Po merah sicer ne izstopa toliko, kolikor izstopa glede oblike, s katero so pri Seatu, kot
pravijo, obrnili nov list v oblikovanju svojih modelov. Končna različica je tako ostala na moč
podobna obliki študijske bocanegre, kar pomeni oglato, a zelo moderno obliko z večkratnim in
večnivojskim prepletanjem konveksnih in konkavnih linij.
Zadnje velja tako za sprednji del kot za bok vozila, medtem ko je zadek oblikovan še najbolj
konvencionalno, a še vedno nič manj vpadljivo. Tudi športnih detajlov smo na njeni zunanjosti
našteli kar nekaj in ob tem se nam je porajalo vprašanje, ali je ibiza namenjena ženski publiki ali
prej moški.
Se pa po našem mnenju ti s tem niti ne bodo ubadali. Ibiza ti je všeč ali ti pač ni, vmesne poti
tu skoraj ni. Gre pa nedvomno za vpadljiv, moderen in, kar se tiče všečnosti, več kot konkurenčen
model.
Ob prehodu v notranjost se ponovi zgodba od zunaj. Ta je namreč narejena tako, da kakšnih
vzporednic s konkurenco ne moremo vleči, kar je glede na zniževanje stroškov in delitev sestavnih
delov znotraj koncerna Volkswagen pohvalno. Voznikov delovni prostor je zelo prečiščen, na
sredinski konzoli pa ni odvečnih stikal in vzvodov. To povečuje samo preglednost, je pa res, da smo
imeli občutek, da je ibiza namenjena predvsem mlajši klienteli.
Plastika je kvalitetna, na trenutke le nekoliko pretrda na otip, karoserijski spoji in tisti na armaturi pa so dovolj kvalitetni. Določene pomisleke smo imeli le glede končne izdelave, ki ni povsem na ravni izdelkov pod okriljem koncerna VW. Odlagalnih prostorov je dovolj. Prostora za kolena spredaj sedečih in širine v ramenih prav tako. Med prednjima sedežema je pri tem paketu opreme svoj prostor našel celo sredinski naslon za roko.
Odtenek manj, a še vedno dovolj prostora je na zadnji klopi, ki ni preveč položna, glede prostora za kolena pa čudežev ne gre pričakovati. Z opremo ibiza želi izstopati, a ji to uspeva zgolj deloma, del serijske opreme pri paketu stylance so namreč športno profilirane pnevmatike dimenzij 215/45 R 16, ki stojijo na litih platiščih, klima je sicer enopodročna, a avtomatska. Dobite pa tudi nekoliko nekonvencionalno, toda kvalitetno avdionapravo in velika upravljala za volanskim obročem v stilu fordov.
Tu je še dobrodošel tempomat in, kot rečeno, sredinski naslon za roko. Manj navdušeni smo bili
nad dejstvom, da tudi pri skoraj najbolje opremljeni ibizi ne dobite zračnih varnostnih zaves ter
da je ESP na voljo zgolj proti doplačilu. Tu konkurenca zmore ponuditi tudi več za manj denarja.
Motorizacijo so zaupali preverjenemu 1,4-litrskemu bencinarju, ki se za povprečnega
uporabnika zdi kot najbolj logična izbira. Motor povsem zadosti mestni uporabi, na daljših
relacijah pa se izkaže za dovolj zmogljivega, tihega in varčnega partnerja.
Zahvala zato gre tudi zelo kakovostnemu podvozju in vzmetenju, ki nudi zelo dober kompromis med športnostjo in udobjem. Ibiza je tako odlično uravnotežen avtomobil, z dobro smerno stabilnostjo in z za razred nadpovprečnimi voznimi lastnostmi. Na relacijah svoje opravi še tempomat, svojo nalogo pa, zahvaljujoč diskastima zavorama tudi na zadnjem kolesnem paru, dobro opravljajo tudi zavore. Motor kljub talentiranosti vzmetenja ni športnik, če boste to od njega zahtevali, boste razočarani.
Svojo moč nabira dovolj zvezno, za kaj več pa je treba večkrat poseči po dovolj natančni in
hitri prestavni ročici in motor siliti v visoke vrtljaje. Toda glede na podobno močne agregate pri
konkurenci, motor v ibizi nedvomno izstopa. Kar se tiče porabe, presenečenj ni, saj se giblje med
sedmimi in osmimi litri, kar je znotraj razrednega povprečja.
Ibiza z opremo stylance in s tem motorjem je logična izbira za mlade in dinamične osebe ter
pare. Zanimiva zna biti celo za kakšno mlado družino. Ibiza se ti z marsičim prikupi, zato si ji
bolj pripravljen odpustiti kakšno manjšo nedoslednost.
Cena, ki je glede na videno zelo všečna, pa celotno sliko še olepša. Tudi zaradi tega je Seatova novinka svoje mesto našla v finalu letošnjega izbora za Žurnalov avto leta. Mogoče se ji nasmiha celo zmaga. Pustimo se presenetiti.