Hyundai proti Zastavi

Foto: Pony
Foto: Pony
Tovarni avtomobilov Hyundai in Zastava sta bili še leta 1984 na enaki ravni. Danes je Hyundai eno najhitreje rastočih avtomobilskih podjetij, medtem ko je Zastava prenehala proizvajati skoraj vse modele, pri življenju pa jo drži zgolj lastnik Fiat.
Oglej si celoten članek

Ko so leta 2003 ob svečanem odprtju novega tehnološko-razvojnega centra v nemškem Rüsselsheimu vodilni možje Hyundaija izjavili, da se bo podjetje v desetih letih zavihtelo med pet največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, so bili mnogi skeptični, nekateri so se celo posmehovali.

Še ne pet let kasneje je slednjim nasmešek zbledel. Hyundai Motor Group, ki ga sestavlja tudi sestrska Kia, je na prestižni lestvici najbolj prodajanih avtomobilov na svetu na visokem četrtem mestu, tu pa se Korejci ne nameravajo zaustaviti.

Hyundai je samo lani v 186 državah po vsem svetu prodal 3,6 milijona vozil oziroma 16,3 odstotka več kot leta 2009. In to v času ene največjih kriz v zgodovini avtomobilske industrije. Zgodovina podjetja sega 44 let nazaj (1967), vendar pa je svet za korejskega proizvajalca prvič slišal leta 1976, ko so izvozili model pony, ki je pripomogel tudi k "uspehu“ yuga v ZDA. V primerjavi z Zastavinim modelom je korejski ponujal več prostora, bolj zmogljiv motor in nižjo ceno.

Hyundai Motor je takrat zaposloval nekaj več kot 6.000 ljudi, danes pa jih zgolj v razvojnem centru v Naymangu dela 10 tisoč. Hyundai zaposluje 78 tisoč delavcev v tovarnah v Koreji, Rusiji, Turčiji, Indiji, ZDA, na Češkem in na Kitajskem. Letno so sposobni izdelati kar 3,91 milijona vozil.

Kot zanimivost omenimo, da je bil Hyundai sredi osemdesetih let po prodaji izenačen s kragujevško Zastavo. Obe podjetji sta večinoma na domačem trgu prodali 240 tisoč vozil. Zanimivo, oba proizvajalca sta istočasno poskusila z osvojitvijo zahtevnega ameriškega tržišča. Prav tu pa sta se njuni poti razšli. Hyundai je s ponyjem leta 1986 "začaral" Američane in dosegel odlično prodajo. Sprva je enako veljalo tudi za yuga. Pri Zastavi so prihod yuga v ZDA poimenovali kar posel stoletja, ki pa je vodil v zaton. Yugo se je kvaril, kritizirali so ga tudi zaradi slabe izdelave. Tudi zato so v petih letih v ZDA prodali samo 141.511 primerkov pri nas nekdaj enega najbolj množičnih avtomobilov. Zastava je vrhunec doživela leta 1989, ko je prodala 308.478 vozil, v začetku vojne v nekdanji Jugoslaviji pa je sledil zaton. Leta 1992 so prodali le še 23.915 vozil, leto kasneje pa mizernih 679.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.