Honda v formulo zaradi množičnih avtomobilov

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Honda se bo po sedmih letih odsotnosti prihodnje leto vrnila v formulo ena. Vzrok je razvoj "zelenih" in ekonomsko učinkovitejših vozil.
Oglej si celoten članek

Prvotni cilj Honde z vnovičnem vstopom v svet formule ena je neke vrste "tehnološki laboratorij", ki bo pripomogel k razvoju energetsko učinkovite tehnologije, ki jo bodo uporabljali pri izdelovanju avtomobilov za množice.

Ciniki so se že oglasili. Pravijo, da je razvoj novih tehnologij le izgovor in da želijo Japonci popraviti slab vtis, ki so ga v F1 pustili med letoma 2000 in 2008.

Šef Hondinega F1-razvoja Yasuhisa Arai se s tem celo deloma strinja in pravi, da se želijo vrniti k uspehom s konca 80. let prejšnjega stoletja, ko sta v McLarnovi hondi prevladovala tako brazilski šampion Ayrton Senna kot francoski Alain Prost. Leta 1988 je dvojec osvojil 15 od 16 zmag v sezoni.

"Seveda ni smisel tekmovati, če ne meriš na zmago," pravi Arai, "zato smo sestavili zmagovalno ekipo in se povezali z McLarnom." Honda bo McLarnu, eni izmed najuspešnejših ekip v zgodovini F1, od prihodnjega leta zagotavljala motorje.

Laboratorij na kolesih

Honda se v F1 ne vrača le zaradi dirkanja. Verjamejo namreč, da lahko tako hitreje in lažje razvijejo hibridno tehnologijo na osnovi bencinskega motorja. Novi standardi od letos zahtevajo uporabo 1,6-litrskega motorja s turbotehnologijo, dirkalniki pa uporabljajo energijo, ki se shranjuje pri zaviranju ali pri izpuhu. S tem dosegajo za tretjino manjšo porabo kot lani.

Prav regeneracija energije je tisto, kar je zanimivo za Hondo, ki želi razviti zmogljiv sistem za regeneracijo energije iz izpušnega sistema (toplotna energija), ki se nato shranjuje v baterijah. Tehnologija je v uporabi že letos, Honda pa namerava iti za McLarnov dirkalnik še korak dlje, v smeri hitrejše vožnje in večjega dosega.

Arai poudarja, da današnji najnaprednejši bencinski motorji z notranjim zgorevanjem izkoriščajo največ 30 odstotkov odpadne toplotne energije motorja. Preostala se izgubi med zaviranjem ali skozi izpuh, dodaja Arai, ki meni, da lahko izkoristek odpadne energije dvignejo nad 40 odstotkov.

"Tehnologija za kaj takega še ni pripravljena," pravi 57-letni inženir in zaključuje: "To je velik izziv, a uresničljiv. Še bolje je, da je, da bomo lahko tehnologijo uporabili pri izdelavi klasičnih avtomobilov."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.