Forde e-transit custom furgon sicer ni največji električni lahki gospodarski ford, ki ga ponuja znamka, saj je elektrificiran tudi "pravi" ford transit brez dodatka v imenu, vendar pa je ta zelo velik avtomobil, ki pride prav le tistim, ki prevažajo velike volumne tovora.
Večini obrtnikov bo za prevoze tovorov ali potujoče delavnice verjetno bolje služil e-transit custom, ki je precej manjši. Kot smo se lahko prepričali na terenu, z višino 1,984 metra lahko dejansko zapelje v večino evropskih pokritih garaž. Kar se tiče drugih mer, pa je celo večji od predhodnika. Daljša različica L2 meri 5 centimetrov manj kot 5,5 metra, širok pa je 2,032 metra.
Morda so za uporabnika bolj pomembni podatki o tovornem prostoru. Razdaljo med ohišji koles v tovornem prostoru je oblikovalcem uspelo povečati na 1,392 metra, kar je uporabno predvsem tedaj, ko bi radi v furgona naložili široke predmete. V tovorni prostor je sicer mogoče naložiti predmete do dolžine treh metrov, če odprejo loputo pod sovoznikovim sedežem, pa je mogoče prevažati tudi skoraj pol metra daljše tovore, če so ti ozki in nizki, denimo deske ali lestve.
Soliden je tudi celotni volumen tovornega prostora, ki meri šest kubičnih metrov in je urejen zelo preprosto ter pripravljen na morebitne specifikacije prihodnjih lastnikov. Med drugim lahko z avtomobilom peljemo tudi tri standardne evropalete in tovorni prostor po zaslugi nosilnosti 1,113 tone tudi dodobra izkoristimo. Če pa to ni dovolj, lahko furgon vleče tudi zavirano prikolico z največjo dovoljeno maso 2,3 tone.
Gospodarna klasika
Ford e-transit custom je na voljo z dvema močema električnega pogona, 100 ali 160 kilovatov, v kombinaciji z baterijo z uporabno kapaciteto 64 kilovatnih ur. Na testu smo vozili šibkejšo, kar pa ne pomeni, da je tudi šibka. 100 kilovatov se je namreč izkazalo za zelo suvereno moč, ki je v kombinaciji z navorom 415 njutonmetrov zagotovila dovolj odzivnosti. Ko je prazen, je vožnja takšnega furgona lahko celo zelo dinamična.
Motorne zmogljivosti in obljubljeno nosilnost je mogoče izkoristiti tudi zaradi izboljšav na podvozju, ki bolje blaži majhne neravnine, kar se je za resnično izkazalo tudi med preskusnimi vožnjami. Zelo solidna je tudi vodljivost, ki jo zagotavlja kombinacija McPhersonovih vzmetnih nog in prečnih povezav spredaj ter posamičnih obes zadaj.
Baterija s kapaciteto 64 kilovatnih ur v skladu s ciklusom WLTP obljublja do 337 kilometrov električnega dosega. V praksi je ta seveda odvisen od vremenskih raz,er in tega, kje in kako se avtomobil vozi. Na testu smo sicer zabeležili povprečno porabo 34 kilovatnih ur na stop kilometrov, kar je več od normno obljubljenih 22,3, vendar je treba dodati, da je veliko voženj potekalo na avtocestah, kjer se poraba precej poveča. Če vozite po mestnih ulicah, ki jim je električni furgon pretežno namenjen, lahko pridete skozi z veliko manjšo porabi, ki se približa tovarniški ali pa se, če je v proces vpletene veliko rekuperacije, lahko celo spusti pod njo.
Utilitaren in digitalen
Potniška kabina je urejena v trdi kakovostni plastiki, kar je seveda nekaj povsem razumljivega, glede na prevozniško naravo. Voznikov sedež je udoben in vsestransko nastavljiv, čeprav mu vzdolžni pomik malce omeji vmesna stena, klop za dva sopotnika pa je manj udobna, a kljub temu lahko dobri služi na zmernih razdaljah. Vsekakor jima ne manjka prostora za noge, saj je ročica za upravljanje pogonskega sklopa ob volanskem obroču, zato v kabini ni sredinske izbokline. Tudi nabor takšnih in drugačnih predalov in vdolbin za različne predmete je soliden.
Predvsem pa je delovno okolje povsem digitalizirano, preko dveh zaslonov, ki solidno opravljata svoje delo. Za dotik občutljivi zaslon pravzaprav ponuja celo enako funkcionalnost, kot večina osebnih fordov. Soliden je tudi nabor asistenčnih sistemov, ki obsegajo vse zahtevano in veliko dodatnega. Med drugim tudi soliden tempomat ter sistem za ohranjanje voznega pasu, ter vzvratno kamera s tipali na vseh straneh, ki so koristni predvsem glede na to, da furgonska narava avtomobila precej omeji razgled nazaj.
Za testni ford e-transit custom furgon trend bi morali v osnovi odšteti 49.700 evrov, nekaj opreme pa ceno dvigne še za dobrega tisočaka, krajša različica pa stane 48.590 evrov. To je precej več, kot pa bi odšteli za enako močnega turbodizelskega transita customa furgona, ki enako velik in opremljen stane 38.470 evrov (oziroma 37.700 evrov krajša različica). Vendar pa gre za nišni izdelek, ki je namenjen specifičnim nalogam, ki jih turbodizelski zaradi okoljskih predpisov kmalu ne bo več mogel opravljati. Poleg tega pa s subvencijami in davčnimi olajšavami lahko postane tudi precej cenejši.
Samo še subvencije dvigniti, da bodo dobili avto in še nekaj denarja zraven....da bodo reveži plačevali njih drage storitve in …