Mercedes-Benz je sedem let po koncu druge svetovne vojne trdno stal na nogah. Vodilni možje v
Stuttgartu so podprli zamisel o izdelavi prvega povojnega superšportnega avtomobila, ki bi s svojim
videzom in tehnologijo v najboljši luči predstavil dosežke strokovnjakov Mercedes-Benza. Leta 1952
so pri Mercedesu na legendarno dirko Mille Miglia poslali prvi prototip nevsakdanjega kupeja, na
katerega pa se skoraj nihče ni preveč oziral. 6. februarja leta 1954 pa so pri Mercedesu na
avtosalonu v New Yorku predstavili senzacijo, model mercedes 300 Sl coupe v tradicionalni
stuttgartski športni srebrni barvi.
Zvezda je bila rojena! Zapeljiv videz prelepega avtomobila je očaral prav vse. Fantastična
koncepcija nizkega športnega avtomobila z dolgim pokrovom za motor in majhno kabino z do takrat
nevidenimi vrati, ki so se kot galebja krila odpirala proti nebu in ustvarila občutek, da bo
avtomobil poletel, so skupaj z neverjetno elegantnimi, a hkrati športnimi linijami mercedes 300 SL
spremenili v sanjski avtomobil. Nemogoče se je bilo odločiti, ali je lepši gullwingov prednji konec
z dominantno masko in kromiranim odbijačem ali morda bočna linija z genialnimi krilci nad blatniki
in popolnimi odprtinami za zrak izza prednjih koles ali pa seksi ritka.
Kupe pa je bil senzacija tudi s tehničnega vidika. Šasija je bila narejena iz posebnih cevi,
napredni trilitrski šestcilindrični motor pa je bil postavljen vzdolžno, da bi dosegli čim nižjo
linijo nosu avtomobila. Ob tem je bil gullwingov motor R6 prvi na svetu z direktnim vbrizgom goriva
v cilindre, sistemom, ki so ga drugi proizvajalci začeli uporabljati 45 let pozneje. Z direktnim
vbrizgom goriva je gullwingov motor razvil 29 kW/40 KM več v primerjavi s klasično različico.
Seveda je moral imeti vrhunski športni avtomobil tudi "vrhunsko" ceno. 26 tisoč takratnih nemških
mark se ne sliši veliko, vendar pa je to za tiste čase pomenilo pravo bogastvo. Za navadne smrtnike
je bilo vozilo le predmet želja, bogataši, ki jih ni manjkalo, pa so nemudoma pomahali s šopi
denarja. Kupci so bili tako hollywoodske kot športne zvezde, bogati poslovneži in šejki z Bližnjega
vzhoda. Jordanski kralj Hussein, Sophia Loren, Tony Curtis, Stirling Moss so samo nekatere slavne
osebe, ki jih je premamila brezmejna lepota mercedes-benzovega kupeja.
Športni avtomobil prihodnosti je postal resničnost. Ob vseh tehničnih rešitvah in z videzom
superšportnega avtomobila so vsi z nestrpnostjo čakali na prve testne vožnje. Ugledni nemški
časopis Auto, Motor und Sport je takole opisal 300 SL:
"Izmed vseh današnjih športnih avtomobilov je mercedes-benz 300 SL najbolj fascinanten
avtomobil od vseh sanjskih avtomobilov." Britanski AutoSport je pisal:
"Mercedes-Benz 300 SL je avtomobil s prečudovitim zunanjim videzom in skoraj neverjetnimi
sposobnostmi. Njegova oblika in tehnična kakovost mejita na popolnost, cel koncept pa predstavlja
brezkompromisno realizacijo novi idej, ki jih uteleša avtomobil."
Ameriški Road&Track ni bil nič manj navdušen:
"Ko udobno notranjost združite z izjemno dobrim upravljanjem, skoraj zastrašujoče dobro lego na
cesti, lahkim, a istočasno natančnim volanom ter sposobnostmi, ki so na najvišji možni ravni,
takrat lahko rečemo le: športni avtomobil prihodnost je postal resničnost." Gullwingov
šestcilindrski motor prostornine 2996 ccm je bil spredaj postavljen vzdolžno, imel je le dva
ventila na cilinder in že prej omenjen direkten vbrizg goriva v cilindre. Največja moč motorja je
bila 158 kW/215 KM pri 5800 vrt./min, kar je bilo dovolj za vrhunske sposobnosti 1293 kilogramov
težkega avtomobila. Z mesta do sto kilometrov na uro je pospešil v 7,2 sekunde, največja hitrost je
bila za cestni avtomobil za tisto obdobje neverjetnih 232 sto kilometrov na uro.
Mercedes je z modelom SL nastopal tudi na raznih športnih tekmovanjih. Ob serijskem
tekmovalnem modelu so naredili tudi specialni tekmovalni model 300 SLR z osemcilindrskim motorjem
največje moči od 276 do 310 KM. S tem modelom je leta 1955 Stirling Moss zmagal na legendarni dirki
Mille Miglia ter v Nemčiji, na Švedskem, Irski in na Siciliji, kar je srebrni puščici iz Stuttgarta
prineslo naslov ekipnega svetovnega prvaka. Do leta 1957 je Mercedes-Benz izdelal 1400 primerkov
tega fascinantnega avtomobila. Če bi si danes zaželeli gullwinga, morate imeti poleg denarja tudi
srečo, da vam ga kdo sploh proda. Ohranjenih primerkov je le malo, "poštena" cena odlično
ohranjenega primerka legende, ki je leta 1999 prejela priznanje za športni avtomobil stoletja, pa
je okoli 250 tisoč evrov.
Galeb, ki pa ni letel
Eden in edini. Najlepši mercedes vseh časov. Najlepši kupe vseh časov. To je le nekaj laskavih pohval za mercedes-benz 300 SL coupe, znan tudi kot gullwing.