsakič za začasno prekinitev in vnovično vzpostavitev hitrosti odmikati pogled s ceste.

Ford focus 1,5 TDCi 8 kW karavan (titanium)

Motor:1.499 ccm, 88 kW (120 KM), 270 Nm od 1.750 vrt./min


Poraba na testu:5,6 l/100 km, 98 g CO2/km


Zmogljivosti:193 km/h, 10,7 sek 0-100 km/h


Cena:23.140 (osnovni)/28.710 (testni)

AvtoTest


Podvozje, pomagala, motor, poraba.


Sedeži, tempomat.

Udobje.

Focus je dinamičen avto, a hkrati tudi izrazito moderen glede vsega, kar danes zahteva na vse strani povezan lastnik. S prenovo je namreč pridobil nov osempalčni Sonyjev infotainment sistem, ki je enostaven za rabo in informativen, omogoča tudi vzpostavitev wi-fi točke in podobno. Zaradi njega je hvalevredno precej manj tipk, prstom bolj prijazne pa so odslej tiste za upravljanje klimatske naprave.

 
Pogon.

Focus med vožnjo riše nasmeh na usta, saj gre za izredno stabilnega karavana. Tudi s šibkejšim dizlom je lahko dinamičen, med ovinki pa kar noče in noče pokazati najmanjšega znaka popuščanja. Najboljši! Da pa ne bi mlajši vozniki zašli v preveliko skušnjavo, je tu še rešitev MyKey, ki prek drugega ključa omogoča nadzor nad nekaterimi omejitvami med vožnjo.

 
Konkurenti.

Gneča je precejšnja, da so opazni, morajo biti tako praktično vsi tekmeci vsaj na kakšnem področju talentirani. Tu so predvsem honda civic tourer z impresivnimi 624 litri v prtljažniku, pa moderni peugeot 308 SW, ali prilagodljiva kia ceed SW in hyundai i30 CW. Kot glavna rivala vseeno vidim vsestransko dovršenega golf varianta in njegovo morda celo boljšo “senco” seat leona ST. Astri sportstourer in meganu grandtour pa so leta že vzela sapo.

 
Vrednost.

Focus karavan z 88-kilovatno različico novega dizla in solidno opremljenostjo stane brez popusta od 21.210 evrov dalje, kar je malce manj od šibkejšega 1,6 TDI golfa variant, a dražje od leona ST. Dodobra obloženi testni focus s precej dodatne opreme je s ceno poskočil do 28.710 evrov, a je popust vrednost pocenil na za videno in občuteno povsem sprejemljivih 24.610 evrov.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.