Iphone je uničil Nokio, lahko model 3 uniči VW?

Foto: Print scren Tesla Motors
Foto: Print scren Tesla Motors
Pri Tesli Motors so 1. aprila razkrili svoj najmanjši in najcenejši avtomobil model 3. Elon Musk, lastnik Tesle Motors, je v 48 urah prejel skoraj 300.000 rezervacij za avtomobil, ki ga bodo začeli izdelovati šele čez leto in pol. Način prodaje zelo spominja na prihod iphonov v trgovine. Toda avtomobil ni telefon. Zakaj ljudje naročajo nekaj, kar sploh še niso videli in za rezervacijo vplačajo več kot stane najmodernejši iphone?
Oglej si celoten članek

Model 3 je avtomobil, ki bo spremenil svet, so prepričani pri Tesli Motors, kjer so predstavili svoj novi elektirčni model model 3, ki je hkrati najcenejši model znamke za ceno okoli 30.000 v ZDA. Model 3 je velikostno primerljiv z BMW serije 3 in ima vozne krakteristike primerljive s športnim BMW M3. Najbolj bode v oči način prodaje, ki z dolgimi vrstami spominja na prihod novega modela pametnega telefona iphone na trg.

"To, kar počne Tesla, je sicer lahko povsem legalno, a zadeva pravzaprav spominja na delovanje start-upov, kjer ljudje naročajo stvari, ki jih pravzaprav sploh še niso videli. Evropsko podjetje si česa podobnega zagotovo ne bi privoščilo (upalo privoščiti), tudi Evropejci bi se zelo verjetno odzvali v bistveno manjšem številu," pravi Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, ki je potegnil vzporednice z iphoni: "Jo je vsekakor mogoče najti, a to za evropsko avtomobilsko industrijo nikakor ni dobro. Ko je Apple predstavil iphone, so bili takratni veliki prodajalci telefonov (predvsem Nokia, deloma tudi Sony Ericsson) popolnoma nepripravljeni. Symbian je sicer deloval, tudi nekaj telefonov z zaslonom na dotik smo že poznali, a v resnici je Apple sprožil povsem nepričakovano revolucijo s preprosto uporabo in zanesljivim, hitrim delovanjem. Tudi zdaj imamo električne avtomobile, a so zelo butični in imajo slabo avtonomijo. "

Foto: Tesla Motors Tesla model 3

Kaj, če balon poči?

Okorn pravi, da je Tesla Motors z modelom 3 prišel tudi cenovno dovolj blizu sedanjim modelom, hkrati pa ponuja večjo avtonomijo in svoj sistem polnilnih postaj, ki se je pri modelu S izkazal za precej uporabnega. Okorn ne more napovedati, ali bodo koncern VAG (Volkswagen) in drugi končali tako kot Nokia, tudi to, ali bodo s svojimi modeli prišli še kakšni Korejci in Kitajci. "Avtomobili vendarle niso telefoni ...," pravi Okorn, ki izpostavlja tudi težave Teslinega poslovnega modela: "Težava je ravno to pričakovanje ljudi, ki sploh ne vedo, kaj kupujejo in so zato pripravljeni vložiti tisočaka. Tesla v celotnem poslovnem življenju še ni izdelal toliko avtomobilov, zato je zelo verjetno, da se bo čakalna doba podaljšala tudi na več kot tri leta. V tem času pa bo na trg najbrž že prišel kakšen spodoben konkurent."

Okorn pravi, da se lahko tudi zgodi, da bo Tesla zašel v težave in bo njegov napihnjen balon počil: "Čisto propadel zagotovo ne bo, ameriška država tega pač ne bo dopustila, a zelo težko verjamem, da bodo ljudje avtomobile dejansko dobili do konca prihodnjega leta. Upajmo, da se takšen poslovni model ne bo prijel, saj se sicer vračamo v čase več kot 40 let nazaj, ko so ljudje čakali v vrsti, da so vplačali za avtomobil, za katerega niti barve niso mogli izbrati. Dobavni rok ni bil dosti krajši kot pri Tesli. Že res, da je šlo za Zastave, a ..."

Foto: Tesla Motors Tesla model 3

Na borzah evforija, a gradijo na upih

Tudi Matej Justin, analitik v družbi ALTA Invest, pravi, da je treba biti previden, pa čeprav je model 3 blagodejno vplival na poslovanje z delnicami Tesle Motors: "Vlagatelji in stranke so bile po razkritju novega Teslinega modela 3 navdušeni. Visoko število novih naročil je vsekakor pozitivno, vendar pa glaven problem družbe ostaja dejanska implementacija njihovega načrta. Tukaj bo moralo iti vse po načrtu tako glede same proizvodnje vozil, kot tudi samih baterij. V najboljšem primeru bi lahko stranke prišle do vozila šele po dveh letih, kar je za avtomobil izjemno dolgo. Skratka, pred Teslo je izjemno zahtevno obdobje, v katerem bodo mogli izpolnil svoje obljube."

Čeprav podjetje še nikoli ni ustvarilo dobička, pa Justin pravi, da to vlagateljev ne moti, saj ceno delnice poganjajo v višave. Gre za evforijo tako pri prednaročilih avtomobilov kot pri sami ceni delnice. "Tesla bo po vsej verjetnosti potrebovala sveži kapital, s katerimi bo financirala poslovanje, kar verjetno pomeni novo izdajo delnic. Skratka, delnico držijo pokonci predvsem upi in pričakovanja na lepšo prihodnost, ki bo mogoče prišla v prihodnjih letih. V tem obdobju pa konkurenca seveda ne bo počivala. Vsi glavni proizvajalci v avtomobilski industriji že imajo svoja lastna električna vozila ter za sabo močna podjetja, ki lahko financirajo njihov nadaljnji razvoj. To pa je nekaj, kar Tesla zaenkrat nima," zaključuje borzni strokovnjak.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 07:50 13. April 2016.

    Kaj je zmaga? http://eauto.si/en/metron7-2/<br />Električni družinski avtomobil za spodobno ceno. Na trgu ni dejanske potrebe po znanstveni fantastiki, ampak je …

  • bmz
    21:00 11. April 2016.

    Več glav, več zelja.

  • 12:07 11. April 2016.

    Zadnji čas, da se na tem področju začne nekaj premikat. Konkurance še nikol ni bila slaba stvar.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.