Največji padec beležita razred majhnih in razred gospodarskih vozil. Med prvimi 20 znamkami po
prodaji je prodaja malenkostno zrasla le Kii, Mazdi in Chevroletu, najbolj pa je upadla pri
Volkswagnu za 26, Renaultu za 39 in Peugeotu za slabih 40 odstotkov, Hyundaiju pa je prodaja padla
za zaskrbljujočih 54 odstotkov v primerjavi z januarjem leta 2008.
"Naš tržni delež na slovenskem trgu je že leta konstanten in se giblje med štirimi in petimi
odstotki. Tudi januarja je tako, je pa res, da je trg tako kot decembra padel za četrtino. Izpad
prodaje znamke Hyundai predstavlja model getz, katerega zaloge so skoraj pošle, i20 pa pride šele
marca," je na vprašanje, kje tičijo razlogi za januarski upad prodaje, odgovoril
Marko Kajfež iz Hyundai Avto Trade. Tudi pri modelih lahko tiste, katerih prodaja
je januarja rasla, naštejemo praktično na prste ene roke, absolutni zmagovalec je še vedno kia
cee'd, ki je zrasla za 84 vozil, za petami pa so ji novi renault mégane, fiat punto in vw polo. V
odstotkih pa je zmagovalec nedvomno focus, saj se je prodaja tega Fordovega modela dobesedno
potrojila. Modela, ki sta izgubila največ, pa sta renault clio, za katerega so pri Renaultu za
mesec maj že najavili kozmetično prenovo, in peugeot 207, katerih prodaja je padla za 55 oziroma 42
odstotkov.
|
|
|
|
Uvozniki se bojijo prihodnjih mesecev, saj so novi modeli že tu, zalog pa jim še ni uspelo pospraviti. © EPA |
|
Najbolj zaskrbljujoče je, da sta največji upad zabeležila dva tržno zelo pomembna segmenta, in sicer razred majhnih in MPV mali, ki skupaj tvorita skoraj polovico trga in sta januarja padla za 28 oziroma 38 odstotkov, ter razred gospodarskih vozil, kjer je razred LGV (lahkih gospodarskih vozil) v zadnjih nekaj letih beležil največjo rast. Zadnji je januarja padel za 35 odstotkov.