Humar: brezpilotni dirkalniki nimajo prihodnosti

Foto: Audi
Foto: Audi
Audi RS7 s tehnologijo za samodejno vožnjo je na dirkališču Hockenheim krog prevozil pet sekund hitreje od izkušenega dirkača v istem vozilu. Aleks Humar vseeno meni, da dirkanje potrebuje dirkače.
Oglej si celoten članek

Audi je s tehnologijo vgrajeno v model RS7 demonstriral, kaj zmore njihova tehnologija in kako so pripravljeni na prihod avtomobilov, ki vozijo sami.

Dirkaških ambicij niso izrazili, pa čeprav je vozilo s športnim programom v kombinaciji z novo tehnologijo izkoristilo vsak centimeter steze, uporabilo najbolj idealno linijo, vedelo je, kdaj je zadnji čas, da lahko še na polno zavira, omogočeno je bilo najboljše pospeševanje iz ovinka.

Elektronika ne sodi v dirkaški šport

Slovenski aktualni reli prvak Aleks Humar meni, da je nemogoče, da bi v prihodnje avtomobili dirkali brez voznika: "To je tako, kot če bi se otroci igrali z avtomobilčki. Kdor bi izdelal boljši program, bi zmagal.“

Foto: Osebni arhiv Aleks Humar Humar je še bolj kritičen do najnovejše tehnologije, ki kroji današnji motošport: "Za večjo zanimivost vsega moto športa, predvsem pa formule 1, bi morali prepovedati elektroniko in vsa pomagala. Dirkanje bi morali vrniti na tak nivo, kot je bil včasih. Takrat je bilo dirkanje zanimivo, danes pa v formuli 1 gledamo gosji red. Dirkanje je izgubilo svoj čar.“

Sistem, ki ga je predstavil Audi dirkačem ne bi bil v večjo pomoč pri testiranjih, kot so današnji simulatorji, morda bi mu lahko le dokazal, koliko rezerve v svoji vožnji še ima in kako hitro je možno odpeljati krog.

GPS bi v reliju težko zamenjal sovoznika

Humar ima srečo, da se reli razlikuje od formule 1. "Dejansko v reliju nimamo skoraj nič elektronike, razen kar zadeva delovanje motorja. WRC je šel v tej smeri, a so se kmalu vrnil na staro dobro mehaniko,“ poudarja državni reli prvak, ki si ne predstavlja, da bi njegovega navigatorja v reliju zamenjala GPS naprava: "To bi bilo možno, če bi izboljšali hitrost branja ovinkov iz navigacije. V praksi pa menim, da je težko nadomestiti sovoznika. Posebno pri reliju kjer se hitrostne preizkušnje vozil dvakrat, pogoji na stezi pa se iz vožnje v vožnjo spreminjajo."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.