Ford napovedal: leta 2021 brez volana

Foto: Ford
Foto: Ford
Ford je dokaj natančno napovedal, kdaj bo bo imel na cesti floto varnih avtonomnih vozil.
Oglej si celoten članek

Vsi govorijo o avtomobilih, ki bodo sposobni vsaj večji del poti prepeljati v avtonomnem režimu brez posredovanja voznika. Le malo proizvajalcev pa si upa natančneje napovedati časovnico za velikoserijske modele. 

Ford je kljub vsem današnjim pomislekom in vprašanjem, ki jih še postavlja avtonomna vožnja, vseeno pogumno napovedal, da bo imel čez pet let na cestah že floto svojih avtonomnih vozil. To je v torek na tiskovni konferenci v Fordovem raziskovalnem centru v kalifornijskem Palo Altu povedal Mark Fields, glavni izvršni direktor koncerna.

Brez volana in zavor!

Fields sicer ni posebej razpravljal o letu 2021, povedal je le, da je Fordova vizija "radikalno" drugačna od tistega, kar se trenutno nahaja na ameriških cestah. "To pomeni, da [v avtu] ne bo volana in ne bo zavornega pedala." In dodal, zakaj je Fordova napoved tako daljnosežna: "Če bi nekdo pred desetimi ali pa komaj petimi leti dejal, da bo glavni direktor katerega od največjih ameriških proizvajalcev napovedal masovno proizvodnjo polno avtonomnih vozil, bi ga verjetno imenovali za norega oziroma  prismuknjenega, ali pa kar oboje."

Foto: EPA Mark Fields, Ford Da se Ford zaveda zaveze, ki jo je dal, kaže tudi podatek, da bodo močno okrepili razvojni oddelek v Palo Altu. Pri razvoju si bodo pomagali tudi z izraelskim podjetjem Saips, ki so ga kupili nedavno in ki je specializirano za računalniški vid, ključno tehnologijo pri avtonomnih avtih, poroča New York Times. 

Avtonomna vozila bodo pretresla industrijo, vsi ne bodo veseli

Vrste proizvajalcev, ki napovedujejo avtonomna vozila, se torej širijo. A prometni analitiki opozarjajo tudi na dvorezni meč avtonomnih vozil, saj utegne v trenutku, ko bo njihova prodaja dosegla kritično maso, strmoglaviti proizvodnja avtov.

Ljudje se bodo namreč od takrat množično posluževali servisov prevoza in bodo veliko manj vezani na lastniške atomobile. Klasični proizvajalci avtov se tako vse bolj spreminjajo v mobilne družbe, ki poleg izdelave štirikolesnika nudijo tudi servise prevozov. To že masovno počneta denimo Mercedes-Benz ali BMW.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.