Nissan ugasnil proizvodnjo svojega znamenitega modela

Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R
Nissan je ugasnil proizvodnjo svojega znamenitega modela GT-R, ki je zaradi svojih zmogljivosti lahko osmešil marsikateri precej dražji športni avto.
Oglej si celoten članek

Po 18 letih proizvodnje se zaključuje zgodba enega najbolj ikoničnih športnih avtomobilov na svetu – nissan GT-R R35, znan tudi kot 'godzila', je zapustil proizvodno linijo, so sporočili pri japonskem proizvajalcu. Predstavljen je bil zdaj že leta 2007, GT-R pa hitro postal simbol japonske avtomobilske moči, inovativnosti in strasti do hitrosti.

GT-R (skyline) je sicer športni avto, ki ga izdelujejo že od leta 1969, model GT-T R35 pa pripada peti generaciji. Podrobno o tem vozilu smo pisali v posebni reportaži s slovenskim lastnikom. 

Zakaj je bil GT-R R35 tako poseben?

Ena glavnih prednosti je bila kombinacija moči, natančnega podvozja in vgrajene tehnologije, ki je omogočala nadpovprečne športne zmogljivosti tudi na pravih dirkališčih. Pod motornim pokrovom je bil vgrajen 3,8-litrski V6 biturbo motor, ki je že v osnovni različici proizvedel več kot 350 kW (480 konjskih moči), z naprednimi različicami pa še več. Krona je bil GT-R nismo s 441 kW (600 KM).

Štirikolesni pogon (ATTESA E-TS) in dvojna elektronika za nadzor stabilnosti so vozniku omogočali zanesljivo lego na cesti in nadzor tudi pri ekstremnih hitrostih.

Izdelava GT-R je bil znana po japonski pedantnosti. Vsak motor VR38 je v celoti sestavil en sam mojster, imenovan takumi. Za sestavo je potreboval 6 ur.

V vsem 18-letnem obdobju je motorje za 48.000 izdelanih GT-R sestavljalo samo 9 takumijev.  

Zasluga za takšne zmogljivosti gre za tiste čase zelo inovativnima vzmetnemu in zavornemu sistemu, ki sta omogočala zelo natančno vodljivost, medtem ko je aerodinamična oblika zmanjševala upor in povečala pritisk k tlom pri veliki hitrosti.

Foto: Žurnal24 Nissan GT-R

Godzila je bil hkrati tako zelo vozen vsakdanji avto kot zmogljiv dirkalnik. Med drugim je bil petkrat šampion prestižnega tekmovanja serije Super GT GT500, svojčas je bil to tudi najhitrejši serijski avto na Nürburgringu. V Guinnessovo knjigo rekordov pa se je avto vpisal tudi zaradi najhitrejšega drifta pri kar 304,96 km/h.

Prav zaradi svoje dostopnosti in dosegljive cene v primerjavi s konkurenco je GT-R postal globalni fenomen. 'Godzila' je na stezah in cestah po svetu redno dokazovala, da zmore japonska avtomobilska industrija zmore konkurirati najbolj elitnim evropskim in ameriškim športnim avtomobilom.

Zadnje vozilo, T-Spec v izvedbi Premium v barvi Midnight Purple, je namenjeno kupcu na Japonskem.

Več kot tretjino vseh izdelanih avtov so prodali na Japonskem.

Nissan je ob zaključku proizvodnje GT-R R35 v svoji japonski tovarni Točiga poudaril, da se bo oznaka GT-R prej ali slej vrnila. V kakšni podobi in ali bo šlo znova za samostojen športni model, pa je v tem trenutku še niso želeli povedati. 

Kar nekaj modelov GT-R se je in se še vedno vozi tudi po Sloveniji. Vozil ga je tudi nekdanji slovenski reprezentant Uroš Slokar. 

Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R Foto: Nissan Nissan GT-R

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 18:18 31. Avgust 2025.

    Zasledil sem, da se za 214.000 evrov prodaja 4 leta star GT-R s 550 KM... Res je, da gre za …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.