Jaguar F-pace je resnični predator

Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace
V ovinek sem se podil samozavestno kot v kakšni športni kombilimuzini. Pa sem sedel v avtu, ki naj bi sodil med terence. No, iz njihovega kluba bi me vsekakor z veseljem izgnali.
Oglej si celoten članek

Že takoj po nekaj kilometrih sem opazil, da je s tem avtom nekaj “narobe”. Pustimo to, da jaguar F-pace, še posebej v impozantni “italian racing red” barvi, z opremo R-sport in na (doplačljivih) 22-palčnih kolesih, od daleč vzbuja ogromno zanimanja. Da ga ljudje ne občudujejo na skrivaj, tako kot kakšnega audija Q5, BMW X3 ali porscheja macana, temveč se odkrito sprehajajo okoli njega. Njegov izjemen nos z veliko mrežasto odprtino in divjim pogledom LED žarometov, atletsko usločen hrbet in zadek z lučmi, s katerim potrjuje tesne sorodstvene vezi s še enim izjemnim izdelkom istega porekla in skoraj istega imena - jaguar F-typom. Ampak dobro, saj vse to zna in premore še kakšen drug avto, pa čeprav ni vsak avto svetovni avto leta 2017, kot se s tem laskavim nazivom lahko ponaša jaguar F-pace.

In kaj je je bil tisti trenutek, ko je jaguar F-pace dokončno naredil vtis name? Ko sem z njim že prvi dan skoraj povozil mačka! Z V6 sem predel po ulici, a ga mačkon sploh ni slišal! Meni nič tebi nič je le nekaj metrov pred bližajočim avtom še vedno počasi lezel prek ceste in prežal za kakšnim gibanjem v travi. Šele ko se je zaslišal zvok zavor (in te so bile pri testnem avtu res nekam glasne), se je zdrznil, zagledal rdečo gmoto, se zavedel resnosti situacije in odskočil. Takrat mi je bilo jasno - tale avto z grozečo mačjo trofejo na maski je resnični predator.

Tu je recept drugačen: z vožnjo izven asfalta naj se še naprej ukvarjajo pri Land Roverju, medtem ko F-pace kot Jaguarjev prvi suv še naprej časti predvsem športno udobje na asfaltu.

“Pih, preoblečen land rover,” bo kdo pomodroval za šankom. Takšne insinuacije o pretesnih sorodstvenih vezeh s sorodno znamko F-pace hitro ovrže. Seveda ima kar nekaj tehničnih rešitev, ki so jih prvi uporabili njegovi bratranci, a k sreči F-pace kot pravi Anglež ni prestopil črte spodobnosti, prek katere govorimo o nemškim znamkam dobro znanem družinskem incestu. Tu je recept drugačen: z vožnjo izven asfalta naj se še naprej ukvarjajo pri Land Roverju, medtem ko F-pace kot Jaguarjev prvi suv še naprej časti predvsem športno udobje na asfaltu.

Resnici na ljubo ga drugi predstavniki današnjih premium terencev zlahka pregnali stran od blata. F-pace je sicer za 21 centimetrov dvignjen nad asfalt in ima program za plazenje, a štirikolesni pogon (opcija pri vstopnih motorjih je tudi zgolj zadaj) na prednji par koles pošilja največ 50 odstotkov moči in navora ter razen osnovnega programa za spolzko podlago nima kakšnih drugih nastavitev. Potem pa so tu še tiste velikanske gume in skoraj dva metra širine … Ne, F-pace ni ravno gobarski avto.

Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace

A čemur se je F-pace odpovedal na brezpotjih (ki jih takšni avti itak le redko vidijo), je investiral v vožnjo na asfaltu. In tu F-pace resnično blesti tako kot morda trenutno le še že omenjeni porsche macan. Testni avto je imel nastavljive programe za trdoto podvozje, a že tisti osnovni zadostuje za dinamično vožnjo. Podvozje vozniku ves čas daje visoko raven zaupanja, saj je nagibanja v ovinkih malo in šele ob odkritem zoperstavljanju fiziki pride do izraza višje suvovsko težišče. Krmiljenje je prav tako ena boljših plati avta, saj vestno sledi zasukom volana in vrača nazaj v roke signale prave “teže”. Avtocestna vožnja je prav tako nenaporna, z zelo dobrim blaženjem grbin in odlično zvočno zatesnjenostjo. 

V6 z 221 kW se zdi glede na to, da je kar 11 tisočakov dražji od ne bistveno manj zmogljivega štirivaljnika, pravcati razvrat. Ampak presneto, kako se mu poda!

