Je Ford napovedal mondeovega naslednika?

Foto: Ford
Foto: Ford
Ford je na avtomobilskem salonu v Šanghaju predstavil križanca z imenom evos. Govori se, da bi to lahko bil naslednik forda mondea, ki naj se bo z iztekom sedanje generacije vsaj v sedanji obliki poslovil.
Oglej si celoten članek

Nikakršna skrivnost namreč ni več, da bodo mondea sedanje generacije v Španiji nehali proizvajati marca 2022, torej čez dobro leto, in zelo gotovo je, da njegovega naslednika v aktualnih karoserijskih oblikah kombilimuzine in karavana ne bo več.

Po 29 letih Uradno: Ford po 29 letih končuje proizvodnjo priljubljenega modela

Foto: Ford ford evos, šanghaj

Mondeove tradicionalne stranke v srednjem avtomobilskem razredu namreč še vedno bolj vleče h križancem in športnim terencem, kar je mondeo v zadnjih letih občutil s korenitim padcem prodaje. Medtem, ko se je namreč še pred desetimi leti za ta model na leto odločalo po 100.000 kupcev, so jih lani prodali le še 21.222. In za to gotovo ni bila kriva korona. Pri Fordu namreč ugotavljajo, da se je v vsej Evropi zanimanje za klasične avtomobile srednjega razreda po letu 2010 zmanjšalo za 80 odstotkov, zato bi bila predstavitev mondea nove generacije, kot ga poznamo danes, precejšen polom.

Križanec kot samoumevna pot

Po drugi strani pa Ford uspešno nastopa v segmentu križancev in športnih terencev, katerih prodajo so lani povečali za 39 odstotkov. Zato bo tudi mondeov naslednik križanec. Ker pa ne bo šlo za kontinuiteto karoserijskih oblik, ampak za korenitejšo spremembo, mu bodo spremenili tudi ime. Premiera forda evosa v Šanghaju zato navaja na sklep, da gre za mondeovega naslednika, saj je usklajen s pričakovanji voznikov, ki radi posegajo po križancih srednjega razreda. Spomnimo, da je tudi sedanjega mondea pred desetletjem napovedovala študija z imenom evos.

Foto: Ford ford evos, šanghaj

Tudi evosova predstavitev v Šanghaju ni naključna, saj je pri njegovem razvoju sodelovala Fordova kitajska ekipa, tovarna pa vsaj za zdaj zatrjuje, da je namenjen zgolj kitajskim kupcem. A avtomobilski proizvajalci so pojedli že veliko zarečenega kruha in tudi za evos se zdi, da ne bo ostal zgolj kitajski. V Evropo bi namreč lahko prišel njegov derivat, po možnosti celo z električnim pogonom, če in kakšen pa zares bo, bi danes težko napovedali.

Avto Zakaj bi specialist dizelsko vozilo zamenjali za hibridno?

1.100-milimetrski zaslon

Karkoli se bo že zgodilo, evos navduši s svojo nizko SUV-kupejevsko silhueto, ultra sodobnimi lučmi, potopnimi kljukami vrat in dvobarvno shemo. Tudi notranjost je precej futuristična, izstopa pa predvsem armaturna plošča, na kateri se po vsej širini razteza 1.100 mm dolgi zaslon. V bistvu gre za dva zaslona, 12-palčni za prikaz instrumentov in drugih informacij pred voznikom ter 27-palčni za dotik občutljivi zaslon. Ta bo služil kot osnovna platforma za infozabavni sistem Sync+ 2.0, ki bo razpolagal tudi z umetno inteligenco in virtualnim osebnim pomočnikom. Na voljo bodo tudi sodobni asistenčni sistemi z drugo stopnjo avtonomije.

Foto: Ford ford evos, šanghaj

Ford o pogonski tehniki evosa za zdaj še molči, izpušne cevi pa namigujejo, da bo šlo za motorje na notranje zgorevanje, ki pa bodo najverjetneje kombinirani s hibridi različnih stopenj. A električna različica je več kot pričakovana, saj se bo Ford v okviru kitajske strategije 2.0 gotovo osredotočil tudi na množično elektrifikacijo prometa na kitajskem. Seveda to ne bo Fordov prvi elektrificirani avtomobil, saj ima že danes v svoji ponudbi električni mustang mach-E in vrsto hibridnih ter priključno hibridnih modelov.

ST poln trikov Focus ST kot zadnja krona legendarnega podrazreda

Foto: Ford ford evos, šanghaj

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.