Ko gre z obliko, je seveda geely starray s štirikolesnim pogonom enak kot različica s prednjim pogonom. To pomeni, da ima kljub zadržani celostni podobi tudi kar nekaj elementov, ki mu zagotovijo, da na cesti ne ostane neopažen in da je tudi na daleč prepoznaven.
Med opazne elemente gotovo spada zajetna maska, ki jo voznik avtomobila spredaj v vzvratnem ogledalu gotovo opazi. Zanimive so tudi v več svetlobnih segmentov razdeljene sprednje luči. Tudi preostala karoserija ima precej klinastih oblik, ki pa jih učinkovito zgladijo zaobljene, ki jih tudi ni malo.
Če je, z nekaj markantnimi izjemami, geely starray oblikovno malce zadržan avtomobil, pa to ne velja za njegovo velikost. Čeprav se uradno uvršča v segment C-SUV, to naredi na "kitajski način", predvsem z dolžinsko raztegnjeno platformo, zato se uvršča med največje predstavnike svojega razreda.
Prostorna digitalizirana kabina
Dolga karoserija, in tudi medosna razdalja, se seveda odražata v prostorni kabini. Na sprednjih sedežih v avtomobilih tega segmenta pričakujemo prostornost, a zelo prostorno je tudi zadaj. Pred zadnjo klopjo je veliko prostora za kolena, dovolj prostora pa je tudi za glave odrasli potnikov. Tudi sedi se dovolj udobno. S 650 do 1.610 litrov prostornine je soliden tudi prtljažnik.
Kabina je sicer urejena precej zadržano in predvsem prečiščeno. Na armaturni plošči izstopa predvsem trak iz zloščene plastike, v katerega je brezšivno integrirana digitalna instrumentna plošča, ki pregledno prikazuje podatke in jo je mogoče z gumbi na obvolanskih ročicah in volanu tudi precej prilagajati.
V notranjosti so sicer fizična ostala le stikala na volanskem obroču, obvolanskih ročicah in za upravljanje šip, vse drugo pa je bolj ali manj digitalno. Tudi upravljanje zunanjih ogledal, na primer, morate najprej vključiti preko zaslona in šele potem lahko za nastavitev uporabite fizični gumb na desni strani volanskega obroča. Na velikem osrednjem zaslonu se sicer prikazuje tudi štiridimenzionalni pogled na avtomobil in njegovo okolico, ki je koristen predvsem med tesnimi parkiranji.
Žal pa za solidno uporabo infotainmenta še vedno ni prav dobro poskrbljeno. Radio denimo še vedno ne omogoča sprejema signala DAB+, pomanjkljivo pa je tudi zrcaljenje pametnih telefonov. Lastniki Applovih telefonov se ne bodo pritoževali, žal pa to ne velja za telefone z Googlovim sistemom, za katere je potrebna uporaba zelo nerodne aplikacije. Če ne prej, obupate, ko zadeva od vas zahteva potrditve v kitajskem jeziku s kitajskimi pismenkami.
Turbobencinski motor in AWD
Lična je tudi ročica za upravljanje 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki je v testnem avtomobilu sodeloval s 175-kilovatnim 2,0-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom. V primerjavi z različico s prednjim pogonom ni drugačen čle motor, ampak tudi menjalnik, saj namesto za dvosklopčni v tem primeru gre za samodejni menjalnik s pretvornikom navora. Seveda pa je tudi še samodejni štirikolesni pogon.
Kljub precej večji moči se med vožnjo izkaže, da kombinacija samodejnega menjalnika in štirikolesne pogonske tehnike motorju vzame kar nekaj moči. Sistemu zato najbolje ustreza zmerna vožnja brez navdušenih pospeševanj, čeprav se nad pomanjkanjem dinamike tudi ne bi mogli zares pritoževati. Je pa res, da poraba goriva ob priganjanju hitro naraste krepko nad uradno zapisanih 8,3 litra bencina na sto kilometrov.
Podvozje, štirikolesna klasika z McPhersonovima vzmetnima nogama spredaj in večvodilno premo s teleskopskimi blažilniki zadaj, dobro opravlja delo in avtomobil solidno zadržuje na cesti.Poleg tega ugodno zgladi neravnine tudi na slabši makadamski podlagi. Starray AWD ima poleg drugih voznih tudi "offroad" program, ki mu omogoči tudi nekaj vožnje pa manj urejeni podlagi, vsekakor v okviru tega, kar je pri nas sploh dovoljeno.
Geely starray 2,0 GF AWD, kot se je s polnim imenom predstavil testni avtomobil, se je izkazal za solidno vozilo, ki ponuja veliko prostora za svoj razred in je, z izjemo nekaj sitnosti z infotainmentom, tudi solidno zaokrožen avtomobilski paket, ki omogoča celo izlete na lažje brezpotje. Cenovno sicer ni tako zelo ugoden, saj je zanj treba odšteti 38.990 evrov, a se nam ob cenah tekmecev to zdi dovolj razumno.
Ko pogledam večino Kitajcev in jih primerjam z evropskimi, mi je takoj jasno da so evropski avti sto let za …