Forenziki razvozljali Teslin softver

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y
Foto: Anže Petkovšek Tesla Y
Nizozemski inštitut za forenziko NFI je razvozlal softversko kodo podjetja Tesla Motors in pridobil podatke o razvpitih nesrečah s smrtnimi izidi zaradi neprimerne uporabe tehnologije za avtomatizirano vožnjo.
Oglej si celoten članek

NFI je namreč ta teden objavil, da so s pomočjo obratnega inženiringa prodrli v softversko kodo podjetja Tesla Motors oziroma avtomobilov te ameriške znamke in prišli do kritičnih podatkov v zvezi s poročili o nesrečah Teslinih avtomobilov in tehnologiji za avtonomno vožnjo, ki je bila vzrok za nesreče.

Preiskava Zaradi zlorabe priljubljene funkcije v avtomobilu številne nesreče

Pridobljeni podatki bi lahko pomagali tudi pri preiskovanju vzrokov za prihodnje prometne nesreče podobnega tipa, sploh vpričo dejstva, da je Tesla Motors zaradi pomanjkljivosti v zvezo z varnostjo tudi pod preiskavo ameriških oblasti.

Širša preiskava

Novica o uspehu nizozemskih forenzikov namreč sovpada z intenzivno raziskavo, ki jo v zvezi s Tesla Motors izvaja ameriški urad za avtomobilsko varnost NHTSA . NTHSA je avgusta odprl raziskavo o več prometnih nesrečah, ki bi jih lahko povzročila neustrezna uporaba Tesline tehnologije za avtomatizirano vožnjo.

Foto: NHTSA Tesla model 3 na testih trčenj NHTSA

NFI je raziskavo o varnostnih podatkih Teslinih vozil sicer odprl po prometni nesreči s smrtnim izidom, v katero je bil avtomobil ameriške znamke vpleten leta 2016. S pomočjo obratnega inženiringa so ugotovili, da je avtomobilski računalnik ponesrečene tesle shranil veliko več podatkov, kot pa so pred tem verjeli.

Neustrezna in nevarna uporaba

Raziskava je razkrila tudi, da je bil za nesrečo dejansko kriv Teslin sistem za avtomatizirano vožnjo. Smrtno ponesrečeni nizozemski voznik tesle je namreč pred nesrečo vključil radarski tempomat, pozabil pa je vključiti tudi sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, zato je to zapeljalo naravnost v nasproti vozeči avtomobil.

11 sekund! Vožnja, s katero je model S zasenčil vse!

Avtor študije Francis Hoogendijk je poudaril, da bo dostop do podatkov raziskovalcem omogočil bolj natančen vpogled ne le v to nesrečo, ampak v potek nesreč in vlogo asistenčnih sistemov v njih nasploh.

Tesla model Y Vozili smo verjetno najbolj vroč avto na svetu ta hip

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 08:47 28. Oktober 2021.

    "Raziskava je razkrila tudi, da je bil za nesrečo dejansko kriv Teslin sistem za avtomatizirano vožnjo. Smrtno ponesrečeni nizozemski voznik …

  • 08:28 28. Oktober 2021.

    Zanimivo glede na to, da je delano za pregovorno glupe Jenkije. Pri moji gajbi moram izrečno zahtevati izklop radarja in …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.