Tehnični podatki
|
|
Motor: Bencinski štirivaljni turbo, prostornina 1998 ccm, največja moč: 194 kW
(264 KM) pri 5300 vrt./min., največji navor: 353 Nm pri 2000 vrt./min., pogon na zadnji kolesni
par, petstopenjski ročni menjalnik.
|
GT je neoklasičen roadster, neoklasičen zato, ker ne nudi zasnove "vse zadaj", ima pa zadnji pogon in potniško kabino, ki je potisnjena neposredno nad zadnji kolesni par. Nad potniško kabino je še pomična streha, ki dobro tesni, slabše pa se odreže njen odpiralno-zapiralni sistem, ki je prezapleten in zahteva, da voznik iz avta celo izstopi. GT ima tudi zgolj dve varnostni zračni blazini, kar je dodaten minus.
Vizualno GT-ju ne moremo oporekati, saj je izvirno oblikovan, moderen, na trenutke celo futurističen. Dolg motorni pokrov nakazuje, da je pod njim svoj prostor našel motor velike prostornine, prednja maska je agresivna, odbijač pa se nadaljuje daleč proti tlom in konča tik nad stičiščem s podlago. Z boka se agresivnost nadaljuje, saj bočna linija vzvalovi, proti zadku pa rahlo raste. Zadek je, kot se to za roadsterje spodobi, kratek, luči in celostna podoba pa zmes futurizma in agresivnosti. Za nameček sta tu še dve trapezoidni izpušni cevi velikega premera, ki dajeta občutek, da bo ob vžigu iz njiju prišel globok in zamolkel bas.
Notranjost je glede na zunanje mere in segment dovolj prostorna, vase sprejme dve osebi, problem pa lahko nastane pri prostoru za noge in kolena, saj tam prostorskih čudežev ne gre iskati. Sedeža sta odeta v dvobarvno usnje, enak motiv najdemo še na volanu, na prestavni ročici pa enoličnost razbijejo rdeči šivi. Manj prepričljiva je plastika in na dnu sredinske konzole imitacija aluminija, ki ne uspeta iti v korak z ostalim. Še več, celotna notranjost pusti zelo klavrn celostni vtis, saj poleg materialov ni povsem na ravni tudi končna obdelava, pomanjkljivosti pa smo našli tudi pri volanskem obroču, nastavljivem le po višini, (pre)majhnih ogledalih, pomanjkanju odlagalnih prostorov in še kaj bi se našlo.
Strešni mehanizem je še en dokaz, da je bil GT zasnovan onstran luže, saj je konkurenčen le po videzu, funkcionalnost in izvedba pa ostaneta daleč zadaj. Za odpiranje je človeška roka ne samo potrebna, celo zelo močna biti. Sistem je zapleten in le sčasoma postane rutina. Vse to pa začini še slabo zapirajoč mehanizem prtljažnika. Nemci bi vse to popolnoma drugače izvedli, tiše, hitreje in brez napora. Prtljažnik vase sprejme v najboljšem primeru 157 litrov, ob pospravljeni strehi pa je tega za zelo asketskih 66 litrov.
Ob zasuku ključa za zagon (ta si zaradi ločenosti ključa od sistema za daljinsko odpiranje in celo ločenega ključa za rezervoar zasluži grajo) motor zarohni, izpušni sistem pa zadoni. Motor dobro skriva svojo relativno majhnost, saj s pomočjo velikega turbopuhala iz dveh litrov prostornine iztisne nič kaj skromnih 194 kW ali 264 KM pri 5300 vrtljajih in 353 Nm navora pri 2000 vrtljajih. GT je tako pravi športnik, tudi zaradi ročno nastavljive trdote vzmetenja in višine podvozja. Ovinke dobesedno ljubi, tudi zaradi skoraj idealne razporeditve mase v razmerju 51:49 na prednjo in zadnjo premo. Motor se prebudi že takoj nad 3000 vrtljaji, vleče pa vse do 6500 vrtljajev, ko elektronika malce grobo prekine voznikovo veselje. V pomoč mu je "le“ petstopenjski ročni menjalnik, ki omogoča športno pretikanje, le bolj močni morate biti. Šeste prestave tudi zaradi dolge pete prestave niti nismo tako pogrešali. Tako motoriziran GT zmore hitrosti do 230 km/h, bolj kot to pa prepriča podatek o pospešku, saj prvo stotico doseže v vsega 5,7 sekunde. Poraba je tu drugotnega pomena, a jo vseeno omenimo, gibala se bo pri okoli 12 litrov – če boste "pri miru“ pustili turbopuhalo, se boste približali 10,5 litrov, bolj agresivni vozniki pa se bodo morali zadovoljiti s 13,5 litri. Dobrodošel je ESP-sistem, ki svojo nalogo dobro opravlja.
Za konec naj povemo, da GT prepriča z vozno dinamiko, močjo in nudi obilje užitkov v vožnji zaradi pogona, motorja, podvozja in tudi menjalnika. Tudi zaradi tega mu lažje odpustimo nedoslednosti v notranjosti, vse pa podkrepi še zelo konkurenčna cena, ki znaša 35.950 evrov, doplačilo zahtevajo le dvobarvna usnjena notranjost, bi pa raje kot za to 1290 evrov doplačali za ksenonska svetila, ki pa si jih kupec ne more omisliti niti proti doplačilu.