Glasbeni hyundai igra na sveže note

Foto: Žurnal24 Spremembe na sonati so bolj nežne narave, vse bodo opazili le dosedanji lastniki Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Sonata je na trg, v podobi kot smo jo poznali od danes, prišla leta 2004. Z njo so pri Hyundaiju uvedli bolj evropsko naravnanost, tako kar se tiče oblikovnih potez kot tehnike in tehnologije.
Oglej si celoten članek

Sedaj so na modelu opravili prvo lepotilno kuro, šlo pa je zgolj za zmanjševanje prvih gub, ki jih je sonata na svoji poti nabrala. Je povsem enakih mer, nudi več opreme, moči in nadzora. Je pa tudi kar občutno, in po našem mnenju neupravičeno, dražja.

Kozmetična prenova, ki smo ji priča danes, je prinesla nekaj svežine, so se pa oblikovalci osredotočili predvsem na predrugačenje motorne maske in prednje luči. Maska je sedaj večja in bolj poudarjena, večja so tudi svetila in prednji odbijač. Na boku najdemo nova platišča, druge spremembe so še bolj neznatne. Na zadku so bile stvar prenove zadnje luči in odbijač.

Modernejši vozni ambient
V notranjosti opazovalec najprej opazi drugačno in bolj sodobno oblikovano sredinsko konzolo, ki prejšnji sonati res ni bila več v ponos. Sami v njej vidimo določeno podobnost s sredinskimi konzolami v nekaterih lexusovih modeli, kar lahko sonati štejemo le v prid. Zgolj lastniki predhodnice pa bodo opazili drugačna stikala na vratih in še nekatere druge manjše novosti. Nov je tudi avdio sistem z večjimi stikali in predvajalnikom CD/MP3. Prostornost je bila že prej ena večjih odlik sonate in tako je tudi sedaj, sedeži so po želji in proti doplačilu odeti v usnje, v tem primeru sta prednja dva ogrevana.

Prtljažnik sprejme 523 litrov kar je enako kot prej, je pa povečljiv, nalaganje pa dovolj enostavno. S stališča varnosti velja sonata za varen avtomobil, saj je poleg elektronskih sistemov vključno z ESP in varnostnimi blazini po celotni dolžini opremljena še z aktivnimi vzglavniki na prednjih sedežih in zmečkljivimi conami na prednjem in zadnjem delu.


Neprepričljiv AGSC

Podvozje je bilo prav tako deležno prenove, Spredaj najdemo dvojna prečna trikotna vodila in Mc Phersonovi vzmetni nogi, zadaj pa prostorsko premo. Nov je tudi hyundaijev sistem aktivnega nadzora geometrije podvozja imenovan AGCS, ki veča stabilnost in izboljšuje lego v zavojih. Sistem deluje tako, da elektronski senzorji nadzorujejo nagibanje karoserije in temu primerno prilagajata geometrijo zadnjih koles, s čimer vsaj teoretično vozilo dobi značilnosti štirikolesnega volana 4WS. V praksi se je izkazalo, da res bolj teoretično.

Za Slovence dva motorja
Motorja, namenjena slovenskemu trgu, sta dva in sicer dvolitrski bencinski, ki pa po novem zmore 121 kW ali 164 KM (prej 109 kW ali 144 KM) in 197 Nm največjega navora (prej 189 Nm). V pomoč mu je petstopenjski ročni menjalnik, po želji, pri obeh agregatih, lahko ročni menjalnik zamenja štiristopenjska avtomatika. Bencinski motor  sonato požene do končnih 207 km/h (oz. 194 km/h), prvo "stotico" pa doseže v 10,9 sekunde. Povprečna poraba pri tem znaša 7,7 litra, povprečni izpust CO2 na prevožen kilometer pa 183 gramov.

Dizelski motor je prav tako dvolitrski in je tako kot bencinski brat pridobil na moči in navoru. Zmore največjo moč 110 kW ali 150 KM (prej 103 kW ali 140 KM), navor je ostal isti in znaša 305 Nm, doseže pa ga že pri 1.800 vrtljajih. Menjalnik je tu šeststopenjski ročni. Tako motorizirana doseže največjo hitrost 203 km/h, za dosego stotice bo preteklo 11,1 sekunde, pri avtomatiki pa 11,6 sekunde. Dizelski agregat se bo v povprečju zadovoljil z šestimi litri plinskega olja, v ozračje bo v povprečju izpustil 159 g CO2 na prevožen kilometer.  Ostala motorja sta ponovno bencinsko gnana in sicer 2,4-litrski štirivaljnik, ki zmore 128 kW ali 174 KM, še močnejši pa je 3,3-litrski V6, ki zmore 184 kW ali 250 KM. Slednja imata kot opcijo na voljo tudi petstopenjski avtomatski menjalnik. Omenjena motorja za sedaj, nista namenjena prodaji na tej strani Alp.


Dve opremi

Opremska paketa sta  dva in sicer style in premium, mogoče si je omisliti tudi nekaj dodatkov s seznama doplačil. Style pomeni celostno varnostno opremo, samodejno klimatsko napravo, usnje na volanu in prestavni ročici, radio s CD in MP3 predvajalnikom in upravljanjem na volanu, potovalni računalnik ter 16 palčna platišča iz lahke litine. Premium je bogatejši še za palec večja platišča, samodejno zatemnitev vzvratnega ogledala, usnjene sedeže, prednja sta električno pomična in ogrevana, ter USB priključek.

Občutno dražja
Cene za novo sonato se pričnejo pri 20.490 evrih, kolikor stane sonata z dvolitrskim bencinskim motorjem in paketom opreme style. To pomeni, da je sonata za dobrega tisočaka dražja, res pa je da ima motor več moči, avtomobil pa je tudi bolje opremljen. Vseeno pa je razlika kar velika in težko opravičljiva glede na to, da gre za kozmetično prenovo.

Premium paket je še dva tisočaka dražji, enako stane manj opremljena sonata z dizelskim motorjem. Doplačilo za dizelsko s premium paketom znaša ponovno dva tisoč evrov. Doplačilo za avtomatiko je 1.223 evrov, 23 manj boste morali primakniti za sistem AGCS.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.