Fordova kuga za umirjene in dinamične voznike

Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga
Kuga je z modelskim letom 2015 dobila nekaj tehničnih novosti, tudi nov, še zmogljivejši dvolitrski turbodizelski agregat v ponudbi, ki je cenovno zelo primerljiv s starim šibkejšim, ki pa so ga pri nas umaknili iz ponudbe ravno v času, ko sem ga preizkušal.
Oglej si celoten članek

Zdaj že upokojeni dvolitrski turbodizelski agregat z 120 kilovatov moči sem preizkusili v kombinaciji z štirikolesnim pogonom , samodejnim šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, vozilo pa je imelo za nameček najbolj založen paket opreme.

Največja novost je torej nova različica dvolitrskega turbodizelskega agregata, ki sicer poganja veliko večino kug. V prid večje zmogljivosti so motorju moč povečali za 12,5 kilovatov (17 KM), tako, da zdaj vrh ponudbe predstavlja različica z 132 kilovati moči (180 KM). Sam sem preizkusili različico z 120 kilovatov moči, ki ima 340 Nm navora, 60 Nm manj kot z novim, zmogljivejšim agregatom.

Prav je, da se je poslovil

Ko se je stara različica dvolitrskega dizla poslovila, so sicer pri Fordu ponujali visok popust, več kot 6.000 evrov, brez popusta pa so zmogljivejšo različico celo pocenili.

In prav je, da se je stari pogonski agregat poslovil, saj je v ponudbi tudi dvolitrski TDCi agregat z 110 kilovatov moči, ki v praksi ni bistveno slabši, tako pri pospeševanju, kot porabi. Kuga je zaenkrat pri nas edini športni terenec v Fordovi ponudbi, pod njim bo kmalu ecosport, nad njim pa edge.

Izdelana je na isti platformi kot focus, ki v svojem razredu po vozni dinamiki prekaša tudi golfa. Nič čudno, da se kuga po asfaltu pelje zelo dobro. Krmilni mehanizem je električen, volan je v roki lahkoten in natančen.

Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga

V ovinek suvereno

Nagibanju se zaradi visokega težišča vseeno ne moremo izogniti, a to ni pretirano, tudi zaradi elektronike, ki nadzoruje razporejanje moči med obe osi, da se zmanjša premajhno obračanje volana in s tem izboljša nadzor nad vozilom. Med pospeševanjem v ovinkih elektronika po potrebi večjo količino moči motorja usmeri na zunanja kolesa, ki imajo večji oprijem. To stori hitro in za voznika neopazno.

Na avtocesti se kombinacija dvolitrskega turbodizla in samodejenga menjalnika izkaže za zelo udobno in zmogljivo kombinacijo, je pa takrat nekoliko glasen. Na avtocesti porabi okoli osem litrov. Hkrati je kuga še vedno zelo okreten avtomobil tudi v mestih. Avtomobil z maso 1,7 tone pospešuje hitro, pri tem bi mu bil bolj v pomoč ročni menjalnik, a je tudi samodejni dovolj športen, le obvolanskih naperk ni imel. Kuga dovoljuje tudi bolj športno vožnjo, a takrat računajte na dvolitrsko številko v kategoriji poraba na potovalnem računalniku. Na drugi strani se lahko z zelo umirjeno vožnjo približate tudi zgolj petlitrski porabi. Motor je torej dobra kombinacija ekonomičnosti in dinamike, zadovoljil bo tako umirjene, kot dinamične voznike.

Foto: Anže Petkovšek Ford Kuga

Nekaj za ljubitelje tehnike

Serijski Auto-Start-Stop je zelo odziven, hitro ugaša in zaganja motor, zato je stanje na semaforjih nemoteče. Nov je parkirni asistent, ki so ga pri Fordu izpilili do te mere, da si upam trditi, da parkira hitreje in bolj natančno od večine voznikov. Tisti, ki mu ne zaupajo, pa se lahko zanesejo na vzvratno kamero, s katero so pri Fordu odpravili slabšo preglednost nazaj. Zanimiva tehnološka rešitev je grafični prikaz razporejanja navora na posamezno kolo s pomočjo črtne kode. Všečno za tiste, ki so zaljubljeni v tehniko. Pohvaliti moram še audio sistem z desetimi zvočniki.

120-kilovatnega dvolitrskega turbodizla ni več na ceniku, zamenjal ga je 132-kilovatna izvedenka, ki s popustom v višini 2.900 evrov, štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom stane 33.350 evrov, a tudi tu še ni vrh, saj je imel testnik še za 5.500 evrov dodatkov. Moje mnenje je, da boste čisto spodobno shajali tudi s 110-kilovatnim dvolitrskim turbodizlom, ki v enaki kombinaciji tehnike in oprem, kot najbolj zmogljiva različica, stane 27.550 evrov.

Podatki o vozilu: (Ford kuga 2,0 TDCi 4x4 powershift)
Motor: dizelski, štirivaljni, 1.997 ccm
Najvišja moč: 120 kW (163 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 340 Nm med 2.000 in 3.250 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.524 x 1.838 x 1.703, medosna razdalja 2.690
Najvišja hitrost: 196 km/h
Pospešek: 10,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 456
Poraba na testu: 8,0 litra, 162 g CO2/km
Cena (v evrih): Ni več na ceniku

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.