Italijanskemu "bambinu" podaljšali življenje z zelenim dodatkom

Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid
Na svoja stara leta je aktualna in še vedno prikupna generacija fiata 500 dobila svojo najbolj zeleno različico mehkega hibrida.
Oglej si celoten članek

Fiat 500 je italijanska zgodba o uspehu. Njegove korenine segajo 84 let nazaj k legendarnemu topolinu, iz njega je kot "spin-off" sredi petdesetih let izšel fiat 600, ki je z imenom fičo in oznakami Zastave motoriziral tudi Slovenijo. Fiat je bil z njim globalno tako uspešen, da ga je pod licenco izdeloval celo Volkswagen v eni svojih takratnih tovarn. Gre za princip malega italijanskega avta, ki je vedno zagovarjal pametno preprostost, torej rešitve, ki so uporabne, a hkrati nezapletene in s tem dovolj dostopne najširši javnosti. 

Zdajšnja generacija fiata 500 je z nami že vse od leta 2007. Lahko rečemo, da je najpomembnejši Fiatov avto 21. stoletja, ki je s svojo prikupno brezčasno podobo dal zgled še drugim italijanskim modelom, kljub starosti pa njegova prodaja po Evropi še vedno cveti. No, res je tudi, da ima med malimi avti vse manj konkurentov ...

Tudi zato bo ostareli 500 ostal na cenikih še po prihodu nove generacije že predstavljenega povsem električnega fiata 500 nuova, ki bo mimogrede k nam pripeljal nekje v času Dedka Mraza. 

Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid

Odslej ima dva motorja

Da pa bo aktualni 500 ostal znotraj okvirja regulativ, so mu zdaj namenili še čisto hibridno različico. Gre za mehkega hibrida, kar pomeni, da elektromotor ne more samostojno poganjati avtomobila, lahko pa pomaga glavnemu termičnemu. Inženirji so težili k enostavni zasnovi hibridizirane različice, saj so bili omejeni tako s ceno kot prostorom. "Električni stroj", kot Italijani imenujejo nadgrajeni starter-generator, je nameščen na mesto alternatorja z dodano elektroniko vred. Njegova naloga je pomagati 1,0-litrskemu trivaljniku pri speljevanju in pri višjih obremenitvah. Hkrati "stroj" zaganja termični motor v režimu mestne vožnje start&stop in reverzibilno skrbi za polnjenje enkrat klasične svinčene, enkrat litij-ionske baterije, ki je našla mesto pod voznikovim sedežem.

Napetost je ostala pri nazivni vrednosti 12 voltov, predrugačili pa so bencinski motor, tako da teče po varčnejšem (in manj poskočnem) Atkinsonovem taktu. Skupna moč je 51 kW (70 KM). S takšnimi rešitvami so v primerjavi z 1,2-litrskim štirivaljnikom, ki je podoben po moči, zagotovili za do 20 odstotkov nižjo porabo.

Italijani so pri avtu uporabili nekaj zanimivih tehničnih rešitev. Med drugim lahko hibridni sklop zaradi rešitve stalne povezanosti z glavno gredjo med zaviranjem avta izklopi termični motor že, ko pade hitrost pod 20 km/h. To je veliko prej, kot smo vajeni pri večini ostalih avtov s start&stop sistemom. 

Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid

V praksi ...

Prva vožnja je nakazala, da hibridni fiat 500 pospeši z mesta odločneje. Manj se čuti pomoč starter-generatorja, ko stisnemo plin do konca, lahko pa verjamemo, da bi brez njega trajalo še dlje. Hibridni 500 sicer ni nobena raketa, niti reaktivec ne, saj je pospešek z mesta do 100 km/h skoraj 14 sekund. A to za marsikoga ni pomemben podatek, katji njegovo glavno igrišče so mestne ulice, kjer so hitrosti precej nižje. Pri manevriranju mu gredo na roko majhne mere, glede opaznosti pa tudi po vseh teh letih še vedno nima težav, saj bo vsaka gospodična v njem obdana z italijanskim šarmom in bo tko izgledala še bolj mično.

Znotraj in pri podvozju ostaja avto enako urejen kot doslej, kar glede uporabljenih materialov, sedenja in vožnji že daje zelo močne signale, da bomo kmalu govorili o rešitvah iz predprejšnjega desetletja. Je pa poleg analognega zdaj pri boljši opremi na voljo digitalni voznikov zaslon, na katerem se tudi prikazujejo podatki o delovanju hibridnega sklopa. 

Fiat je za začetek prodaje pripravil serijo Launch, ki je posebna po nekaterih lastnostih, kot so zelena barva ali prevleke sedežev iz reciklirane plastike. Poudarjanje zelene note torej. 

Foto: Saša Despot Fiat 500 Hybrid

400 evrov dodatka za več ekologije

Na ceniku imamo zdaj dva skoraj identično močna fiata 500. Najcenejši hibrid (oprema lounge) starta pri 13.390 evrih, kar je 400 evrov več od za en kilovat šibkejšega, a po emisijah precej manj ugodnega modela z 1,2-litrskim motorjem, ki ima sicer serijski robotiziran menjalnik. Hibrid ima le ročnega, petstopenjskega. Pri Fiatu sicer trdijo, da se zaradi prihrankov pri porabi ta razlika v začetni ceni na dolgi rok prevesi v korist hibridu.

Za različico 500C s platneno streho je treba dodati še 1.700 evrov. Uvoznik pravi, da bo letos prodal 80 novih hibridnih petstotk, v celotni prodaji pa naj bi njihov delež znašal okoli 20 odstotkov. Lahko pa si mislimo, da bo nekega dne bolj umazani 1,2-litrski motor moral vzeti slovo in takrat bo hibrid edina preostala možnost pri poslednjem modelu 500 iz časov terminčnih motorjev.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.