"Halo, kupil bi vaš poškodovani avtomobil"

Foto: PU Kranj
Foto: PU Kranj
Klicali so ga, da bi kupili njegov poškodovan avtomobil. Sprašuje se, kako so se do podatkov sploh dokopali.
Oglej si celoten članek

Bralca, ki je pred kratkim v nesreči poškodoval avtomobil, je presenetil telefonski klic. Na drugi strani je bil moški, ki se je predstavil z imenom in dejal, da želi kupiti njegov poškodovani avtomobil. Povedal je, da odkupuje tovrstne avtomobile. Glede na naravo poškodb bralčevega avtomobila je sklepal, da se lastnik ne bo odločil za popravilo. Na vprašanje bralca, kje je sploh izvedel, da ima poškodovan avtomobil, je glas na drugi strani odvrnil na servisu. Do telefonske številke bralca naj bi prišel s pomočjo spleta, več podatkov pa mu potencialni kupec ni želel razkriti. 

Z vprašanji, kako je z varovanjem podatkov oseb, ki poškodovane avtomobile pripeljejo na servis, smo se obrnili tako na servise kot na zavarovalnice. Vsi so poudarili, da morajo biti osebni podatki varovani skladno z veljavno zakonodajo, natančnje z Zakonom o varstvu podatkov-1 in z njim usklajenimi internimi akti.

"Podatki se lahko posredujejo samo udeležencem prometne nezgode in lastnikom vozil ali njihovim pooblaščencem oz. zakonitim zastopnikom," poudarjajo v Zavarovalnici Sava. 
Varstvo osebnih podatkov strank je ena od prioritet, poudarjajo v Zavarovalnici Triglav, kjer z različnimi organizacijsko-tehničnimi in pravnimi ukrepi zagotavljajo, da tako zaposleni kot pogodbeni partnerji spoštujejo zakonske standarde varstva osebnih podatkov in uporabljajo dobre prakse za njihovo zavarovanje pred nepooblaščenim dostopom in obdelavo. 

Za kršitve so določene kazni

Zavarovalnica Triglav ima z vsakim od pogodbenih servisov, ki za račun zavarovalnice opravljajo popravila poškodovanih vozil, sklenjene pogodbe o obdelavi osebnih podatkov, ki postavljajo stroge zahteve glede varovanja osebnih podatkov in natančne pogoje za njihovo obdelavo. "Strogo določena je tudi odškodninska in kazenska odgovornost pogodbenega servisa v primeru zlorabe ali malomarnega ravnanja pri varovanju osebnih podatkov. Osebne podatke strank varujemo tudi z omejitvijo dostopov do njihovih podatkov na najmanjši možni krog oseb in zagotavljanjem sledljivosti dostopov do osebnih podatkov. Obseg podatkov, ki jih servisom posredujemo, je vedno omejen na najmanjšo možno raven, ki še zagotavlja pravilno in učinkovito izvajanje servisnih storitev za stranko," zagotavljajo.

Skladno z Zakonom o zavarovalništvu in Zakonom o avtomobilskem zavarovanju sme Slovensko zavarovalno združenje osebne podatke iz zbirk podatkov o zavarovancih in škodnih dogodkih posameznih zavarovalnic obdelovati za namen ugotavljanja spornih okoliščin škodnega dogodka. Izmenjava je mogoča tudi v primeru spornih okoliščin škodnega primera med zavarovalnicami. "Drugim uporabnikom osebnih podatkov se osebni podatki ne posredujejo, razen v primeru, ko bi dostop do osebnih podatkov v upravljanju pri Zavarovalnici Triglav temeljil na izrecni zakonski določbi ali odredbi pristojnega javnega organa," pojasnjujejo v Zavarovalnici Triglav. 

Foto: Andrej Leban Nesreča

Kako poteka postopek

"Podatki o plačljivosti škode so pogodbenim servisom dostopni preko internega komunikacijskega kanala zavarovalnice. To je urejeno na podlagi soglasja zavarovanca oz. oškodovanca in podatkov, ki jih le ti posredujejo," o komunikaciji s servisi pravijo v Zavarovalnici Sava. 

