Italijanski crossover izza luže

Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont Foto: Andrej Leban Fiat freemont
Pri fiat freemontu se evropska naturalizacija k sreči ni končala le pri menjavi značke. Ohranil je veliko družinske prilagodljivosti, vozi pa se bolj po okusu tukajšnjih voznikov.
Oglej si celoten članek

Fiat freemont je klasičen rezultat sodelovanja italijanskega proizvajalca s Chryslerjem, s katerim zadnja leta drug drugemu zapolnjujeta luknje v modelni paleti. Hkrati pa je tudi nadomestilo za lancia ulyssa in fiat cromo ter multiplo.

Za osnovo so vzeli v Evropi nepriljubljenega sedemsedežnega dodge journeyja, njegovo prilagodljivost nadgradili z več udobja za voznika in mu dodali dobro motorizacijo. Freemont je zato opazen na cesti, udoben za potovanje in všečen, kar zadeva izkoriščenost prostora.

Do klime prek zaslona

V sami obliki ni prav veliko italijanskega šarma, vendar to ne pomeni, da mišičasta postava, ki je bližje suvom kot enoprostorcem, ne ugaja. Bi pa na vsak način z nepoznavalcem vedno dobili stavo, če bi mu od daleč trdili, da gre za fiata.

V notranjosti pade v oči velik, kar prevelik volanski obroč z eno samo obvolansko ročico “vse v enem”, ki zlasti ob začetku dežja zahteva nekaj privajanja, da prilagodimo delovanje brisalcev. Tipk na krakih volana je ogromno, nekaj tistih za uravnavanje avdio naprave, ki bi morale biti najbolj na očeh, pa je skritih izza volana.

Občutek precej popravi pogled na nov zaslon z diagonalo kar 11 centimetrov. Prek njega je mogoče z dotikom upravljati številne nastavitve avtomobila, denimo tudi serijsko triobmočno klimatsko napravo. Mogoče jo je uravnavati tudi klasično prek fizičnih gumbov, zadnji potniki jih imajo pod stropom, kar je med vožnjo lahko malce od rok, še posebej če gre za otroke. Avto ima dodan seveda tudi na vse strani povezljiviv infotainment sistem.

Materiali so boljši kot v journeyju, je pa tudi kar nekaj kontrastov v kakovosti, morda se pozna, da ga izdelujejo v Mehiki. Ročica menjalnika je potisnjena preveč nazaj za udobno prestavljanje. Med sicer bogatim seznamom opreme z izjemo kamere ni naprednih varnostnih pomagal.

Izdatno prilagajanje

Serijsko s sedmimi sedeži opremljeni fre
emont pozitivno preseneča glede prilagodljivosti potniškega prostora v duhu klasičnih enoprostorcev. Bočna vrata se odpirajo pod kotom 90 stopinj in tako omogočajo lahek vstop. Druga vrsta je sicer le dvodelna, je pa zato premična v vse smeri. Posebnost sta otroška sedeža, ki “skočita” iz levega in desnega sedala, tako da za večje otroke ni treba kupovati dodatnih otroških sedežev. Tudi sedeža v tretji vrsti sta uporabna za mlajše potnike, dostop do njiju pa je dovolj udoben.

Foto: Andrej Leban Fiat freemont Druga in tretja vrsta sta nekoliko privzdignjeni za boljši pogled na cesto. Prtljažnik iz osnovnih 167 litrov lahko povečamo na 427 oziroma 1.461 litrov, če podremo tudi drugo vrsto. Pospravljeni sedeži vedno tvorijo ravno dno, za prevoz daljših predmetov je mogoče podreti tudi naslonjalo sovoznikovega sedeža. Dvajset odlagališč, tudi takšna v dnu, pogoltne skupno kar 138 litrov drobnarij.

Manj moči bi bilo premalo

Testnika je poganjal močnejši od obeh dvolitrskih dizlov s 125 kilovati. Zadiha nekoliko pozno, vendar robato, zaradi moči in navora pa je ob še ugodni porabi kos skoraj dvema tonama. Dodelano in zato bolj neposredno krmilo je bližje evropskim navadam, podvozje je nastavljeno predvsem za udobje. Masa avtomobila preprečuje divjanje med ovinki. Moti tudi razmeroma veliko hrupa pri višjih hitrostih.

28.870 evrov je cena testnega vozila z vključenim popustom 2.500 evrov. Resda je serijska oprema bogata, denimo brezstični ključ, omenjena klimatska naprava in zaslon, vključenih je tudi nekaj dodatkov. Vseeno pa gre kar za izdaten znesek v krogu neposrednih konkurentov (denimo nissan qashqai+2), ki ga upravičuje le vsestranskost avtomobila.

Podatki o vozilu (Fiat freemont 2.0 multijet 16v 170 urban)

Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.956 cm
Moč: 125 kW (170 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 350 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 8,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 169 g CO2/km
Zmogljivosti: 197 km/h, 11 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4890 x 1880 x 1720, medosna razdalja: 2890
Masa: 1.875 kg
Prtljažnik (v litrih): 167-427-1.461 
Cena: 28.870 evrov

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.