In potem je tu V6. Saj večini bi morala nova generacija štirivaljnih dizlov povsem zadostovati, pa še bistveno cenejši so, a šest valjev F-pacu res privzdigne karakter. Izjemno tih, a odločen in izjemno hitro poprime za delo, tako kot se od dodatnega navora spodobi. Dvojna turbina poskrbi, da na plan zbeza vseh 221 kilovatov, zavoljo katerih avtu zagona zlepa ne zmanjka, osemstopenjski menjalnik pa moč pretvarja v hitrost skozi kratke, a bliskovite korake. Še nekaj več naboja doda športni režim menjalnika, takrat na digitalnem zaslonu pred voznikom v ospredje stopi merilnik vrtljajev. F-pace zelo lahko zvabi voznika v skušnjavo vožnje krepko pred dovoljenih omejitev.

Skok za zgodovino Rekordna spiralna salta z avtomobilom

Zelo dobro delo so tako v ovinkih kot ravnini v testnem avtu delo opravili doplačljivi športni sedeži, ki se prek nastavitev prilagodijo vsakršnemu telesu. Notranjost jaguarja deluje sveže drugačno, s čistimi linijami in dobro obdelavo. Še tudi po toliko letih, odkar ga Jaguar uporablja, me fascinira gumb za menjalnik, ki se dvigne iz sredinskega tunela. Pozornemu očesu vseeno ne izostane nekaj slabše izvedenih detajlov. Armatura je lahko povsem odeta v usnje, a tapkanje s prsti po njej se sliši ceneno. V oči pade poceni plastični okvir voznikovega zaslona, tudi obrobe iz piano črnine prehitro prično loviti prah.

Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace

Na digitalizacijo se F-pace dobro spozna, še posebej če kupec seže globlje v žep. InControl Touch Pro je njihovo ime za zmogljivi infozabavni navigacijski sistem, na katerem se prikazuje vse, od kristalne slike vzvratne kamere do nastavitev zmogljivega Meridianovega avdio sistema in navigacije. Nekoliko sistemu zmanjka pri prijaznosti, saj preveč sledi zakonitostim upravljanju s tablico, kar v vseh situacijah vožnje ni varno, niti hitro. Recimo, ko je potrebno poiskati drobceno ikono asistenta za parkiranje.

Za koga malenkost, a zame med vožnjo precej moteče je bilo ročno nastavljanje ventilatorja klimatske naprave. Ne zaradi stikal, ki so tako kot so ostala v avtu kakovostna, temveč ker se prek slabo vidnih diod le stežka razbere, na kateri stopnji trenutno deluje ventilator.

Svetovni avto leta Svetovni avto leta je jaguar F-pace

F-pace je najbolj uporaben jaguar doslej, saj trije srednje raščeni potniki na zadnji klopi niso nemogoč scenarij. Prtljažnik z osnovnimi 650 litri je prostoren, pravzaprav najbolj prostoren med neposrednimi konkurenti, kar pa ni čudno glede na to, da je F-pace po centimetrih največji. S paketom mrežic in pritrdišč na saneh je prtljažnik tudi dobro izkoriščen.

Naslonjala zadnjih sedežev se ne podro v ravno dno, tudi nastavitev naklona ne poznajo. Da jih lahko podremo iz prtljažnika prek ročice, je potrebno poseči po nič kaj poceni “praktičnemu” paketu, ki med drugim doda še elektrificirana zadnja vrata, hlajen predal in zagon avta prek gumba, ne ključa.

Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace

Jaguar F-pace ima prav po nemško dolg seznam dodatne opreme, na katerem ne manjka ničesar, niti televizija in radarski tempomat, hlajenje sedežev in še številne možnosti personalizacije. Ja, tista velika platišča (malenkost pod petimi tisočaki) mi ne gredo iz glave. Serijska varnost je na zelo visokem nivoju. Praktično manjka le avtonomna vožnja v zastojih, ki bi zmogla samodejno držati smer.

Končna cena ne ravno do popolnosti opremljenega testnega avta, ki se je ustavila tik pod stotimi tisočaki, govori sama zase o prestižu, ki ga je sposoben F-pace. Pa obstaja še bolj nora motorna različica, 380-konjski bencinski V6 supercharged.

K sreči se cenik začne že pri slabih petdeset tisočakih, za dobrih 60 tisočakov pa je mogoče sestaviti že zelo dobro motoriziran in opremljen F-pace, s katerim lastnik v roke morda res ne dobi zmogljivega terenca, gotovo pa zelo modnega in dinamičnega suva.

Podatki o vozilu: jaguar F-pace V6 twinturbo dizel (R-sport)

Motor: 2.993 cm3, bi-turbo dizelski, 221 kW (300 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 700 Nm od 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.731 × 1.936 × 1.651, medosna razdalja 2.874.   
Prtljažnik (v litrih): 650 - 1.740 
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 159 g CO2/km.
Zmogljivosti: 241 km/h, 6,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 74.418 € (osnovni), 98.774 € (z dodatki) 

Plusi: videz, prestižnost, dinamičnost, motor, uporabnost.

Minusi: cena oz. kombinacije nekaterih dodatkov, glasne zavore, nekaj flopov v notranjosti.

Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace

Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace Foto: Anže Petkovšek Jaguar F-Pace

 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.