Ko se stranke odločijo za popravilo, lahko pri Zavarovalnici Triglav postopek poteka na več načinov. Zavarovalnica opravi oceno škode in izda zapisnik, na katerem so osnovni podatki o lastniku vozila (ime, priimek, naslov), podatki o vozilu in popis škode na vozilu. "Ti podatki so namenjeni stranki in ta z njimi samostojno razpolaga," povedo na Triglavu. 

Če stranka za popravilo izbere servis, s katerim ima zavarovalnica sklenjen dogovor o poslovno tehničnem sodelovanju, ji Zavarovalnica Triglav izda nalog s pooblastilom, ki ga stranka preda pogodbenemu servisu. Na pooblastilu sta le osebno ime in naslov prebivališča stranke. "Pogodbeni servis lahko te podatke obdeluje le za namen izvedbe popravila škode in izstavitve računa zavarovalnici, ne pa za svoje lastne namene ali namene tretjih oseb," poudarjajo na Triglavu. V primeru kršitev pogodbeni servis odškodninsko odgovarja zavarovalnici. 

V primeru, ko stranka popravilo opravlja na servisu, s katerim zavarovalnica nima sklenjene pogodbe, zavarovalnica s servisom nima nobenega stika. 

Stranka se lahko odloči, da bo cenitev škode opravila, na katerem od zunanjih cenilnih mest, ki za zavarovalnico opravljajo tudi cenitev škode. V primeru Zavarovalnice Triglav je to mogoče samo v primeru škod iz avtomobilskega kaska. Stranka se sama odloči, katere podatke bo zaupala na tem mestu. Vsi ti servisi pa imajo z Zavarovalnico Triglav podpisano pogodbo o varovanju osebnih podatkov, s katero je jasno opredeljeno, kako in na kakšen način uporabljajo osebne podatke strank. 

Foto: Shutterstock mehanik

Enako varen bo le, če ga popravi strokovnjak

Pri Renault Slovenia ne vodijo statistike o tem, koliko ljudi zavrne popravilo poškodb. Kot poudarjajo, je za takšno odločitev možnih veliko različnih scenarijev. "Na prvi pogled bi rekli, da se vsakdo, ki ima avto zavarovan kasko, odloči za popravilo, saj ga krije zavarovanje. Vendar v primeru starejših vozil včasih izplačano zavarovanje (če je avto razglašen za “totalko”) ne zadostuje za popravilo. Tu se potem lastnik sam odloči, ali bo doplačal za popravilo ali pa avto oddal na odpad."

Na odločitev pogosto vpliva tudi vrsta poškodb. Če so poškodbe takšne, da ne vplivajo na vozne in varnostne lastnosti, potem je odločitev za popravilo lažja. "Vsekakor pa se lastniki pogosto premalo zavedajo pomena kakovostnega popravila. Primer, če je kupec izbral avto zaradi tega, ker je na testnih trčenjih dobil 5 zvezdic, potem bo avto po popravilu enako varen le, če ga je popravljal strokovnjak. Da bi zagotovili enake varnostne lastnosti vozila, je namreč nujno preveriti, popraviti ali zamenjati vse varnostne senzorje, pri zmečkljivh conah vgraditi nove zmečkljive cone (ne pa cenejše nezmečkljive materiale), pri varnostnih pasovih zamenjati sisteme zategovalnikov itd. Skratka, v avtu je cel kup lastniku nevidnih sistemov, ki so za popravilo dragi, vendar ključno vplivajo na varnost potnikov," ponazarjajo pri Renault Slovenia. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 21:16 7. Maj 2017.

    O, varovanju osebnih podatkov bi lahko napisalni romane, kje in kdo jih vse zlorablja. Pred leti sem v Toyoti servisni …

  • 12:40 7. Maj 2017.

    samo ,da policaji tega več ne delajo sem ponosen na velikega brata

  • 11:23 7. Maj 2017.

    avtovleke mešetarjo s temi podatki,pika

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.